Hei!

Etsin mittatilaustyönä höylättyä mäntypuuta kahdessa koossa.
1. 8x105
2. 8x160

Ainoa täysin kiinteä mitta on ensimmäisen levys 105 mm. Hätätapauksessa voin mennä 12 mm paksuuteen, mutta mieluummin välttäisin sen.

Onko kellään vinkkejä hyvälle toimittajalle? Olen ollut yhteydessä paikalliseen sahaan (Uppsala), mutta he olivat myös maanviljelijöitä ja heillä ei ollut tilaa pienemmille tilauksille tällä hetkellä.

Minulla ei ole lainkaan kokemusta mittatilaustyönä tilatusta puutavarasta.

M Messier1994 sanoi:
Hei!

Etsin mittatilaustyönä höylättyä mäntyä kahdessa koossa.
1. 8x105
2. 8x160

Ainoa täysin kiinteä mitta on ensimmäisen leveys 105mm. Hätätapauksessa voin mennä jopa 12mm paksuuteen, mutta haluaisin välttää sitä.

Onko jollakin vinkkejä hyvään toimittajaan? Olen ollut yhteydessä paikalliseen sahaan (Uppsala), mutta he olivat myös maanviljelijöitä eikä heillä ollut tilaa pienemmille tilauksille juuri nyt.

Minulla ei ole lainkaan kokemusta mittatilauspuutavarasta.
Ehdotan, että liimaat tasohöylätyn männyn haluttuun leveyteen, sitä löytyy 8mm paksuudessa.

• Tykkään
Messier1994
  • Laddar…
F fribygg sanoi:
Ehdotan, että liimaat höylättyä mäntyä haluttuun leveyteen, sitä on saatavana 8 mm paksuudessa.
Aion kokeilla!

Onko se vain puuliimaa ja puristin?

M Messier1994 sanoi:
Aion kokeilla!

Onko se vain puuliimaa ja puristimia?
Mutta ne tulevat näkymään listoina ja ne pitää petsata. Olen lähettänyt viestejä sahoille kymmenien kilometrien säteellä, toivottavasti tärppää, jotta välttyisin saumalta.

Se, mitä tarvitset, on erikoispuusepänliike. Niin ohuita mittoja höylätään tasohöylällä ja reunustetaan säädettävällä sahalla. Lisäksi heillä on se erityisen puhdas ja kuivattu mänty, jota tarkoitus vaatii, sitä ei löydy maatilasahalta.

• Tykkään
Messier1994
  • Laddar…
M Messier1994 sanoi:
Hei!

Olen etsimässä mittatilaus höylättyä mäntyä kahdessa mitassa.
1. 8x105
2. 8x160

Ainoa mitta, joka on täysin kiinteä, on leveys 105 mm ensimmäisellä. Hätätilanteessa voin mennä jopa 12 mm paksuuteen, mutta mieluiten en tekisi sitä.

Onko kenelläkään vinkkiä hyvästä toimittajasta? Olen ollut yhteydessä paikalliseen sahaan (Uppsala), mutta he olivat myös maanviljelijöitä eikä heillä ollut tilaa pienille tilauksille tällä hetkellä.

Minulla ei ole lainkaan kokemusta mittatilauspuusta.
Kuinka paljon tarvitset?

Lidl myy tällä hetkellä yksinkertaista taso- ja oikohöylää. Osta sellainen niin voit höylätä tavallisia listoja rakennustarvikeliikkeestä.

• Tykkään
Messier1994
  • Laddar…
richardtenggren
Pyydä lähintä kauppiasta ottamaan yhteyttä PO.Hiller, he voivat höylätä tilauksesta :)

Ajattelin ostaa listani heiltä, mutta se tuli vähän liian kalliiksi sille pienelle määrälle, mitä tarvitsimme. Joten pienen keskustelun jälkeen valitsin männyn(olin kiinnostunut kuusesta).

• Tykkään
Messier1994
  • Laddar…
Kiitos kaikille!

Olen saanut apua Veckebo Sågilta. Toimitus kestää muutaman viikon, mutta he ovat olleet todella avuliaita ja uskon, että lopputulos on hyvä.
https://veckebosag.se/

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.