Hei,
Minulla on Hultsfredstalo vuodelta 1965, jossa on tiilijulkisivu. Kaikki sisäseinät koostuvat kuitulevystä. Eristys, joka sijaitsee 30 cm leveiden puuelementtien välissä, on jotain, jota voi verrata hieman pehmeämpään masoniittiin. Tämä tuoksuu makean ummehtuneelta, todennäköisesti johtuen sideaineesta. Olen paraikaa poistamassa kaiken eristyksen korvatakseni sen hajuttomalla materiaalilla.

Eristys on liimattu kummallekin puolelle puuridettä kolmessa kerroksessa. Käytän monityökalua, jossa on Boschin puolikuulainen metalli/puu-terä, jonka olen todennut parhaaksi. Leikkaan molemmat puolet ennen kuin eristys voidaan poistaa. Sitten kaavin käsin puutukia. Kun tämä on tehty, puusta tulee raikasta tuoksua.

On myös paljon nauloja, jotka täytyy katkaista. Olen kokeillut kulmahiomakonetta metallilaikalla, toimii kohtuullisesti. Myös puukkosahaa on kokeiltu. Hyvä, jos haluaa katkaista seinän, vähemmän hyvä, kun puiset tuet aiotaan säilyttää.

Kysymys: Onko joku tehnyt tämän työn koko talossa ja keksinyt paremman tavan poistaa eristyksen?! Ehkä on olemassa joku kulmahiomalaikka, joka soveltuu tähän työhön?

Kuvia ennen ja jälkeen, kun makuuhuone on valmis. Jäljellä on vain talon muut osat...

• Valkoinen, pitkä lipasto, jonka päällä on useita värikkäitä vintage-julisteita ja pieniä koristeita. Seinällä neutraali maali, lattialla vaalea puuparketti.
  • Makuuhuone, jossa on vaalea puulattia, parivuode ja liukuovi johtaa vaatekaappiin. Seinät ovat valkoiset, ja huone näyttää siistiltä ja valmiilta.
  • Lattiatila, joka on peitetty irrotetuilla kuitulevypaneeleilla ja suojakuulokkeilla. Paneelit paljastavat huoneen remontin keskivaiheet.
  • Uusi huone remontoitavana, seinät ilman eristettä, puiset kehykset esillä. Lattialla työkalut ja vaatteet. Kirkas kattovalo valaisee tilan.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.