S
Sven-Erik Hällgren: Tyhjennä kellari ennen kuin teet laajennuksen, se on vaikeaa tehdä jälkikäteen.
12 vastausta · 8,5k lukukertaa
·
P
Pappa1986: [citat] Mahtavaa, paljon kiitoksia :D
4 vastausta · 1,8k lukukertaa
P
Jonatan79
Jonatan79: Eikö osia voi vain tallentaa ja vaihtaa? Kuva ?
3 vastausta · 995 lukukertaa
E
erik8308: Hei, irrotin juuri hieman lattiaa keittiössä, kun huomasin muovimattoja, joissa on jotain mustaa sisällä/alla. Emme ole laittaneet lattiaa, ja se on luultavasti ollut siellä jo aika kauan. Edellinen keittiö asennettiin 80-luvulla, ja silloin on asennettu lattia, joka peitti tämän. Olen liittänyt kuvia. Se näyttää siltä, että mustaa on enimmäkseen itse matossa, ja sitten on jokin
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
J
justusandersson: Nyt näen, että seinä jakaa kaksi huonetta, joilla on omat ikkunansa samassa kattolyhdyssä. Jos haluat poistaa vinopalikan (joka on osa kattotuolin korkeaa jalkaa), se täytyy korvata palkilla, joka kulkee ympäröivien kattotuolien välillä, mikä on hieman laajempi operaatio. Ja ilman vinon poistamista ei ole juuri mitään järkeä poistaa seinää.
7 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
D
dennis_f: Eikö koko seinä ole säädetty ohuilla koolauksilla tasaiseksi seinäksi, hieman ylimääräistä eristystä tai jotain?
6 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
GoC
GoC: [citat] Tällaiselle betonimöhkälle ei aseteta korkeita lujuusvaatimuksia. Joten lisää vähän soraa ja sekoita, siitä tulee varmasti täysin riittävän vahva.
4 vastausta · 3,2k lukukertaa
L
lochlomond: Kiitos vastauksesta - arvostettua. Sinne ei tule vedeneristystä, vain maalataan märkätilamaalilla, joka luultavasti sopii hyvin kellariin - vedeneristys vain lattialla ja suihkualueella. Keskustelin yrityksen kanssa tänään ja he sanovat, ettei menetelmässä ole mitään vikaa, mutta he tekevät vedeneristyksen lähellä pesuallasta varmuuden vuoksi. En kuitenkaan ole täysin tyytyväinen,
3 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
Stefan N
Stefan N: Voithan asettaa rakennuslämmittimen, niin ei ole ongelmaa, eihän ole niin kylmä, että se jäätyisi.
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
F
Felix36: Asun Gävlen seudulla, ja lähellä rannikkoa, joten ei tule niin kylmä mutta ilmassa on kosteutta.. silti se on melko paljon rahaa melkein 100 neliömetrin betonilaatasta.. kiitos hyvästä vastauksesta
2 vastausta · 3,2k lukukertaa
Jiji
Jiji: Talon lattialla on ollut vaakalista, jolla on sama pintakäsittely kuin lattialla. Valitettavasti minulla ei ole kuvaa.
2 vastausta · 5,1k lukukertaa
·
Vermilion
Vermilion: Hienoa, kiitos :) Olen teipannut säkit niin hyvin kuin mahdollista toistaiseksi.
2 vastausta · 1,0k lukukertaa
S
sallad: Hei te, jotka osaavat ja tietävät! Minulla on hieman hullu idea, joten haluan rakentaa melko vakaan varastorakennuksen (tietysti halvalla) ja minulla on sattumalta käytössäni materiaalia muodossa perävaununlevyjä toisen luokan pieniä virheitä. Melkein halvempaa kuin tavallinen vaneri, mutta vähän liioittelua voi ajatella. :rolleyes: Siitä tulee pilariantura (halpa) 23 mm
0 vastausta · 1,9k lukukertaa
useless
useless: Kyllä, lanka työnnetään tikun reikään ja käännetään sopivalla työkalulla neliön muotoisesta osasta, joka ei näy takapuolella... Saatavilla useampipakkauksena täällä: https://www.lantkompaniet.se/tradspaennare-5-pack-100-mm-varmfoerzinkad-voss-farming.html
7 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
A
attefall: [citat] Kuulostaa hyvältä. Voiko olettaa, että valettu laatta yläpuolella ei ole kantava? Vai jakautuuko kuormat yleensä reunoille?
