Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Falken123: Hei, olen samankaltaisessa tilanteessa ja mietin, miten avotakan poistaminen mahdollisesti vaikutti talosi painovoimaiseen ilmanvaihtoon. Minulla on avotakka yläkerrassa ja aion poistaa sen mutta olen huolissani siitä, miten se vaikuttaa ilmanvaihtoon yleensä. Minulla on talo, jossa on painovoimainen ilmanvaihto. En ole käyttänyt avotakkaa erityisen paljon, mutta epäilen, että sen
Skånepåg: Nyt olen (vihdoin) tehnyt kunnollisen piirustuksen sen sijaan, että käyttäisin kaaviomaista luonnostani. Jotain, mitä itse asiassa unohdin luonnoksessani aiemmin, oli muurattu savupiippu.
Simonsilver: Talo on rakennettu 69… Sähkömies tulee viikolla katsomaan muita asioita, hän kai vilkaisee tätäkin samalla.
David Noorzoy: Hei! Kiitos kysymyksestä. Olemme poistaneet paneelit alakatossa talon ulkopuolella ja ryömineet katon reunalle ullakolla. Emme näe ongelmaa laskeviin kattotuoleihin tai teräspalkkeihin liittyen. Ongelma laskevassa sisäkatossa ruokahuoneessa näyttää olevan keskeltä ruokahuonetta aina parvekeovelle saakka. Uskomme nyt, että se johtuu siitä, että edellinen omistaja poisti kantavan
Snickarkirre: Kuten Rickard.ag kirjoitti. Muista vain tarkistaa, että ruuvi on teräs-tai kombiruuville. On olemassa sekä lastulevyruuveja että kipsilevyruuveja, jotka ovat vain puurutallevyyn, eivätkä ne vedä.
Robert-san01: Unohdin kirjoittaa, että ajoin "Dubb"/spikplugg metallista.
BengtH: [citat] Ennen vanhaan kai kärvennettiin/poltettiin tolppien päät, jotka menivät maahan lahoamisen välttämiseksi. Mutta ehkä epäilyttävää, koska tolpat ovat kyllästettyjä? :thinking:
Mario: Autan ystävää remontoimaan taloa, 1970-luvun Boro-taloa. Kirjoitushetkellä puramme keittiötä tulevaa remonttia varten. Poistamme kipsilevyjä seinistä tulevaisuuden sähköasennuksia varten, nykyään kaikki sähkö on pinta-asennettuna muovikanavissa. Huomasimme alkaessamme purkaa kipsilevyjä, että kaikissa levyjen saumoissa on liimattu kuminen tiivistenauha. En ole koskaan nähnyt
BSOD: Ja, poraa uudelleen. Jos siitä tulee suuri ovaalinmuotoinen reikä (sen sijaan että olisi kaksi reikää lähellä toisiaan), voi joskus työntää esim. tulitikkuja/hammastikkuja sisään, jotta reikä kiristyy hieman ja tulppa pysyy paikoillaan. Voi myös työntää vähän asennusliimaa reikään, jos on epävarma. Tarkalleen miten pitäisi tehdä, riippuu myös vähän kuormituksesta: onko
justusandersson: Kun sinun täytyy täyttää tila koolauksien välillä (kuten 45 mm), uskon, että on parempi käyttää eristystä, jolla on suurempi tilavuuspaino kuin lasivilla. Ota huomioon, että tarvitaan erilaisia toimenpiteitä, jotta äänieristys olisi tehokas koko taajuusalueella.
elpaco: Ja kyllä - rappaus on kosmeettista. Voitte odottaa sen korjausta, jos haluatte esimerkiksi keskittyä ensin yläkertaan. Tärkeää, mitä yllä mainitaan, on olla pitämättä orgaanista materiaalia kylmällä alustalla ja pitää kellari huonelämpöisenä ja kuivattuna.
brfbo: Yksi vaihtoehto, jonka olen nähnyt, on käyttää vaakapaneelia osittain seinällä ja loput pystysuorassa, mikä tuo hieman ylimääräistä "elämää" huoneeseen. Kun itse laitoin helmipaneelia kotona, liimasin sen kiinni välttyäkseni ei-toivotuilta raoilta, ja se on toiminut useita vuosia, mutta en tiedä onko liimaamisessa riskejä?
justusandersson: Kyllä. Tarkka laskelma edellyttää, että tiedetään tarkemmin, miten kattotuolien kuormat jakautuvat, mutta jos lasketaan "worst case" -tilanteella, niin mitat riittävät.
lantzen: Teippaus Classe O:sta toimi hienosti. Toimi mainiosti. Saapa nähdä, onko se edelleen kunnossa vuoden kuluttua.
