M
Michael Till: Kiitos vastauksesta. Sitten on niin kuin luulen. Että seinä kulmaa vasten on kantava, ymmärsin tietenkin.
2 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
P
piapcs: Hei, Aion laittaa graniittikeraamiset klinkkerit ulkona olevaan etuportaani askelmalle (katon alla, koska yläpuolella on parveke, mutta kuitenkin ulkona) ja mietin nyt, kuinka voin tehdä siitä vedenpitävän. Ylin askelma portaassa on betonia ja melko suuri (noin 1,5x3 m) ja siinä on pari halkeamaa. Mietin nyt vain, pitäisikö minun laittaa jonkinlainen kalvo askelmalle ennen kuin asetan
0 vastausta · 901 lukukertaa
J
jonko: Olin rakentanut muotin ja valanut korokkeen asettaakseni tien päälle.
1 vastaus · 1,0k lukukertaa
·
M
magnu: [citat] Siksi minulla on koepala, jolla testaan täydellisen kulman aste kerrallaan. Kun kulmat ovat täydelliset, sahaan sen palan, jonka aion asentaa. Kaikki kulmat talossa eivät ole 90 astetta, usein ne ovat 88, 89 tai 92 astetta. Silloin ei näytä hyvältä, jos sahataan 45 asteen kulmassa.
51 vastausta · 27,1k lukukertaa
·
Stefan N
Stefan N: https://www.grabber.se/Skruv-och-infastning/Gipsskruv/GHX26Z200
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
C
Carlamange: [citat]
3 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
C
3 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
T
thomaslj: Hei Olemme pyytäneet yrityksen katsomaan ongelmaamme. Yritys on yksi vakiintuneista yrityksistä, jotka keskittyvät suoraan palkinvaihtoihin. Heidän ehdotuksensa on poistaa muutama kerros tiiliä, sahata auki lekaharkko, ja sitten poistaa ulkoseinän palkki. Kun pinta on käsitelty, tarkoitus oli valaa betonikaulus uudelleen, asettaa uusi palkki levyn päälle ja peittää se. Ajattelen, että
2 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
G
Gukken: Jos aiot valaa lattialaatan talossa, on yleensä vct-arvo, joka säätelee betonin lujuutta. Vesi-sementti-arvo säätelee veden ja sementin suhdetta betonissa. Mitä vähemmän vettä, sitä suurempi lujuus on reseptissä. Yleisesti pyritään pitämään alhainen vct
35 vastausta · 7,9k lukukertaa
·
R
RuneB2: Hei! Olen aikeissa siistiä kellarikäytävän ja samalla myös siistiä seiniä. Minulla on pari kysymystä, kun ajattelimme laittaa helmiäispaneelia. Onko se maalattua masonitia? Voinko liimata helmiäispaneelin vai pitäisikö minun ottaa levyt alas?
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
ricebridge
ricebridge: Käytä kiiloja.
1 vastaus · 709 lukukertaa
ricebridge
1 vastaus · 709 lukukertaa
Stefan N
Stefan N: Keltainen julkisivutiili.
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
·
N
Nybyggarn: Nacka Byggnadsvård tarjoaa myös osan
14 vastausta · 2,7k lukukertaa
·
F
Fundersam99: Meidän täytyy tukkia ikkuna 80x120 ja minulla on ylimääräinen MDF-levy, voiko sitä käyttää sen sijaan, että ostaisimme lastulevyn? Huoneessa on lastulevyä vanhan tapetin kanssa, mutta ajattelin mahdollisesti laittaa remonttikipsiä lastulevyn/MDF:n päälle. Ei ole ilmarakoa lastulevyn/MDF:n, eristyksen, tuulensuojapaperin ja vaakapaneelin välillä.
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
A
Annananna: Pitäisikö sitten yksinkertaisesti täyttää huonosti laastia oikeaa seinää vasten, jotta syntyy paljon ilmataskuja?
2 vastausta · 851 lukukertaa
·
Papphammar666
Papphammar666: Näin 1000 vuotta myöhemmin minulla on sama ongelma, mutta edellinen omistaja on porannut antennit 2 tv:lle kellariin ja sammutti "kalliin" lämmön 30 vuodeksi... lopputulos maali- ja tapetinlähtö kylmää ja haisee parmesaanilta Nyt olen laittanut lämmön päälle ja lisännyt 2 elementtiä... asentanut itseveton tuloksena ei ole kosteutta tai hajua, kaikki on kuivaa.. Miten voisin siistiä
15 vastausta · 59,4k lukukertaa
·
C
C.Lundin: Kovabetonia käytetään esim. teollisuuslattioissa ja muissa samankaltaisissa kohteissa, kun on riski, että pinnasta kuluu paljon. Tavallista betonia käytetään muuten useimmissa muissa rakenteissa 50-luvulta lähtien Ruotsissa, ja kuten mainittu, sitä on käytetty parin tuhannen vuoden ajan menestyksekkäästi. Kevytbetoni on uusi ilmiö, jota ei pitäisi lainkaan yhdistää edellä
4 vastausta · 4,8k lukukertaa
C
Christian123: Olen ajatellut asentaa keinun kattoon, mutta en ole ihan varma miten ratkaisen sen parhaiten. Asunto on vuosisadan vaihteesta ja katossa ei ole puupalkkeja, vaan kyseessä on ns. bremerpalkisto eli reikätiiltä, joka on kiinnitetty teräspalkkien väliin ja jonkinlaisen sementin/betonin päälle. Mitä ajattelette? Yrittääkö kiinnittää teräspalkin päähän vai mennä betoniin asti?
