Suunnittelen ostavani talon 1920-luvulta, jossa myyjä on hakannut pois betonilattian kellarista ja valanut EPS-betonilla, asentanut vesikiertoisen lattialämmityksen ja vedeneristeen ennen laatoituksen asentamista. Kellarissa on muuten kevytbetoni. Kellarin mikään osa ei ole märkätila. Onko todella oikein, että tällaisessa rakenteessa tulisi olla vedeneriste? Eikö lattian pitäisi olla diffusion avoin, jotta betoni voisi hengittää? Onko olemassa rakenteita, joissa vedeneriste koko kellarissa on hyvä idea? Ulkopuolella perusta on salaojitettu ja eristetty viime vuosina.