Voiko tässä aukossa olla ns. asbestipahvi? Itse ilmanvaihtokanavassa ei näy mitään eterniittikanavaa niin kuin minä näen, vai?

• Käsi avaa seinäluukkua kylpyhuoneessa, jossa näkyy mustaa materiaalia ja jousia; kysytään asbestipapista.
M MalinStr sanoi:
Voiko tässä kolossa olla ns. asbestipaperia? Itse ilmanvaihtokanavassa ei näy mitään eterniittikanavaa, niin kuin voin nähdä, vai voiko?

• Avoinna oleva hormin tarkistusluukku, jossa näkyy pölyä ja seiniin kiinnitetty jousi. Pieni led-valo valaisee aluetta.
Vastaa ei, koputa siihen niin kuuluu metallinen ääni, se on yleensä valurautaa.

• Tykkään
MalinStr
  • Laddar…
Staffans2000
Juuri niin. Kuten itse näet, ei siellä ole asbestia. Vanhemmat versiot samasta venttiilistä eristettiin asbestilevyllä sisäpuolella. Yleensä se on ollut jo kauan poissa, koska levy ajan kuluessa kuluu pois.

Staffans

BigR
Minulla on tämä autotallin poistoilmassa. Säästän sen aktiivisessa käytössä kulttuurimuistona. On vaikeaa löytää oikeaa asbestipahvia nykyään ;)
Vanha ilmanvaihtopaneeli, jossa näkyy asbestipaperia ja metalliosia, kuten jousi ja ruuveja, vanhasta autotallin lämmitystuuletusjärjestelmästä.

• Tykkään
MalinStr ja 3 muuta
  • Laddar…
Minulla on muutama käytössä, pahvin kanss.......istuvat luultavasti kellarissa pannuhuoneeseen luulen minä.

Staffans2000 Staffans2000 sanoi:
Juuri niin. Kuten näet itse, siellä ei ole asbestia. Vanhemmat versiot samasta venttiilistä olivat eristettyjä asbestilevyllä sisäpuolella. Yleensä se on jo pitkään poissa, koska levy kuluu ajan myötä pois.

Staffans
Tämä on 60-luvulta, joten se olisi voinut olla siellä.

Staffans2000
M MalinStr sanoi:
Tämä on 60-luvulta, joten se olisi voinut olla siellä.
Varmasti. Mutta ajan myötä eristelevy on hajonnut.

Staffans

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.