Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Henkan Sundberg: [citat] Kyllä, se on toiminut minulle, olen tehnyt niin katossa joissakin paikoissa, joissa se halkeili. Olen käyttänyt kangasliimaa, kun olen liimannut microliten. Edit. Sinun pitää tasoittaa reunat melko paljon, noin 10-15 cm, muuten näkyy, että olet liimannut, mutta sen sinä varmaan jo tiedätkin.
Huddingebo: Mielestäni lopulta siitä tuli aika hyvä. Vähän leveät putskragar, mutta muuten hyvä! Olisin ollut tyytyväinen. Ja olen nirso.
Svante Gellerskog: [citat] Pitää paikkansa, se on kaivettu. On karkea sisäänkäynti raudoitetulla pohjalevyllä. Kiitos avusta!
Snickarkirre: Ne toimivat molempien kanssa, joten valitse se, mikä on helpompaa ja halvempaa (y)
Kallebo: Meillä on vapaasti kannatteleva työpöytä, joka koostuu trappämne:stä, joka jäi yli portaista. 660x42x2700. Se ei ole ihan yhtä syvä kuin teidän, mutta ei vielä osoita mitään taipumisen merkkejä. Se on kiinnitetty seinään pitkillä 45x45 säännöillä, kiinnitettynä reglar cc60:een, jotka tarjoavat suuren osan jäykkyydestä.
Anonymiserad 290759: [citat] kiitos. palkkikenkä. pitää googlata. jos ohuet levyt, jotka ovat pohjakerros ja pitävät mineraalivillan paikallaan, pullistuvat ja notkuvat niin, että mineraalivilla tulee esiin, en voi naulata kiinni tukilautoja, jotka painavat mineraalivillan näihin ohuisiin levyihin. Jos naulaan kantavaan palkkiin palkkikengällä, siitä tulee rako. minne naulaan tukilaudat kiinni tai teenkö
minimal: Minulla on kuorma tulenkestäviä tiiliä, jotka aion käyttää rakentamiseen ensi keväänä. Ne ovat olleet ulkona pari kuukautta ja yksinkertaisesti kastuneet veteen. Pian tulee pakkanen ja pahempaakin. Kysymys kuuluukin, ovatko tulenkestävät myös pakkasenkestäviä vai täytyykö minun kantaa kaikki sisälle (vaikeaa tilan suhteen).
David_Berglund: Joo, tällainen on se mitä tarkoitan kun viittaan rimoineen yllä olevassa viestissä. Mielestäni se on todella tyylikäs, mutta parempi puolisko on hieman epäileväinen. Täällä on klikkausjärjestelmä, joka vaikuttaa täydelliseltä, mutta hinta ei valitettavasti ole kovin houkutteleva. https://unikavaggar.se/ribbtak/ribbor Mutta otan mielelläni vastaan lisää vinkkejä sopivista
Lechuza: [citat] yes paperinauha on ylivoimaisesti vahvin, älä käytä lasikuitunauhaa, suurempi riski että se halkeaa
Eva52: Onko kellään kokemusta mistään yrityksestä, joka tekee karbonatisointia Kristianstadin lähistöllä?
Patrik Stubbendorff: Kyllä, juuri siitä olin huolissani, jos betoni asetetaan suoraan putkea vasten, ettei se pystyisi liikkumaan riittävästi talon painaumien vuoksi. Se on vanha keittiö vuokraosastoltamme, joten tuskin on liikettä, koska se ei ole uusi.
Anonymiserad 290759: [citat] kiitos. täysin epätekninen.
snowjim: Nyt on kaikki paikallaan, tässä on muutama kuva : https://imgur.com/a/EkgejdJ
MStahl: Hei! Miten pitäisi tehdä?! Keittiön kaapit saavat sokeripalariman ylös (ajatus on, että kaapit menevät kattoon asti), mutta kuinka teemme sokeripalariman ja kattolistan/koristelistan kohtaamisessa? Siinä täytyy olla hieman marginaalia, mutta en halua tyhjää tilaa kaapin/listan ja kattolistan välillä. Miten te olette tehneet?
fribygg: Yksityisesti suosin stdgips 1/2" ja mielellään 1200leveitä levyjä, jotta saadaan vähän saumoja. Renoveringsgips voisi mahdollisesti olla hyvä, jos et halua purkaa listoja, esimerkiksi NORGIPS 900levyjä, jotka ovat kevyitä ja käteviä sekä kuljettaa, kantaa sisään ja asentaa.
