Hei, ikkunani on asennettu "päällekkäin" ikkunapeltiä vasten. Kirvesmieheni sanoo, että se on väärin ja että ikkunoita ei olisi pitänyt asentaa suoraan pelteihin. Mutta onko se todella väärin? Olen oppinut, että ikkunoissani (jotka ovat komposiittimateriaalista) on ura ikkunan alaosassa, johon peltin pitäisi "kiinnittyä". Peltit ovat 90 asteen kulmassa takaosassa. Syy, miksi sanottiin olevan väärin, on että minulla on ollut vuoto yhdestä ikkunasta. Mutta mietin, miten ne muuten olisi pitänyt asentaa?
Minulla on itse samanlainen versio, joka toimii erinomaisesti. Sitä vastoin minulla on kunnollinen kaltevuus ikkunalaudassa, ja laudassa on taivutettu reuna, joka liittyy ikkunan alaosan uraan.
Sinun laudassasi näyttää olevan liian pieni kaltevuus, jolloin vesi voi jäädä seisomaan ikkunan alle. En myöskään näe laudan ylös kääntymistä ikkunan alareunan urassa, mikä lisää hieman huolta. Ei näytä oikealta!
Minulla on itselläni samanlainen versio, joka toimii loistavasti. Sen sijaan ikkunalauta on hyvin kalteva, ja laudassa on taivutettu reuna, joka yhdistyy ikkunan alaosan uraan.
Blekkisi näyttää olevan aivan liian tasainen, joten vesi voi jäädä seisomaan ikkunan alle. En myöskään näe blekkauksen taivutusta ikkunaraon alaosaa vasten, mikä lisää huolta. Ei näytä oikealta!
mutta taivutusta ei näe? Koska taivutus on "ikkunan alla"? Ikkunan urassa. Kaltevuus voisi kuitenkin olla mahdollisesti parempi.