Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
NiklasAlden: Löysin nyt "vippankare" ja se vaikuttaa todella hyvältä. Näyttää kestävän huomattavasti enemmän painoa kuin molly ja lisäksi ne ovat suoria, mikä mahdollistaa kiinnittämisen U-muotoisiin runkoihin. Tulee todennäköisesti runko lyhyille sivuille ja kiinnikkeet pitkälle sivulle. Laitan kuvan, kun se on valmis.
Stefan1972: Ei, eivät kerrostumat, mutta liitäntä voi yhtä hyvin olla heikentynyt sisäpuolelta..........Toki se on vain huokonen, joka vuotaa, mutta se ei tarkoita, että se olisi huokonen 5mm vahvan vahingoittumattoman materiaalin läpi. Huokonen voi olla syntynyt siksi, että se on liian ohut juuri siinä kohtaa ja hivenen paksumpi muissa paikoissa, joten se ei ole vielä mennyt läpi.........
Staffans2000: [citat] Varmasti. Mutta ajan myötä eristelevy on hajonnut. Staffans
Anders243: Voin ilmoittaa, että se toimi erinomaisesti. En olisi uskonut, että kierteitä voisi muotoilla niin helposti kahden lähekkäisen mitan välillä, mutta kuten sanottu, se näyttää toimineen hienosti. Nyt 5 kpl porraskaidekoukkua on hienosti uusilla m10-tapeilla.
Mazen: [citat] Pyörösaha terävällä terällä, suora lauta tai pitkä vatupassi ohjurina suorille leikkauksille. (Sahaa takapuolelta, niin etupuolelle tulee vähemmän rispauksia) Muista kyllästää leikkuupinnat ennen maalausta, esimerkiksi puuliimalla, muuten pinta imee paljon maalia ja tulos on usein laikukas.
FilipHe: [citat] Hyvä juttu. Arvostan tietoa. Voin nukkua vähän paremmin tänä yönä!
Lasse Morin: Suunnittelu ei ollut paras, se on selvää. Puhuin siitä, että kaadettaisiin muutama puu saadaksemme enemmän valoa aurinkopaneeleihin, ja innokas avustaja sai minut ryhtymään toimeen. Ajattelematta mitään muuta kuin polttopuut. Nämä eivät olleet mitään suuria puita, sen sijaan minulla on muutamia oikeita jättejä, jotka on poistettava syksyllä, koska ne ovat rivissä, kuin esirippu
Britt-Marie Sundman: Kiitos paljon, että otat aikaa vastata. Ajattelimme vaihtaa lyhyempään gnistskyddsglas mutta viisaampaa tehdä kuten sinä.
Stefan N: Flowfixillä ei kiinnitetä korkeuksia, siinä tapauksessa tavallinen fix.
Robert-san01: Meillä on KL ja Isotimber runko. Kuitenkin kaikki seinät on kipsattu. Eikö yleensä käytetä Björkplyfaa seinissä, jos haluaa kauniin ja kestävän puusisustuksen? KL tuntuu minusta vähän raakatavara-tyyppiseltä ja sitä en laittaisi sisätilojen pintamateriaaliksi talossa.
Dowser4711: Onko sinulla tietoa, missä reglarna ovat? Jos vedät kaikin voimin, eikä se laajene, se on melko tavallinen merkki siitä, että se on kiinni regelissä.
walderama: Hei! On noin 20 mm ulkonemaa julkisivupellissä nyt. Onko se riittävästi vai pitäisikö olla pidempi?
HEA260: [citat] Kiitos kun jaat kokemuksesi.
S_B_O: Nyt olen saanut valmiiksi neljä reikää. Olin hieman onnekas ensimmäisen reiän kanssa ja tuli ehkä hieman yli-itsevarma ennen seuraavaa. Viimeiselle reiälle tein yksinkertaisen poraopas, joka toimi hyvin. Nyt on jäljellä vain 20 reikää, jotta voin hioa tekniikkaa.
justusandersson: Se riippuu täysin portaiden suunnittelusta. Lattian osalta sitä ei tarvita. Portaiden kuormitus hallin lattialle on merkityksetön.
Umma01: Hän on nähnyt harmaansinistä kevytbetonia. Ajatukseni oli, että he, joilla on kokemusta sen ajan talojen käsittelystä, voisivat ehkä antaa vinkkejä siitä, mistä piilotettua sinibetonia voisi löytää, käytettiinkö sitä usein yhdessä jonkin muun kanssa tai jotain sellaista. Ymmärrän, se oli aika, jolloin kokeiltiin paljon, ei vain huumeiden kanssa.
Mattias_Jo1: [citat] Kyllä, olen samaa mieltä. Onko Ikea pöytä. Mutta kun se myydään, tuntuu olevan paljon työtä.. ehkä helpointa vain hävittää sen.
Blaxtar: Suunnittelen ostavani talon 1920-luvulta, jossa myyjä on hakannut pois betonilattian kellarista ja valanut EPS-betonilla, asentanut vesikiertoisen lattialämmityksen ja vedeneristeen ennen laatoituksen asentamista. Kellarissa on muuten kevytbetoni. Kellarin mikään osa ei ole märkätila. Onko todella oikein, että tällaisessa rakenteessa tulisi olla vedeneriste? Eikö lattian pitäisi olla
Glada Snickarn: [citat] Mikä hintojen ero! Mikä yritys se oli, jonka palkkasit? Tekivätkö he hyvää työtä? Terveisin, Petter
Markus P: Hei, joo, se meni hienosti, voit seurata minun rakennusketjua täällä: https://www.byggahus.se/forum/threads/nu-ryker-dubbelgaraget-det-ska-byggas-klaettervaegg.263524/ Terveisin, Markus
justusandersson: Luulen, että se riippuu paljon siitä, onko kyseessä yksinkertainen vai hienostunut talo. Yksinkertaisiin taloihin haettiin kaikki materiaali lähistöltä, hienostuneisiin hyvin kaukaisilta paikoilta. Luulen, että kalkkikiveä louhittiin kaikilla Länsi-Götanmaan vuorilla suuressa tai pienessä määrin. En ole asiantuntija, mutta en usko, että niitä on kovin montaa. On olemassa
WallEnberg8: [citat] Etkö ole vieläkään päättänyt vai onko joitain kokemuksia jaettavana? Kiitos