J
justusandersson: Kuten edellä mainitussa viestissä todetaan, tämä holvirakenne ei anna paljon tukea.
3 vastausta · 3,6k lukukertaa
·
B
Bor i trähus från 1920: Aha, meillä on 40 cm näkyvissä, ajattelin että sinulla olisi suunnilleen saman verran jos sinulla on 60 cm albapalkki. Sitten minulla on edelleen sama ongelma. Olen myös harkinnut Tjälldens hybridisokkelia albapalkin sijaan, he suosittelivat verkkoa rappauksella ulkopuolelle... mutta jatkan haaveilua luonnonkivestä. (Yes, minulla on bjälklag - ei maanvarainen laatta vaan perusmuuri
17 vastausta · 4,6k lukukertaa
·
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Mitä usein tehdään, on antaa välipohjien seistä betonipylväiden päällä ja sitten rakennetaan seinät pylväiden väliin (ja minne halutaan seinä) metallikehys/kipsillä (mahdollisesti plus OSB tai vaneri). Sopii hyvin kaupallisille tiloille, kuten myymälöille, toimistoille jne.
8 vastausta · 1,6k lukukertaa
C
Cuzzoss: [citat] Miten meni?? Myös miettiä samalla tavalla.
5 vastausta · 11,3k lukukertaa
T
trasker: [citat] Olet varmaan oikeassa, luulen, että asetan ylimääräisen runkopuun kulmaan miinus levyn/kipsin paksuus. Kiitos inputista!
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
U
unglue: [MQUOTE="fredrik.johansson, post: 4426242, member: 85714"]Se onnistuu hienosti kiinnittämällä koolauspuut seinään ja asettamalla pohjan päälle. 45x90 on tarpeettoman karkea koko, katso miten ostosänky on rakennettu. Voisit tehdä rungon höylätystä männystä, johon alareunassa kiinnität listan, johon voit asettaa sälepohjan, jonka päälle laitat sitten patjan. Olen käyttänyt
4 vastausta · 5,3k lukukertaa
·
raveper
raveper: Aseta laminaatti alapuolelle niin se on valmis
1 vastaus · 1,9k lukukertaa
N
neo11: Rotbetong Weber 318. Sekoitetaan melkein maata muistuttavaan kosteuteen. Luulen, että se on kutistumaton enintään viikon kuluttua.
1 vastaus · 1,0k lukukertaa
W
Wallawhoa: [citat] Aha, luulen että se oli noin 10 vuotta vanha viesti. En löydä ketjua. Muisti pettää :)
15 vastausta · 4,9k lukukertaa
·
1
1982_Generation: Kiitos vastauksesta Justus. Kävin tänään lisäksi vielä yhdellä näytöllä yhdessä puusepän kanssa, hän sulki pois laatan, tarkoitti että talossa on tapahtunut painumia todennäköisesti pian sen rakentamisen jälkeen (1985) ja ovat olleet samassa määrin siitä lähtien. Myyjä väittää myös, että nämä painumat ovat olleet talon ollessa uusi (itse olisi kyllä reklamoinut?).
2 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
G
Galenskaparen: Kiitos neuvoista ja vinkistä! (y) palaan tuloksen kanssa ...
6 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
garvin
garvin: http://www.ybg.nu/mobil/dokument.php
6 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
B
BaraBenny: Kiitos paljon vastauksistasi!
8 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
anders07
anders07: [citat] Voidaan lisätä, sekoita laasti hammastahnankaltaiseksi niin, että se pysyy lastassa vaikka kääntäisit sen ylösalaisin. Kostuta seinä kunnolla (mutta ei niin että valuu) kukkasuihkepullolla ennen kuin laitat laastin. Voit laittaa useampia kerroksia, mutta mieluiten epätasaisesti alempaan kerrokseen, jotta se tarttuisi paremmin. Älä kostuta kerrosten välillä. Vedä pintakerros
9 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
Bröli
Bröli: Aha, suuri kiitos!
