Hei!
Olen korjaamassa joitakin tiloja kellarissa.
Mietin, mitä toimenpiteitä voisi tehdä.
Tausta .:
Tämä kellarihuone oli eristämätöntä kosteaa maata vasten (ulkoseinä). Siksi rappaus ja aikaisempi maali ovat vaurioituneet.
Olen poistanut seinästä pahasti hilseilleen osan (irtaantunut muuraus ja hilseillyt maali).
Tänään näiden seinien ulkopuolella on varastoja (eli eivät aina ole lämmitettyjä).
Tämä huone tulee olemaan lämmitetty.
Toiveet .: Pestyt / maalatut seinät...
(En ollut vielä laittanut lattialämmitysputkia toiseen kuvaan - mutta on sama huone kuin ensimmäinen.)
Seinän tulisi olla mieluiten diffuusioavoin (luultavasti aiemmin maalattu muovimaalilla...)
Noin viikko lattian valamisen jälkeen aion laittaa pölynsidonta-aineen.
Minulla ei ole tällä hetkellä tietoa, mikä sopisi parhaiten
- BetSil - Tunkeutuu 15-20mm betoniin, mikä tarkoittaa, että vain yksi käsittely tarvitaan. (helppo levittää matalapainesumuttimella.)
- Hagmans - Useita tuotteita, joista yksi tunkeutuu betoniin. (mutta en tiedä, kuinka syvälle se tunkeutuu)
- Biltema - Betonglasyr / Jula - Primer/pölynsidonta-aine - on jotain vastaavaa - mutta vähän eriteltynä.
(Koen, että se on melkein sama tuote)
Tavoitteena on helpommin siivottava lattia. (ennen seiniä)
4.) Pitäisikö vanha maali poistaa myös?
5.) Kuvassa 2 keskellä on läpi kulkeva siksak-murtuma seinässä. Pitäisikö sille tehdä jotain ennen kuin tehdään lisää käsittelyä seinälle?