On betoniparveke vuodelta 1964, noin 10 cm paksu, jossa on paljon kiveä/soraa. Se ei ole enää aivan uusi, ja siinä on taipumusta halkeiluun. Aion nyt kiinnittää betonikulmia/L-kiinnikkeitä alapuolelle, jotka toimivat aidantolpan kiinnityksenä.
Löytämäni kiilat halkeilevaan betoniin suosittelevat poraussyvyydeksi vähintään noin 90-95 mm, mikä on liian syvää, koska uusi vedeneristys on noin 100 mm paksu.
Haluaisin porata maksimissaan noin 70 mm syvyyteen ja mietin asennusmassaa ja kierrettä. Ajattelin porata 12 mm reiän ja käyttää 10 mm ruostumatonta kierrettä. Onko jotain erityistä huomioitavaa, kun valitsee kiilaa tai asennusmassaa? Haasteena on se, että reiät porataan parvekkeen alapintaan, ja haluan varmistaa, että asennusmassa ei "valu" rei'istä ennen kuin se kovettuu.
terveisin
Richard