Haluan, että paneelin alalista on samassa linjassa perussokkelin kanssa, miten tämä onnistuu?

En löydä tästä mitään verkosta. Haluan lopputuloksen, joka muistuttaa kuvaa.

Punainen puuseinä, jossa pystypaneelit ja yhtenäinen alapaneeli, joka on linjassa harmaan sokkelin kanssa, ympärillä kivipuutarha ja vihreä tuoli. Punaisen puutalon seinä, kaksi ikkunaa valkoisilla kehyksillä, vihreä penkki ja harmaa sokkeli alareunassa, jonka alla on pieni sorapinta.

Aikaisempi ratkaisuni, mutta täytyy olla toinen tapa.
Se on sahattu solulasilevy, joka on liimattu alba palkkiin. Tämän jälkeen tasoitettiin.
Lyijykynäpiirros rakennusprojektista, jossa esitetään eri rakenteiden liitos. Otsikko "Alternativ 2", eri osat numeroitu ja selostettu.

Kiitos paljon!

Viimeksi muokattu:
Googlaa hakusanalla offerbräda

M mortirolo sanoi:
Googla på offerbräda
Kiitos, mutta kysymykseni on, kuinka saadaan perussokkeli lähemmäksi paneelia. Yleensä kun tehdään laatan päälle, niin paneeli asettuu hieman ulos, koska naularimoitus/tuuletus jne. lisäävät paksuutta.
Haluan alusriman peitelistapaneelissa tasan perustuksen pintakerroksen kanssa, mutta en tiedä, kuinka tämä ratkaistaan.

Kiitos vastauksesta silti

Joko runko asetetaan hieman sisäänpäin laatasta tai sitten sokkelia rakennetaan ulos paneelin tasolle. Tai vähän molempia.

• Tykkään
fribygg ja 1 muu
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg sanoi:
Joko runko täytyy sijoittaa hieman levyn sisään tai sokkeli täytyy rakentaa ulos paneelin tasolle. Tai vähän molempia.
Kiitos vastauksesta! Juuri niin! Jos naulaussääntö vedetään sisään kantelementin sisäpuolelle, täytyy varmaankin asettaa pelti tai vastaava luulisin. Jotta vesi ei keräänny sokkelin ympärille

Voiko sen tehdä jollain muulla tavalla? Mitä mieltä olet luonnoksestani yleisesti ottaen rakenteellisesti?

Jos kynnys siirtyy sisäänpäin niin, että vindskydd (pos. 3) ei voi kulkea alas reunaelementin sivun yli, olisin laittanut pellin (joka nousee vindskyddin taakse ja päättyy reunaelementin ulkopuolelle).

Bernieberg Bernieberg sanoi:
Kyllä, jos syllen siirretään sisäänpäin siten, että tuulensuoja (pos. 3) ei voi jatkua alas kantelementin sivua pitkin, olisin laittanut listan (joka menee tuulensuojan taakse ja päättyy kantelementin ulkopuolelle).
Kiitos vinkistä! Onko mahdollista liimata päälle solumuovilevy tai vastaava sen sijaan? Pelkään vinokuormitusta, jos käytän alba palkkia.

Eikö "vattbrädan" (se, joka on kallistettu kulmassa) ennen päättynyt muutama cm sokkelin ulkopuolelle suojatakseen sitä sadevedeltä?
Offerbräda on kai paneelin kanssa taso-paralleelinen lauta, joka voidaan helposti vaihtaa sen sijaan, että pystypaneelin alaosa huononee vuosien varrella, se ei ole kallistettu.

Huddingebo Huddingebo sanoi:
Ennen ei "vattbrädan" (se joka on vinossa kulmassa) päättynyt pari cm sokkelin ulkopuolelle suojellakseen sitä sadevedeltä?
Offerbräda on kai lauta, joka on yhdensuuntainen panelin kanssa ja se voidaan helposti vaihtaa sen sijaan, että pystysuora paneelin alaosa menisi huonoksi vuosien varrella, se ei ole vinossa.
Olen samaa mieltä, nimitykset, joita ei käytetä nykyisessä rakentamisessa.

Onko kenelläkään kokemusta siitä, miten kiinnittää skumglasskivor betoniin? Käykö siihen tavallinen cementbruk?

Tarkoitatko siis vaahtolasikiekkoja, tyyliin foamglas? Meillä oli niitä jossain projektissa töissä pari vuotta sitten ja muistan, että saimme mukaan jonkinlaista kaksikomponenttiliimaa, jota sekoitettiin ja sitten levitettiin hammastikulla, mutta olen vähän epävarma. Mutta se voi varmasti toimia sementtilaastilla tai tyyliin pl600 tai vastaavalla. Oletan, että ne menevät puoliksi maan alle, joten se auttaa pitämään ne paikoillaan. Mutta muistan, että ne olivat melko kalliita? Eikö voisi käyttää tyyliin styrofoam, sillä sillä tiedän, että voit liimata pl600:lla?

