Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Snickarkirre: Hei! Seinämästä tulee uskomattoman vakaa, jos vain ruuvaat vanerin. En ole koskaan ollut mukana liimaamassa vaneria seiniin, ja olen kuitenkin ollut mukana tekemässä suuria päätyseiniä, jotka toimivat jäykisteinä erittäin suurille modulikattoille. Silloin vaneria piti kuitenkin olla sekä sisä- että ulkopuolella seinää, 15 mm paksuna. Onko jokin erityinen syy, miksi haluat siitä
huggan: Ikkunoiden on kuitenkin oltava luokiteltuja, vähintään EI 30.
BORNER: Suuret kiitokset @roli ja @Snickarkirre hyvistä neuvoista!
Trelleborgbyggaren: [citat] Se on tontin aitaus Siksi 1,5 m tolppien välillä
engs: On olemassa tigersaha-terät, jotka on erityisesti mukautettu juuri sellaista varten.
HEA260: [citat] Painetyö on liian suuri (kantopalkki vastaan puu 90x90). On lisättävä pylväitä 115x115:n kestämään painetyötä. Kuinka tarkistan, että perustus kestää nyt, kun palkki on hieman ulkona reunaelementistä? Huomioi, että loput pylväistä seinässä ovat mitoiltaan 90x120. Joten pylväs tulee olemaan oikeassa paikassa, mutta paine kasvaa. Siksi tarvitaan laskentakontrolli
georgep: Hei, Kuten otsikkoni sanoo, haluan täyttää sellaisia koloja, esimerkiksi 4-5 cm pitkiä ja 1-2 cm leveitä, jotka sijaitsevat hankalasti putken tai muissa paikoissa. Olisi hienoa, jos olisi jonkinlainen "ruisku/pumppu" samalla periaatteella kuin käytetään silikonin kanssa FOGPISTOL. Minulla on melko monta sellaista reikää täytettävänä ja haluaisin mieluiten välttää laastin
randomkaka: [citat] Ok, ymmärrän :)
Lerstenstegel: Silikonihartsimaali sopii julkisivuille. Akrylaattia ei ehdottomasti suositella julkisivuille, joiden on hengitettävä ja oltava diffuusioavoin. Voit myös kalkita talon tai maalata silikaattimaalilla. Mutta silikonihartsi on näitä parempi, mutta se on myös kallein. Sillä on myös muita ominaisuuksia, kuten vedenhylkivyys ja itsepuhdistuvuus. Lisäksi sokkeliin sinun tulisi käyttää
franzfritz: Meidän on tarkoitus muurata umpiolaseinän toisella puolella oleva seinä. Perusmuuriksi (150 mm syvä) ajattelimme käyttää Lecaharkkoja tai kevytbetonia. Olen ymmärtänyt, että Leca on kestävämpi ja kevytbetonilla on parempi lämmöneristysarvo. Mitä suosittelisit? Vuorimuuraukseen (sekä sisä- että ulkopuoli) käytämme puoliteloista (60 mm syviä) klassista punatiiltä. Kaksi
justusandersson: Luulen, että voit lähteä siitä, että se mitä olet punaisella merkinnyt on oikein. Arvioinnin muuttamiseksi sinun täytyisi löytää konstruktiopiirustukset kattotuoleista, mutta se on kai vaikeaa.
larsbj: Näyttää selvästi epäilyttävältä parissa kuvassa. Lähetä näyte, jos haluat olla varma. Suurin osa putkimiehistä vaatii varmaan puhdistuksen ennen. On sallittua tehdä se itse, mutta ole varovainen.
Raffe11: Hei. Minulla on valettu portaat, joiden päällä on kivilevyt, ja ne tarvitsevat korjausta. Mikä on menettelytapa? Ajattele, että en ole koskaan aiemmin valanut. Ymmärrän, että vanha ”räcke” on poistettava. Lähetän pari kuvaa korjattavista osista.
Oestergaard: Hei, Olen rakentamassa Willabgardenin (Pulpet-tak lasikatolla 6030mm x 3825mm) terassihuonetta eristetyn lattiarakenteen päälle, jossa on 145 mm eristystä. Haluaisin kuitenkin tehdä sen oikein. Ajattelin sulkea kaikki sivut ja asentaa ilmanvaihdon, jotta ilmankosteus pysyy alhaisena. Mitä olen lukenut eristetyn lattiarakenteen rakentamisesta (maasta ylöspäin): Muovikalvo Sepeli 200mm
U&D: Kiitos! Pitäisikö lecaharkot maalata punaisella pohjamaalilla kohtaan, johon betoniosa valetaan?