37 vastausta · 8,7k lukukertaa
·
M
marka: Minulla oli jo melko tukevat puupylväät kulmissa ja porasin yksinkertaisesti reiät sekä puupylväisiin että mastoputkeen, yksi reikä mastoputken loppuun ja toinen lähelle pylvään yläosaa, reikien väli on noin 150 cm. Reikien kautta on vaunupultit, joiden pää on pylvään puolella, ylempi kiinnitys löysytetään hieman ja alempi poistetaan kokonaan, kun pylväs kaadetaan. Minulla on
7 vastausta · 6,3k lukukertaa
·
I
Inka54: [citat] [citat] Minulla on halpa sääteintunnistin, joka näyttää kuinka sääntö menee. Valitettavasti ei näytä, mistä materiaalista sääntö koostuu. Mutta kulmarauta voisi olla ratkaisu. Tarkistan, voisiko se toimia. Kiitos nopeasta vastauksesta! :-)
2 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
B
Byggabroar: Kiitos palautteesta ja kuvauksesta, miten teit. Olen nyt hankkinut kuitusementtilevyjä ja aion ruuvata ne suoraan lattian palkkeihin ja teipata saumat. Ajattelen samoin kuin sinä höyrynsulusta. Todennäköisesti jätän sen pois. Lattialämmityksen osalta emme juuri koskaan/tuskin koskaan käytä sitä juuri näissä huoneissa, koska ne ovat makuuhuoneita, mutta ajattelen, että se on hyvä
5 vastausta · 6,5k lukukertaa
·
A
and007: Hei, Yritin muokata kysymystäni, jonka laitoin eilen, mutta en onnistunut, joten tässä tulee uusi äänestyksellä. Klikkaa vain sitä vaihtoehtoa, jonka uskot olevan oikea, niin katsotaan, voimmeko löytää oikean vastauksen sitä kautta :). Vaihdan joitakin rikkoutuneita porrasaskelmia ja mietin, tietääkö kukaan, miten graniittikivemme on valmistettu. Onko se poltettu, ristipiikattu vai
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
V
Vante: Toggler-plugi
10 vastausta · 7,0k lukukertaa
·
X
xLnT: http://fsbsverige.se/dokument/6%20Konstruktionslösningar.pdf
3 vastausta · 2,9k lukukertaa
K
KristoSig: [citat] Kiitos! Joo, se on mitä ajattelin, olin vain epävarma mitoista. Liimapuuta 90x315x6000 mm maksaa noin 1700 kr Byggmax, se ei oikeastaan ole niin paha. Kysymys on, löydänkö vaunun, joka kestää 315 mm korkean palkin, mutta pahimmassa tapauksessa voin luoda "hyllyjä" 45x95 mm liimapuupalkin ulkopuolelle ja asentaa vaunun sinne.
2 vastausta · 2,9k lukukertaa
torparavgrund
torparavgrund: Miksi ei yksinkertaisesti käyttää kalkkilaastia? Sekä paikallinen Beijer että XLBygg tarjoavat erilaisia vaihtoehtoja, ja Bauhaus tulee ensimmäisenä vaihtoehtona, kun googlaan. Hornbachilla on todennäköisesti myös; saksalaisena ketjuna heillä on varmasti hyviä tuotteita tähän, kalkkilaasti on paljon, paljon yleisempää Manner-Euroopassa. Olen käyttänyt sekä ilmankalkkilaastia
6 vastausta · 8,3k lukukertaa
Rickard.
Rickard.: Miksi sain päähäni, että se oli autotalli? No joo, ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun olen väärässä :) Kahden pystyasennossa olevan tukipuun pinoaminen voi olla epävakaata, joten se on ehkä jotain, mitä sinun täytyy tehdä asialle, mutta muuten se varmasti toimii.
11 vastausta · 5,0k lukukertaa
·
W
Winston2009: Ei kukaan?
3 vastausta · 2,4k lukukertaa
W
3 vastausta · 2,4k lukukertaa
O
olofh: [citat] Erinomainen pohdinta! Voi varmasti tulla todella hieno, mutta en alkaisi tilaamaan ikkunoita vielä. Tarvitsette ehkä rakennusluvan? Joka perustuu muun muassa rakennesuunnitelmiin. Kuinka korkeaksi ikkuna-aukko tulee, jos aiotte asentaa palkin katon tueksi sen yläpuolelle. Ja miten aukko tehdään. Kuka sen tekee jne. Jatkaisin pohdintaa tästä ennen ikkunoiden ostamista.
2 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
A
AndersS: Olisi jos ne sahataan klentimmeristä.................
8 vastausta · 1,9k lukukertaa
C
Cold Gin: Hei. Olen parhaillaan remontoimassa huonetta. Olemassa oleva sisäänrakennettu vaatekaappi vuodelta 68 on tarkoitus purkaa. Kun olen purkanut melkein kaiken, huomaan, ettei siellä ole ollenkaan rankoja. Viereisen huoneen seinälevy on siis naulattu kiinni vaatekaapin takaseinään, ja se irtoaa osittain, kun vedän vaatekaapin pois. Joten nyt on vähän rakoa vyötärön korkeudella viereiseen
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
Enklassiker
Enklassiker: @holetaker tuliko grillipaikka? Olen suunnittelemassa jotain samantapaista kuin sinä. :)
6 vastausta · 10,9k lukukertaa
·
J
Joakim_79: Hei! Pieni palaute sitten, leikkasin osb-levystä noin 12 mm lattiaan asti, jolloin pääsin käsiksi diffuusioesteeseen/muoviin ja laitoin Platon Fogmassa (butyyli) -kittinauhan betonin ja muovin väliin. Se tuli tiiviiksi ja näyttää toimivan hienosti, ei ainakaan huonontunut entisestä, ja nyt eivät osb-levyt ole enää lattialla... joten nyt on kai vain jatkettava platonlattian kanssa ja
1 vastaus · 3,2k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.