Hei,

Yritin kuvata alla olevaa kuvassa :)

Aion muuttaa pyykkihuoneen makuuhuoneeksi.

Siellä on seinä, josta puolet muodostuu savupiipusta ja puolet vaatekaapin lyhyestä sivusta. Ymmärtääkseni nykyisten rakennusnormien mukaan ei saa vain asentaa rakennuslevyä savupiippua vasten, vaan on rakenneettava metallikehikon avulla. Ei ongelmia.

Vaatekaapin ovet vaihdetaan liukuoviin. Jotta niillä olisi jotain, mihin päättyä ulkokulmassa vaatekaapin pitkän ja lyhyen sivun välillä, ajattelin vetää rakennuslevyn ja kipsilevyn noin 5-7 cm esille, en ole varma tarkalleen kuinka paljon liukuovi tulee ulos.

Voinko sitten, kuten kuvassa, vain antaa rakennuslevyn ja kipsilevyn (eli uuden seinän) mennä 5-7 cm ulos kehikosta? Tuleeko siitä tukeva?

Vai pitäisi viimeinen kehikko vetää yhtä pitkälle kuin uusi seinä?

Toivottavasti ymmärrät, mitä tarkoitan :rofl:

Paljon kiitoksia!

• Käsin piirretty pohjapiirros, joka näyttää seinän rakenneratkaisun. Mukana muuri, metallirunko ja suunnitelmat liukuoville vaatekaapin viereen.
Bronken
Jos se on kohtuullinen rakennuslevy, sen pitäisi olla riittävän tukeva mielestäni. Sitten se ei ehkä näytä niin hyvältä, kun säännön näkee hieman kauemmas (kun liukuovi ei ole paikallaan), mutta voi tehdä siistimmän lopetuksen seinän ja oven reunan väliin, jos tarvitaan.

Edit: Teoriassa olisin itse luultavasti laittanut ylimääräisen säännön (melkein) aivan ulos ja päällystänyt toisen puolen kulmasta kaistaleella levyä/kipsiä.

Viimeksi muokattu:
Bronken Bronken sanoi:
Jos se on kohtuullisen hyvä rakennuslevy, sen pitäisi olla tarpeeksi tukeva mielestäni. Sitten se ei ehkä ole niin siistiä, kun näkyy vain yksi runkopuu hieman sisemmällä (kun liukuovi ei ole paikallaan), mutta voi tehdä siistimmän viimeistelyn seinän ja oven välille, jos tarvitaan.

Edit: Teoriassa olisin itse ehkä laittanut ylimääräisen runkopuun (melkein) ulkonurkkaan ja verhoillut toisen puolen kulmasta kaistaleella levyä/gyprocia
Olet varmaan oikeassa, luulen, että asetan ylimääräisen runkopuun kulmaan miinus levyn/kipsin paksuus.

Kiitos inputista!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.