Hei foorumi!

Olen korjaamassa portaita ja huomasin, että käsijohteiden koukut oli kiinnitetty ruuvitapeilla, jotka eivät olleet M10.. vaan ne osoittautuivat olevan 3/8-16 UNC-kierteisiä tappeja.
iu
Koska useat tapit ovat vaurioituneet, minun täytyy korvata ne, mutta en löydä ketään, joka myy noin 100 mm pitkiä ruuvitappeja UNC-kierteellä.

Onko kenelläkään vinkkiä kaupasta/verkkokaupasta, joka myy niitä Suomessa?

Olen hakenut amazonista, ebaysta ja muualta, mutta ei ole ketään, joka myisi järkevään hintaan, koska suurin osa tulee USA:sta ja siten on huomattava postikulut+moms+tulli-maksu. Lisäksi en löydä mitään Swedolissa tai vastaavissa myöskään.. (vaikkakin hakuonneni juuri Swedolissa on tunnetusti huono)

Paras vastaus

Poraa koukut 8,5 mm:n ja kierreytä M10 kierre, niin voit käyttää M10-ruuveja.
Se on varmaan helpointa ja edullisinta tässä maassa.

• Tykkään
Snickarkirre
  • Laddar…
Kiitos!
Aion kokeilla ensin yhdellä krok. Ne ovat alkuperäisiä 50-luvulta ja hyvin integroituneita kaiteen kanssa muuten, joten on tärkeää minulle, että alkuperäiset krokarna eivät vahingoittuisi.

Voin ilmoittaa, että se toimi erinomaisesti. En olisi uskonut, että kierteitä voisi muotoilla niin helposti kahden lähekkäisen mitan välillä, mutta kuten sanottu, se näyttää toimineen hienosti. Nyt 5 kpl porraskaidekoukkua on hienosti uusilla m10-tapeilla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.