Kömpelö kun olen, onnistuin sahamaan viillon PEX-putkeen, joka menee meidän salaojapumpusta.

Onko kenelläkään ehdotuksia tiivistemassasta, jota voisi käyttää?

Kiitos!

Ei, ei ole olemassa tiivistemassaa, joka voisi käyttää. Onko se todella pex-letku? Onko se sisätiloissa?

Sahaa pois ja laita siihen liitos.

• Tykkään
Ludde Jakobsson
  • Laddar…
MathiasS MathiasS sanoi:
Ei ole olemassa mitään tiivistysainetta, jota voisi käyttää. Onko se todella PEX-letku? Onko se sisätiloissa?

Argh... Ei PEX vaan PEM. Putki on ulkona ja ei haittaa, jos se vähän tippuu, näyttää vain ikävältä, jos siitä valuu vettä.

Paikka on näkyvissä, joten haluaisin välttää teippiä.

/L

tommib
Kuten sanottu, leikkaa ja liitä. Jos et halua näkyvää liitosta, leikkaa ja liitä kahdesta kohtaa tai vaihda koko slang.

tommib tommib sanoi:
Kuten sanottu, leikkaa ja jatkaa. Jos et halua näkyvää saumaa, leikkaa ja jatkaa kahdessa kohdassa tai vaihda koko letku.
Kiitos vastauksesta. Tuntuu ehkä hieman oudolta, mutta haluaisin mieluiten välttää jatkamisen. Onko olemassa mitään teippiä tai vastaavaa, mitä voisin käyttää? Tiedän, ettei se ole ammattilaistason ratkaisu, mutta voin elää sen kanssa...

B
B BSOD sanoi:
Skarvi on ehdottomasti oikea tapa korjata virhe, mutta tämä voi toimia:
[linkki]

Tai tämä
[linkki]

Muistan, että olen tiivistänyt joitakin putkia alhaisilla paineilla, väliaikaisesti jollakin yllä olevista tuotteista, en muista tarkalleen kumpi se oli näistä kahdesta. Luulen, että se oli vulkteippi, jota käytin. Joka tapauksessa, se pysyi tiiviinä.
Kiitos!
Ei painetta puhumisen arvoisesti, joten kokeilen tätä.

Letkukiristin, jossa on pala kumia/pyörän sisäkumi reiän päällä, tiivistää.

• Tykkään
hempularen ja 1 muu
  • Laddar…
I InsidersUnited sanoi:
Letkuklemmari, jossa on pala kumia/pyöränsisäkumi reiän päällä, tiivistää.
Se pelasti minut kerran. Olin korjaamassa kodinhoitohuonetta. Poraasin kaapin kiinnittämiseksi. Pieni vesipisara poranterässä, kun vedin sen ulos. Jouduin piikkaamaan seinän auki iltayhdeltätoista. Onnistuin tiivistämään vesiputken pyörän soittokellon klemmarilla, jossa on kumiosa, jotta kello ei liukuisi ohjaustangossa. Oli erittäin houkuttelevaa vain tasoittaa reikä, koska se peittyisi kaapin taakse. Mutta piikkasin viikon aikana koko seinän auki, vaihdoin putken ja laatoitin koko seinän uudelleen.

Kyseessä oli siis paineputki, siitä huolimatta kello teki tiiviin liitoksen.

• Tykkään
InsidersUnited
  • Laddar…
Pemslang hitsataan hyvin tietääkseni, joten sen pitäisi toimia reiän sulattamiseen juotoskolvilla tai kuumennetulla naulalla tai vastaavalla.

Olen hitsannut jonkin verran muovia nauloilla ja se toimii, mutta on vaikeaa saavuttaa hyvä kestävyys kovasti kuormitetuilla esineillä. Mutta jos aiot vain tiivistää paineettoman reiän, se toimii. Minun tapauksessani se oli moottorikelkkojen osien korjaus yksinkertaisilla välineillä, joita oli saatavilla tunturimökissä.

Teippaus Classe O:sta toimi hienosti. Toimi mainiosti. Saapa nähdä, onko se edelleen kunnossa vuoden kuluttua.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.