3 142 lukukertaa ·
2 vastausta
3k lukukertaa
2 vastausta
Korjaa herakliitti katossa
Talo vuodelta 1964, jossa on valettu välipohja. Olen kunnostamassa kellaria ja korjaamassa vauriota kattopinnassa. Aloitin purkamaan vaurion ympäriltä (noin 50x50cm). Selvisi, että kyseessä on herakliitti kovalla rappauksella. Herakliitti oli ilmeisesti betonimuotin pohjalla, koska en saa puhdasta betonipintaa esille vaan se on "piikikäs". Se on noin 20-25mm paksu, joten ajattelen sen tarjoavan rajoitetun eristyksen. Haluan nyt korjata sen, mitä aloitin purkamaan. Mikä laasti olisi sopivin käytettäväksi, joka tarttuu hyvin kattoon? Ajattelin kipsilaastia, koska se on yksinkertaisin ratkaisu. Minulla on kotona myös sementtilaasti A, muurauslaasti B, muurauslaasti b ja muuraus/rappauslaasti C. Näin, että on saatavilla EPS-betonia/sementtiä eristävine ominaisuuksineen, mutta en tiedä miten se tarttuu kattoon ja ehkä se on liioiteltua...
Kraapaisin irtoavan pois, imuroin ja sain sitten "kanaverkon" paikalleen välttävästi.
Jouduin sekoittamaan Puts&Murbruk C KC50/50 melko löysäksi saadakseni sen kiinnittymään kattoon. Puolivälissä ajattelin, että minun olisi ehkä pitänyt käyttää kipsilaastia sen sijaan, mutta pidän peukkuja, että C-laasti toimii. Siitä tulee varmaan kaksi tai kolme kerrosta ennen kuin olen valmis.
R
Jouduin sekoittamaan Puts&Murbruk C KC50/50 melko löysäksi saadakseni sen kiinnittymään kattoon. Puolivälissä ajattelin, että minun olisi ehkä pitänyt käyttää kipsilaastia sen sijaan, mutta pidän peukkuja, että C-laasti toimii. Siitä tulee varmaan kaksi tai kolme kerrosta ennen kuin olen valmis.
R
Klikkaa tästä vastataksesi