Suunnittelen vapaa-ajan asuntoa ja pohdin parven käyttöä.
Ajattelin kokeilla eri korkeuksia talossa nähdäkseni, mitä jää yli parvesta.

Olen ymmärtänyt, että normi on noin 2.4m lattiasta kattoon normaalissa alakerrassa, mutta haluan tietää, kuinka paksu sisäkaton/parven lattian tulisi olla. Olen myös kiinnostunut, mistä se on rakennettu, onko kellään mahdollisesti luonnosta vakiolattia/katto?

Talo on puuta, leveys noin 7.4m, pituus > 10m. Parvi puolikkaalla ja loput avointa.
Oletan, että tarvitaan kantavia seiniä, onko olemassa hyviä nyrkkisääntöjä siitä, miten ne tulisi sijoittaa?

L Luffare sanoi:
Luonnostelen vapaa-ajan asuntoa ja pohdin parven käyttöä. Ajattelin kokeilla talon eri korkeuksia nähdäkseni, mitä jää parven osalle.

Olen ymmärtänyt, että standardi on noin 2,4 m lattiasta kattoon normaalissa pohjakerroksessa, mutta haluaisin tietää, kuinka paksu sisäkaton/lattian parvella tulisi olla. Olen myös kiinnostunut siitä, mistä se on rakennettu, onko jollain mahdollisesti luonnos standardista lattiasta/katosta?

Talo on puuta, leveys noin 7,4 m, pituus > 10 m. Parvi puolessa ja loput avointa tilaa. Oletan, että kantavia seiniä tarvitaan, onko joku hyvä peukalosääntö niiden sijoittamiselle?
Se riippuu materiaalivalinnoista, kuten sisäkatto ja lattiapäällyste, mutta myös lattianpalkkien tarpeista, jotka riippuvat jännevälistä. Mutta kokonaismitaksi tulee sisäkatto+rimakoolaus+lattianpalkki+lattiavaneri+lattia. Voit lukea lisää täältä https://www.traguiden.se/konstruktion/konstruktiv-utformning/stomme/bjalklag/mellanbjalklag/

Jos haluat pitää rakenteen korkeuden alhaisena, voi kokeilla erilaisia rakennusratkaisuja. Useampia kantavia seiniä/palkkeja, teräsvälipohja, vaakasuora liimapuuta, niin kutsuttu KL-puu jne.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.