Aion ostaa käytettyjä kyllästettyjä aitatolppia. Ne ovat olleet maassa jo 10 vuotta. Ne näyttävät olevan hyvässä kunnossa ja ajattelin, että niitä voi kyllästää itse uudelleen pidemmän kestävyyden takaamiseksi. Kuinka kauan niiden voi odottaa kestävän?

Riippuu tapauksesta, jos ne ovat seisseet mudassa, niiden elinikä on luultavasti ohi. Mutta senhän tunnet puusta kärjessä, kuinka kauan niitä on jäljellä.

I InsidersUnited sanoi:
Riippuu, jos ne ovat seisseet mudassa, niin niiden käyttöikä on luultavasti lopussa. Mutta senhän voit havaita puun kärjestä, kuinka pitkä käyttöikä niillä vielä on.
Kiitos vastauksestasi. Olen nähnyt vain kuvia tähän mennessä, mutta kärjet näyttävät hyvältä siitä, mitä voin nähdä. Odotan, että ne kestävät vielä jonkin aikaa. Onko sinulla vinkkejä, mitä voisi käyttää impregnoinniksi puun vahvistamiseksi vielä lisää?

Aseta ne suurempaan astiaan, jossa on sekoitus tervaa ja tärpättiä vähintään viikon ajaksi, niin että neste nousee niin korkealle, että ne ovat mustia vähintään 10 cm maanpinnan yläpuolella, niiden tulee olla puhtaita ja kuivia päädyistä. Kun asetat ne maahan, tee reikiä, joihin ne sopivat.

• Tykkään
anjae
  • Laddar…
J jonaserik sanoi:
Aseta ne suurempaan astiaan, jossa on sekoitus tervaa ja tärpättiä vähintään viikoksi, niin että neste nousee niin korkealle, että ne ovat mustia vähintään 10 cm maanpinnan yläpuolella, niiden tulee olla puhtaita ja kuivia päästään. Asettaessasi tee reikä, johon ne sopivat..
Kiitos vinkistä! Olen kuullut, että puuterva on jotain, mitä villisiat rakastavat, ja niitä on meillä paljon. Onko olemassa jotain muuta sekoitusta, joka voisi olla yhtä tehokas? YT

wildeside
Vanha moottoriöljy käytettiin! Ei suositella nykyään kaikkien ympäristöjuntien takia, mutta se toimii varmasti.

A anjae sanoi:
Kiitos vinkistä! Olen kuullut, että puuterva on jotain, mitä villisiat rakastavat, ja meillä on siitä paljon täällä. Onko olemassa jokin muu seos, joka voisi olla yhtä tehokas? Terveisin
Ennen vanhaan kai kärvennettiin/poltettiin tolppien päät, jotka menivät maahan lahoamisen välttämiseksi. Mutta ehkä epäilyttävää, koska tolpat ovat kyllästettyjä? :thinking:

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.