On betoniparveke vuodelta 1964, noin 10 cm paksu, jossa on paljon kiveä/soraa. Se ei ole enää aivan uusi, ja siinä on taipumusta halkeiluun. Aion nyt kiinnittää betonikulmia/L-kiinnikkeitä alapuolelle, jotka toimivat aidantolpan kiinnityksenä.
Löytämäni kiilat halkeilevaan betoniin suosittelevat poraussyvyydeksi vähintään noin 90-95 mm, mikä on liian syvää, koska uusi vedeneristys on noin 100 mm paksu.
Haluaisin porata maksimissaan noin 70 mm syvyyteen ja mietin asennusmassaa ja kierrettä. Ajattelin porata 12 mm reiän ja käyttää 10 mm ruostumatonta kierrettä. Onko jotain erityistä huomioitavaa, kun valitsee kiilaa tai asennusmassaa? Haasteena on se, että reiät porataan parvekkeen alapintaan, ja haluan varmistaa, että asennusmassa ei "valu" rei'istä ennen kuin se kovettuu.

terveisin
Richard
 
Olen varmaan käyttänyt ankkurimassaa sinun tapauksessasi, jos et halua porata syvemmälle kuin 70mm. Muista puhdistaa reiät huolellisesti "piippurassilla", jotta saat kaiken porauspölyn pois. On olemassa erityisiä harjoja tähän tarkoitukseen. Suurin osa pölystä irtoaa itsestään, mutta on silti hyvä varmistaa, ettei mitään jää reikiin. En usko, että ankkurimassa valuu ulos, se on melko tahmeaa ja kovettuu nopeasti.
 
  • Tykkään
RichardRR
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.