S Snickarkirre sanoi:
Tarkoitatko siis vaahtolasilevyjä, kuten foamglas? Meillä oli niitä eräässä projektissa töissä pari vuotta sitten, ja muistan, että saimme niiden mukana jonkinlaista kaksikomponenttiliimaa, jota sekoitettiin ja levitettiin hammastelalla, mutta en ole varma. Mutta varmasti voisi toimia myös sementtilaastin tai PL600:n tai vastaavan kanssa. Oletan, että ne asennetaan osittain maan alle, joten se auttaa pitämään ne paikoillaan. Mutta muistan, että ne olivat melko kalliita? Eikö se sopisi esimerkiksi styrofoamilla, jonka tiedän, että voit liimata PL600:lla?
Hei kirre! Kiitos mukavasta vastauksesta! Kyllä, foamglas tai vastaava. Olen myös nähnyt, että käytetään bitumi 2k liimaa, mutta ymmärtääkseni se on ensisijaisesti tarkoitettu saumojen tiivistämiseen. Soitan ja kyselen tällä viikolla, miten voin kiinnittää nämä.

Ehdottomasti voisi käyttää solumuovilevyä ja ohutrappausta näillä. Aion käyttää 500mm vaahtolasimurskaa eristeenä albapalkkien sisäpuolella. Tästä syystä tuntuu hyvältä pysyä lasissa myös ulkopuolella. Uskon myös, että se voi tarjota paremman tartunnan rappaukselle, ja edistää erittäin pitkää käyttöikää laatalle.

Kyllä, nämä asennetaan osittain maan alle. Ne ovat todella kalliita, mutta tuntuu silti oikealta ottaen huomioon, että päädyn kaksinkertaiseen hintaan perinteiseen laattaan verrattuna.

Uskon, että tämä laatta tulee olemaan huomattavasti kestävämpi kuin tavallinen laatta maassa. Haittapuolena on, että saan huonomman eristyksen kuin 300mm solumuovi. Vaahtolasilla päädyn 0,18-0,19U-arvoon.

Kyllä ne varmasti pitää paikkansa, tein kyseistä työtä aika monta vuotta sitten. Okei, sinun pitää putsata sokkeli. Jos olisin lukenut hieman tarkemmin, olisin ymmärtänyt sen. Mielestäni kuitenkin sokkeli kuvissa näytti olevan jonkinlainen sokkelilevy, mutta se oli rapattu. Minulla ei ole suoraa kokemusta rapatussa sokkelissa vaahtolasilla, joten siitä en oikeastaan tiedä, mutta se voi pitää paikkansa.

Tavallinen maavarainen laatta kestää ilman ongelmia, jos se on tehty kaikkien sääntöjen mukaan. Mutta kuulostaa järkevältä, mitä sanot, jos olet käyttänyt sen alustan alla, niin käytä se myös sokkelissa. (y)

Hei taas! Minulla on samanlainen tilanne täälläkin. Minulla on helmipontti 22 mm, mutta päättyy 50 mm "vattbrädalla", joka tulee (25 mm Hunton räystäspelti + 28 mm naulalista) 5 cm perustuksen ulkopuolelle. En ole vielä päättänyt kuinka paljon se häiritsee minua, juuri nyt olen enemmän häiriintynyt siitä, että joudun valitsemaan albapalkin - haluaisin luonnonkiveä, aivan kuten olemassa oleva perustus. On olemassa graniittilaattoja, joita voi laittaa albapalkin päälle, mutta ne ovat minulle väärässä korkeudessa ja se tuntuu väärältä.

Mutta! Se, mikä minua kiinnosti täällä, oli että aiot käyttää Hasopor-perustusta; kuinka olet sen rakentanut? Kuinka syvälle kaivat, laitatko routaeristystä jne?
(Minulla on 300 mm Hasoporia albapalkin/luonnonkivien sisäpuolella, täytän myös lattiarakenteen (170 mm) ja saan U-arvoksi 0,157)

B Bor i trähus från 1920 sanoi:
Hei taas! Myös täällä olen samanlaisessa tilanteessa. Minulla on kylläkin helmiponttiseinä 22 mm, mutta päätän sen 50 mm "vattbräda" -listalla, joka päätyy (25 mm Hunton tuulenohjain + 28 mm naulalista) 5 cm sokkelin ulkopuolelle. En ole vielä päättänyt, kuinka paljon se häiritsee minua, olen tällä hetkellä enemmän ärsyyntynyt valinnasta albapalkki - haluaisin luonnonkiveä, aivan kuten nykyinen sokkeli. On graniittilevyjä, joita voi laittaa albapalkin päälle, mutta ne ovat väärällä korkeudella minulle ja se tuntuu väärältä.

Mutta! Tähän jumituin, kun mainitsit, että sinulla on Hasopor-perustus; miten olet sen rakentanut? Kuinka syvälle kaivat, asetatko routaeristystä ym.?
(Minulla on 300 mm Hasopor albapalkin/luonnonkivien sisäpuolella, lisäksi täytän palkiston (170 mm) ja saan u-arvon 0,157)
Hei! On kiva nähdä, ettei ole ainoa maailmassa, jolla on tämä ongelma!

Ratkaisin tämän ulokkeen lisäämällä uloketta vielä enemmän. Jotta sitten voin asettaa kiven tiiviisti palkkiin. Jos se tehdään hieman tunteella, toivon ettei se näy.
Olen myös nähnyt esimerkin tästä tosielämässä hakattuine kivineen, ja se näytti hyvin aidolta.

600 mm albapalkilla ja 500 mm hasoporilla u-arvoksi päätyi noin 0,22.

Olen kuitenkin luopunut tästä ja valinnut käyttää solumuovia, se yksinkertaisesti oli liian monimutkaista, koska tämä on ensimmäinen oikea rakennusprojektini.

Tarvitsetko routaeristystä vai et, riippuu kai siitä, missä päin maata asut sekä laskettu lämmönläpäisykyky laatasta.

Aiotko laajentaa? :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.