9 vastausta · 22,7k lukukertaa
M
Messier1994: Kiitos kaikille! Olen saanut apua Veckebo Sågilta. Toimitus kestää muutaman viikon, mutta he ovat olleet todella avuliaita ja uskon, että lopputulos on hyvä. https://veckebosag.se/
7 vastausta · 2,7k lukukertaa
J
JanPh_89: Hei ja kiitos vastauksesta! Ei, se ei sijaitse asemakaavoitetulla alueella. Vaikuttaa lupaavalta kantavan seinän osalta, joka pitäisi olla pienempi asia. Otan yhteyttä kuntaan ja tarkistan, muuten tarvitaan vain rakennesuunnittelija ja taitava firma :) Mielenkiintoista, jos asia voi olla niin piirustusten kanssa, en tiennyt sitä. Toivottavasti joku tähän perehtynyt vastaa ja voi viedä
2 vastausta · 4,3k lukukertaa
B
Biomek: Remontoidessani keittiötä osa rappauksesta irtosi, kun revin alas kaakelit yläkaappien ja tiskipöydän väliltä. Sain neuvon käyttää märkätilatasoitetta, jota olenkin tehnyt, mutta kun olin ostamassa lisää märkätilatasoitetta viimeistelläkseni loput, sanoi myyjä, että märkätilatasoite ei sovi kaakeleiden asettamiseen. Mitä tehdä? Olen tasoittanut noin 2,5 metrin pätkän ja
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
BirgitS
BirgitS: Onko firmassa joku joka on rakennusinsinööri vai tarvitsetko jonkun ulkopuolisen mitoitukseen, kuten palkkien jne. Snickare ja vastaavat eivät yleensä omaa tarpeeksi tietoa siihen. Kun tehdään muutoksia kantavaan rakenteeseen, täytyy tehdä rakennusilmoitus kunnalle.
6 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
R
RichardRR: Kraapaisin irtoavan pois, imuroin ja sain sitten "kanaverkon" paikalleen välttävästi. Jouduin sekoittamaan Puts&Murbruk C KC50/50 melko löysäksi saadakseni sen kiinnittymään kattoon. Puolivälissä ajattelin, että minun olisi ehkä pitänyt käyttää kipsilaastia sen sijaan, mutta pidän peukkuja, että C-laasti toimii. Siitä tulee varmaan kaksi tai kolme kerrosta ennen kuin olen
2 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
Z
z_bumbi: Kahdessa plinthassa 9 neliöllä en edes harkitsisi niiden nostamista, vaikka niistä puuttuisi vahvistusta. En tiedä edes harkitsisinko vahvistusta
20 vastausta · 6,3k lukukertaa
Jonatan79
Jonatan79: Tasoitus on yleisin, yritä laskea tarvittava tilavuus.
1 vastaus · 3,1k lukukertaa
useless
useless: Näyttää olevan asfaboard. Sehän on ollut yleisin rakenne viimeiset 30 vuotta? Ongelma on juuri se, että levyt taipuvat ajan myötä, joten täytyy työntää muutama lauta niiden olemassa olevien väliin, jotka nostavat sitä paskaa.
10 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
K
Komso: [citat] Kiitos vastauksesta. En usko, että se johon viittaat, on oikea. Heillä on kuitenkin yksi nimeltään Mäster 145. Se on aika samanlainen.
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
P
Anonymiserad 290759: Hei. apua.... maapeite on pilkullisesti homeessa koko talon alla - peite on kiinnitetty laudoitusten taakse, jotka peittävät kaikki korkeat pilari perustukset talon alla. jos poistan talon alla olevia laudoituksia peittävän maapeitteen, onko peite tarkoitettu estämään sateen ja lumen pääsyä talon alle vai voiko maapeitteen, joka peittää talon alapuolen pilariperustuksilla, jättää
0 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
Tååmten
Tååmten: [citat] Kiitos vastauksista. Lastulevy tullaankin aina käyttämään ja koolaus cc30:lle voi olla hankalaa, mutta vaihtoehto lisätä poikittaisia tukia on mahdollista, riippuu vähän siitä, miltä se todella näyttää lattian alla. Ei tässä vaiheessa ole suunnitelmissa laatoitus, mutta on parempi ajatella etukäteen. Iso kiitos kaikista panoksista kaikille, jotka ovat osallistuneet.
21 vastausta · 7,7k lukukertaa
·
B
ByggPlankan: [citat] Mikä on tarkoitus? Halvin tapa on ratkaista tämä alapuolelta. Laita eristys sisään. Rakenna kehys. Kipsitä. Jos oikeasti haet valua, olen samaa mieltä edellisen viestin kanssa. Joillakin rakenne lisäyksillä kuormien ja tarkoituksen mukaan.
2 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
U
Utdelning: Olisin varmaankin käyttänyt saumamassa, esimerkiksi julkisivusaumaus. Ja riippuen moduliputken ja reikäseinämän välisestä etäisyydestä olisin mahdollisesti asettanut pohjanauhan.
2 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.