3 055 lukukertaa ·
6 vastausta
3k lukukertaa
6 vastausta
Kummalla puolella höyrysulku
Tarvitsen apua kysymyksen kanssa. Olen tekemässä huoneen uudistusta ja olen lisännyt lisäeristys/ asennuskerroksen, jonka paksuus on 45mm. Tämän sisäpuolella on alkuperäinen höyrysulku/muovi ja sen jälkeen pääeristys, sisältä ulospäin katsottuna. Olen myös asentanut isomman oviaukon, joka vaati välipalkin asentamisen vankan liimapuupalkin muodossa, jonka paksuus on 90mm. Alkuperäinen eristys koostuu 90mm levyistä, joten minulla ei siis ole mitään eristystä tämän ulkopuolella, paitsi asfalevyt ja 20mm julkisivulevy, joka on tiiliseinän ja tuuletusraon välissä.
Kysymys kuuluu, pitäisikö höyrysulku olla suoraan palkkia vasten, sitten 45mm eristys-vaneri-kipsi, jotta se olisi samanlainen kuin muu osa? Vaihtoehto 2 on laittaa muovi lisäeristyksen jälkeen ja sitten vaneri-kipsi? Onko kenelläkään asiantuntemusta?
Kysymys kuuluu, pitäisikö höyrysulku olla suoraan palkkia vasten, sitten 45mm eristys-vaneri-kipsi, jotta se olisi samanlainen kuin muu osa? Vaihtoehto 2 on laittaa muovi lisäeristyksen jälkeen ja sitten vaneri-kipsi? Onko kenelläkään asiantuntemusta?
Valitse ensimmäinen vaihtoehto, koska nyt kun rakennetaan asennuskerroksella, voit vetää putkia rikkomatta höyrysulkua ja et poraile hirveästi kipsiruuveja sen läpi, pitää sen mahdollisimman tiiviinä.J Jasse64 sanoi:Tarvitsen apua eräässä kysymyksessä. Olen tekemässä muutoksia huoneeseen ja olen lisännyt lisäeristys-/asennuskerroksen 45mm. Tämän sisällä on alkuperäinen höyrysulku/muovi, sitten pääeristys, tarkasteltuna sisältä ulospäin. Olen myös asentanut suuremman oviaukon, joka vaati kunnon liimapuupalkin, joka on 90mm paksu. Alkuperäinen eristys koostuu 90mm levystä, joten minulla ei tule olemaan eristystä tämän ulkopuolella, paitsi asfaleerilevy ja 20mm julkisivulevy, joka on tiilifasadin ja tuuletusraon välissä.
Kysymys kuuluu, pitäisikö minun laittaa höyrysulku suoraan palkin vasten, sitten 45mm eristys-vaneri-kipsi, jotta se olisi samanlainen kuin muualla? Vaihtoehto 2 on laittaa muovi lisäeristyksen jälkeen, sitten vaneri-kipsi. Onko kenelläkään tietoa?
Kiitos, kyllä se nyt niin on mutta vielä auki. Halusin saada vähän ajatuksia tästä ennen kuin teen valmiiksi, koska on helppo muuttaa.T Takläggare sanoi:

Näyttää hyvältä, myös liimapuupalkilla on hyvä eristysarvo, ehkä saat vain muovin 90 astetta yläpuolelle 2"2", jotta saat tilaa 45 mm eristeelle.J Jasse64 sanoi:
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Suosittelisin laittamaan ohuen kerroksen eristystä palkin ja diffspärrin väliin vain sen varmistamiseksi, että muovi ei kosketa kylmää pintaa.
Klikkaa tästä vastataksesi