Olen epävarma siitä, minkä katon kuvia olet nähnyt, mutta en usko, että se oli eristetty ulkopuolelta. Olen rakentanut ja remontoitunut useita taloja vuosien varrella.
Nykyisessä talossani (rakennettu -46) olen lisäeristänyt ulkopuolelta raakapontin päälle 100mm solumuovilla. Aikaisemmin vinokatoissa oli vain vähän sahanpurua, joten se teki suuren eron, sekä kesällä että talvella.