KJD: betoni, mutta se tulee menemään ulkopuolelle, joten sen täytyy olla ulkokäyttöön sopivaa. se on kuitenkin autotalli, joten on parasta mitoittaa hieman kuormitusta varten - se on kuitenkin niin vähän, mutta suosittelisin jonkinlaista korjausbetonia. Älä unohda laittaa prime ennen, ja jätä 5 mm tasoitukseen tasoitemassalla - jälkikastele ja peitä betoni neljäksi päiväksi. lue
Vardagsrum: Kiitos kaikille, jotka vastasivat, tieto näyttää olevan erittäin korkeatasoista tässä erinomaisessa foorumissa! :) Valitettavasti en voi jatkaa keskustelua, sillä useista eri syistä ei tullut ostoa. Veikkaan kuitenkin, että kysymyksen vastaus löytyy tämän ketjun vastauksista!
Ollahs: Olin sahannut pois 45x45 sääntöjä molemmilta puolilta ja sitten liimaruuvannut 45x45 palkin, jonka päälle asetat säännöt. ehkä on liioittelua, mutta olisi tuntunut paremmalta :)
Snickarkirre: Ei, niiden ei pitäisi olla, jos näyttää siltä kuten olet piirtänyt. Olisi eri asia, jos ne olisivat menneet aivan kattoon asti ja jatkaneet ikkunan ohi. Ei ole ihme, että et ymmärrä sitä, ajattelin väärin, että seinä oli auki, mutta silloinhan koko reitin vaihtaminen olisi ollut helppoa. Mutta ehkä voit laittaa kulmat ikkunan avaukseen, kunhan ne eivät mene liian korkealle, jotta
Workingclasshero: Olisin laittanut levyn, joka melkein ulottuu savupiippuun. Sitten verhonnut peltikulmalla tai kulmateräksellä. Hei muuten, olemme melkein naapureita.
witten: Hapanta mutta onneksi huomasit sen nyt eikä silloin, kun puolet paneelista oli paikoillaan. Sinun täytyy vaihtaa se, kaikki muu on hulluutta ja luokitellaan rakennusvirheeksi.
Haas84: Aiomme pian lasittaa puutarhahuoneemme. Kuten näette kuvasta, toinen puoli on alempana kuin toinen. Haluamme saman korkeuden laseille ympäriinsä ja siksi joudumme rakentamaan toista puolta alaspäin, jotta se tulee samaan linjaan toisen puolen kanssa. Kiinnitykset lasien yläosassa toimivat vain tukena/liukukiskoina, joten siellä ei tule olemaan ketään. Lisärakennelman koko on 90x360mm,
Alexn72: [citat] Lähin rakennusliike myy tikkaat, joten sinun ei tarvitse keskustella henkilön kanssa, joka aikoo käyttää niitä. Tai lainaa naapurilta.
fribygg: [citat] Jos aiot tilata erikoisvalmisteisia, tilaa enemmän kuin tarvitaan, seuraavan kerran kun sinä tai jokin tuleva omistaja tarvitsee vaihtaa pari mädäntynyttä lautaa, on hyvä olla muutama ylimääräinen varastossa.
ErikMg: Asun kolmikerroksisessa talossa ja olen juuri kunnostanut vanhat kuluneet mäntyportaat ensimmäisen ja toisen kerroksen välillä. Se vei kokonaisen viikonlopun pölypilvessä samalla kun lakkahöylä ja hiomakone poistivat vanhan pintakerroksen. Nyt pohdin, mitä tekisin toisten portaiden kanssa. Jopa todella hyvällä tikapuilla se tulee viemään huomattavasti enemmän aikaa, koska
Janus82: Minulla on kellari kylpyhuoneeni alla, joten eristys ei ole tarpeen minun tapauksessani. mutta aivan kuten sinä mainitsit, niin siinä on eristys EPS:ssä, joten sen pitäisi ratkaista ongelmasi.
SvenAkeA: Aion rakentaa ulkorakennuksen, jossa on avoin tila, 5 x 7 m. Eli ilman keskipylvästä. Vinokatto, jonka kaltevuus 7-8 astetta. Råspont ja pannplåt. Olen suunnitellut kattotuolit, jotka vastaavat suorakulmaista kolmiota, jonka mitat ovat: 5, 0,8 ja 5,064 m. Kaltevuus on silloin 9 astetta. Kattotuolit asennetaan cc 1,1 m. Lähden siitä, että vaakasuora osa on liimapuuta ja vino sekä tukiosa