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
B
Bemi: Hei, olen samassa tilanteessa ja mietin, miten ratkaisit ongelman siitä, että ne eivät ole yhdensuuntaisia? Kiitos etukäteen
12 vastausta · 13,6k lukukertaa
·
jarlh
jarlh: Tulos oli keskinkertainen. Jos mahdollista, kaikki kannattaa ehkä rakentaa kipsilevyn taakse, kaksinkertaisena kerroksena. Mutta minun tuulettimeni on niin hankalasti sijoitettu, että se ei toimi minun kohdallani.
9 vastausta · 9,4k lukukertaa
E
erikbjäre: Hei. Suunnittelemme kylpyhuoneremonttia ja pohdimme, mitkä listat sopivat parhaiten yhteen. Tyyliin kuuluu helmiponttipaneeli, joka on maalattu valkoiseksi, yhdistettynä valkoisiin kaakeleihin ja messinkisiin yksityiskohtiin. Ehkä hieman ranskalaista maalaistyyliä inspiroitunut. Olemme uteliaita siitä, mitkä katto-/kulma-/lattialistat olisi parasta yhdistää? Ja miten luodaan tyylikkäitä
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
G
gurra81: On eterniittituuletuskanava kylpyhuoneesta (jossa on tällä hetkellä PAX-tuuletin) ylös savupiippuun. Olen ottanut kuvan siitä, miltä se näyttää ylhäältä päin. Näen, että kanava on hieman kulunut reunoilta, ja siksi mietin, kuinka suuri (jos ollenkaan) ongelma tämä kanava oikeastaan on asbestin kannalta? Pitäisikö minun harkita kanavan poistamista kokonaan vai onko turvallista
0 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
S
Stefan1972: Muistan, että bruk tarttuu todella tiukasti metalliin.......se, joka ei puhdista murokeluja ja sellaista, tietää varmasti sen.
4 vastausta · 4,3k lukukertaa
B
BloomingOnion: Hei, olemme menossa katsomaan taloa, jossa kellarissa on korotetut seinät ja lattiat, tiiviit pintakerrokset suoraan perusmuurille jne., ja "poikkeavaa hajua" on havaittu pöytäkirjan mukaan sekä kalkkisaostumia jne. Siellä mainitaan myös, että seinä-, lattiarakenteet ja "mahdolliset syvät" voivat kärsiä vaurioita. Lattiaan poratuissa rei'issä on muovimatto, lankkulattia, eristys,
0 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
T
Tompafix: https://gds.se/golv/golvlaggnings-teknik-bara-av-undergolvet vastaavalla tavalla sinun pitäisi pystyä selviytymään halvemmalla kuin Nivell.
6 vastausta · 2,4k lukukertaa
G
Greeneyes: Hei! Meidän rivitalomme on rakennettu kulmassa, joten makuuhuoneen seinä on ikään kuin rakennettu kapeammassa kulmassa kuin 90 astetta. Nyt olemme rakentaneet pienen minibänkin, jotta tyttären sänky olisi suorassa, mutta hän haluaa eroon siitä ja haluaa, että seinä olisi suora eli 90 astetta. Suoran sisäseinän rakentaminen ei ole ongelma. Mutta miten tässä toimitaan? Onko se
0 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
En apelsin
En apelsin: [citat] Kiitos vastauksesta. Sitten valitsen lähimmän paikan ostoksille.
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
F
fredand44: Hei Siitä tuli neljä tällaista ruuvia: https://www.beijerbygg.se/privat/sv/produkter/f%C3%A4stdon/skruv/tr%C3%A4skruv-inv%C3%A4ndig/tr%C3%A4skruv-fransk-vfz-12x240-007313069 Kadun, etten urittanut vähän, mutta kun sain palkin ylös, tuntui vaikealta ottaa se uudelleen alas. Jyrsitin 10-15 cm, joten itse ruuvi on kiinnitetty pylvääseen vähintään 15 cm. Pysyy aika hyvin mielestäni.
3 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
N
Nygge72: Hei, ajattelin rakentaa pienen puutavaravaraston kesämökin viereen, jonne voin säilyttää puutavaraa projektien aikana/jälkeen, kun en halua laittaa niitä pilareiden päälle talojen alle. Otan kiitollisena vastaan ohjeita, kuinka voin helpoimmin rakentaa tämän, vahvana ja edullisena. Edellytykset näet kuvasta. Haluan rakentaa tämän kahden varaston väliin ja hyödyntää sen
0 vastausta · 467 lukukertaa
·
A
arowe17: Tangon halkaisija (paitsi kierteet).
12 vastausta · 14,4k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.