Renoveringsvillan: Kiitos vastauksesta! Tarkastaja uskoi, että kosteus tuli ennen kuin salaojitus oli paikallaan. Kellarissa ei koeta olevan kosteutta eikä ole huonoa hajua. Sitten aiomme asentaa lattialämmityksen, mikä uskomme auttavan vielä enemmän. Ne seinät, jotka näyttävät suhteellisen hyviltä, tarvitseeko niitä myös hioa, vai voiko vain parantaa maalia siellä?
mangehl: Hei Minulla on hieman erityinen tilanne lasiseinän kanssa, joka on pari senttimetriä alempana kuin sisäkatto. Raon täyttäminen ei ole ongelma, mutta haluaisin myös asettaa hieman painetta kipsin ja lasiseinän ympärillä olevan metallikehyksen väliin katossa vakauttamaan sitä. (Kehys on noin 5 cm leveä) Olen nyt painanut muutamia muovikiiloja saadakseni tämän aikaiseksi, se toimii,
Mikael K.: Hei! Olemme purkaneet vanhan keittiön kesämökistä ja aiomme käyttää tilaa eteisenä. Oikealla puolella tulee olemaan vaatekaapit. Keittiö on nykyään toisessa paikassa. Näkemämme rappaus on takan takapuoli keddy-insertillä. Se lämpenee mukavan lämpimäksi lyhyen aikaa polttamisen jälkeen ja säilyttää lämpöä jopa 12-13 tuntia. Haluamme pitää sen auki ja hyödyntää sitä
andemannen1: [citat] Hienoa, kuulostaa siltä että sinulla on asiat hallussa! Tuhannet kiitokset!
icrackracquets: Kyllä, tiedän sen. On vain niin, että tämä seinä on rakennettu hieman oudosti. Viimeinen kuva on otettu, kun katsotaan ylöspäin 'palkin' aukkojen välistä. Siellä voi nähdä, että kattopaneelit (kipsistä) ovat 'palkin' päällä. En ole ammattilainen, mutta en ole koskaan nähnyt kipsiä kannattelemassa tällä tavalla.
justusandersson: Kevytsora on sama asia kuin lecakulor. On aina etu käyttää kokonaisia palkkeja.
Snickarkirre: Olen varmaan käyttänyt ankkurimassaa sinun tapauksessasi, jos et halua porata syvemmälle kuin 70mm. Muista puhdistaa reiät huolellisesti "piippurassilla", jotta saat kaiken porauspölyn pois. On olemassa erityisiä harjoja tähän tarkoitukseen. Suurin osa pölystä irtoaa itsestään, mutta on silti hyvä varmistaa, ettei mitään jää reikiin. En usko, että ankkurimassa valuu ulos, se on
Plåtläggaren: Hei. Mitä rappausta tulisi käyttää polttamattomasta savitiilestä tehtyjen seinien puhdistamiseen? Onko joku asiantunteva?
Albireo: Hei! Olen korjaamassa joitakin tiloja kellarissa. Mietin, mitä toimenpiteitä voisi tehdä. Tausta .: Tämä kellarihuone oli eristämätöntä kosteaa maata vasten (ulkoseinä). Siksi rappaus ja aikaisempi maali ovat vaurioituneet. Olen poistanut seinästä pahasti hilseilleen osan (irtaantunut muuraus ja hilseillyt maali). Tänään näiden seinien ulkopuolella on varastoja (eli eivät aina
Anonymiserad 290759: Hei. Vakuutusyhtiöt eivät yleensä kata talon ulkopuolisia rakennuksia homeanalyysin ym. osalta. Kun kysyin yhtiöltä hintatietoa vierailusta ja puuanalyysistä mikrobikasvun osalta, joka ei koske omakotitaloa, he sanoivat, etteivät voineet antaa kustannusta vakiokäynnistä ja puunäytteenotosta, jos asunnon osoitetta ei annettu?! Onko teillä vinkkejä firmasta, johon voi ottaa yhteyttä
Daniel Barnaniel: Jos haluat pitää rakenteen korkeuden alhaisena, voi kokeilla erilaisia rakennusratkaisuja. Useampia kantavia seiniä/palkkeja, teräsvälipohja, vaakasuora liimapuuta, niin kutsuttu KL-puu jne.