28 807 lukukertaa ·
17 vastausta
29k lukukertaa
17 vastausta
Hyllyt kipsiseinällä, maksimipaino ilman koolauksia?
Jäsen
· Västra Götaland
· 780 viestiä
Siitä tulee siis järkyttävän paljon ylimääräistä työtä. Olisi ollut helpompaa vain ohentaa sivua hieman (ja myös ovea) ja näyttää iloiselta.T Tosse sanoi:Höylätä lastulevyrungossa? Ei! Tarvitset kuitenkin säätöpalat, jos haluat avata luukut kunnolla!
Yhden kaapin kanssa 40-kaapin vieressä ja 10 cm säätöpala molemmin puolin? Vai voitko löytää 50-kaapin? Jos olet jo ostanut kaapit, sinun on rakennettava yksi 50:ksi, jotta säätöpaloille on tilaa. Mutta ei höyläämällä, vaan leikkaamalla ylä-, ala- ja takalevy.
Mutta kuten sanot, varmasti on tyhmää höylätä lastua...
6 mm...
Jäsen
· stockholm
· 105 viestiä
Miten meni?
Leikkaa pari kipsipalaa. Jotka laitat metallikoolaukseen. Sitten vain ruuvaa uudelleen kipsin läpi seinään. Pysyy tukevasti kiinni. Olen tehnyt näin monta kertaa.andreascarlsson sanoi:
Olen asentamassa Ikean Metod-sarjaa pitkin koko seinää, 240 cm pitkä, joten se tulee neljästä 60-kaapista.
Tämä on vuokra-asunto, joten ajattelin yrittää selvitä ilman liian suuria toimenpiteitä ja ostin siksi pitkän kiskon, johon hyllyt ripustetaan. Talosta on 1890-luvulta ja se remontoitiin 5 vuotta sitten. Arvelen, että kipsilevyt ovat tuosta remontista, mutta en oikeastaan tiedä.
Ongelma on, etten löydä mitään koolauksia! Tai no, löydän yhden koolausta, joka luultavasti on metallia, koska en onnistu ruuvaamaan siihen normaalisti (ja jonkin kiinnittäminen metalliin tuntuu melko hassulta).
Joten olen nyt laittanut ruuveja 25 cm välein tavallisella proppulla. Ja ne ovat siis kiinni pelkästään kipsissä.
Minulla on kaksi pohdintaa:
- Tarvitseeko minun vahvistaa muutamalla mollyproppulla (tai vastaavilla)?
- Kuinka paljon kipsiseinä oikeastaan kestää? Seinässä tulee olemaan yhteensä 4 kpl 60-kaappeja, joissa on erilaisia kansioita ja tavaraa. Proput kyllä pitävät varmasti, mutta kestääkö kipsi painon? Kuvitelmissani koko kipsilevyn yläosa halkeaa ja kaikki putoaa alas kiskon ja kaiken kanssa...
(ja kyllä, katto on niin vino, olen mitannut vesivaa'alla tuhat kertaa)
Kiitollinen avusta!
Klikkaa tästä vastataksesi