Christopher Persson: Huone pitää eristää. Mutta se toimii varmasti eristää 95-seinän. Ehkä menen ylös yhden pykälän 120:een. Siitä tulee pieni verstas, joten sen ei tarvitse olla niin hyvin eristetty kuin tavallinen talo. Kunhan vakaus on hyvä, olen tyytyväinen. Ajattelen enimmäkseen tulevaisuutta. Sen pitää olla tarpeeksi vakaa sisustamaan yläkerta, jos joskus haluaa sen kauniina päivänä.
justusandersson: En usko, että oli tavallista valaa sellaisia liitoskohtia. Ainakaan ei pientaloissa. Kun olin rakennuspraktikassa, käytettiin yhä valurauta viemäriputkia, enkä muista mitään sellaista. Luulen, että mahdollisimman pitkään yritettiin välttää saumojen valamista.
Vermilion: Jo tilasi juuri tuon setin ennen kuin sain vastauksen :) Ongelma tulee, kun tietyn pituiset loppuvat. Yritin löytää pitkiä malleja Amazonista mutta en löytänyt mitään järkevää.
roberob: [citat] Käytin 5mm välilevyä ja uretaania.
Paxman: Nostan tätä ketjua nähdäkseni, onko kellään muulla lisää panosta tähän kysymykseen. Taas on tullut tarve saada nostopiste autotallin kattoon, ja se häiritsee minua, että en tiedä 100% kuinka nämä palkkielementit on rakennettu. :cool:
TypRätt: Silloin olisin poistanut sen kokonaan, mutta ajattele, että jos sinulla on seinä, joka ei ole lohkoista tehty vaan täysin valettu kevyestä betonista, se ei luultavasti ole sininen betoni, vaikka siinä olisi kevyt lyijynsininen sävy. Mutta jos radonmittausta ei ole tehty, voi olla kannattavaa olla ennaltaehkäisevä, koska on selvästi haitta myydä myöhemmin asunto korkean radonarvon
Marcus Hennix: [citat] Ok! Eikä ole riskiä, että se kondensoituu tuulenpitävän kankaan sisäpuolelle jne?
jonaserik: Jos pontti on vääntynyt, se vääntyy vielä enemmän voimakkaassa lämmössä. Aseta tuuletin, joka vain puhaltaa, niin se kuivuu, ilma ja jälleen ilma on puun kuivaamista varten.
Rabbithole: [citat] [citat] Uskon, että Kingspan myy suoraan yksityishenkilöille, en ole varma Lindabista, mutta on useita toimittajia, joten kannattaa soitella ympäriinsä. Muuten täytyy mennä jonkun rakennusfirman kautta, paikalliset rakennustarvikeliikkeet voivat yleensä tilata vähän kaikkea. Pir paneelit tai mineraalivillalla
Snickarkirre: Hei! Uskon, että ensimmäisellä kierroksella ei tarvitse olla mitään tukipalkkia kun laitat. Mutta sitten toisella täytyy olla. Vaikka ne eivät olisi paloluokiteltuja, on syytä olla sellainen, koska muuten on riski, että sauman tasoite halkeaa. Osta tukipellit rakennustarvikeliikkeestä. Ne ovat rullina. Sitten leikkaat palan noin 850 tai 1150 riippuen siitä, mitä kipsilevyä käytät.
Chefred: Kyllä, menen mielelläni Smålandin metsiin ja vuokraan mökin.
Pumabjörnen: [citat] Näitä ratkaisuja olisin myös valinnut(y)
justusandersson: Tässä tapauksessa on todennäköistä, että sydänseinä ja sen jatke palkin kanssa ovat kantavia. Aivan varma ei kuitenkaan voi olla ilman, että on nähnyt täydelliset piirustukset. Ei ole hyvä idea aloittaa purkua ennen kuin on varmistunut siitä, miten rakenne on koottu. Talo, joka on ollut pankkitilana, voi tarjota joitakin yllätyksiä.