Hei, ikkunani on asennettu "päällekkäin" ikkunapeltiä vasten. Kirvesmieheni sanoo, että se on väärin ja että ikkunoita ei olisi pitänyt asentaa suoraan pelteihin. Mutta onko se todella väärin? Olen oppinut, että ikkunoissani (jotka ovat komposiittimateriaalista) on ura ikkunan alaosassa, johon peltin pitäisi "kiinnittyä". Peltit ovat 90 asteen kulmassa takaosassa. Syy, miksi sanottiin olevan väärin, on että minulla on ollut vuoto yhdestä ikkunasta. Mutta mietin, miten ne muuten olisi pitänyt asentaa?
Tiiliseinä, jossa on valkoinen ikkuna ja ikkunapelti. Ikkuna on asennettu suoraan peltien päälle, mikä on aiheuttanut vuotoja.

Minun tietääkseni asennus tehdään "päälle" ja siinä on ura johon becket sopii. Luultavasti on olemassa muitakin vaihtoehtoja.

Voiko vuoto olla syntynyt sivuilta tai onko se puhaltanut becketin alle? Onko becketin alla lievä kallistus ulospäin?

Minulla on itse samanlainen versio, joka toimii erinomaisesti. Sitä vastoin minulla on kunnollinen kaltevuus ikkunalaudassa, ja laudassa on taivutettu reuna, joka liittyy ikkunan alaosan uraan.

Sinun laudassasi näyttää olevan liian pieni kaltevuus, jolloin vesi voi jäädä seisomaan ikkunan alle. En myöskään näe laudan ylös kääntymistä ikkunan alareunan urassa, mikä lisää hieman huolta. Ei näytä oikealta!

Se on oikein asennettu. Alareunassa on ura, johon pellin käänne menee sisään.

• Tykkään
nyrrol
  • Laddar…
En uskalla vastata, kuinka se on komposiittimateriaalien osalta, mutta PVC-ikkunoissa on yleistä, että ikkunapelti kiinnitetään alapuolelle!

• PVC- ja puuikkunan leikkauskuva, jossa näkyy ikkunableckin sijainti ja vedenpoisto PVC-ikkunassa.
  • Tykkään
Jonobe
  • Laddar…
Fällebyggarn Fällebyggarn sanoi:
Mikäli tiedän, listat asennetaan "päälle" leikkauksella listalle. Todennäköisesti on olemassa muitakin vaihtoehtoja..

Voiko vuoto olla tullut sivuilta tai tuuli puhaltanut listan alle? Onko listan alla hieman kaatoa ulospäin?
Kyllä, vuoto sivuilla (peltin kohdalla) on mitä epäilen. Tiivistetty saumalla. Odotan sadetta ja tuulta....

N NoUseForAUsername sanoi:
Minulla on itselläni samanlainen versio, joka toimii loistavasti. Sen sijaan ikkunalauta on hyvin kalteva, ja laudassa on taivutettu reuna, joka yhdistyy ikkunan alaosan uraan.

Blekkisi näyttää olevan aivan liian tasainen, joten vesi voi jäädä seisomaan ikkunan alle. En myöskään näe blekkauksen taivutusta ikkunaraon alaosaa vasten, mikä lisää huolta. Ei näytä oikealta!
mutta taivutusta ei näe? Koska taivutus on "ikkunan alla"? Ikkunan urassa. Kaltevuus voisi kuitenkin olla mahdollisesti parempi.

S sepani sanoi:
mutta nousua ei näy? Koska nousu on "ikkunan alla"? Ikkunaraossa. Kallistus voisi tosin olla parempi.
tältä sen pitäisi näyttää. Pitäisi olla pieni nousu ennen kuin se katoaa ikkunan alle. Sekä melko paljon enemmän kulmaa kuin sinulla on.

Kaavio, joka näyttää ikkunan alareunan rakenteen: sekundäärinen tiivistys, ikkunapelti, pohjalista ja eristys.

Huomaa "pitäisi" liittyen käänteeseen. Kallistus on kuitenkin enemmän täytyä-tyylistä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.