Tutkimme mahdollisuutta ostaa kiinteistö, johon kuuluu latorakennuksia. Ladot ovat vanhoja, rappeutuneita ja niissä on eterniittikatto ja ennen kaikkea ne ovat jättimäisiä. Arvioisin koon olevan 10x40 m per lato. Olen yrittänyt googlata, mitä purkaminen voisi maksaa, mutta on vaikeaa löytää arvioita. Onko joku tehnyt jotain vastaavaa ja pystyy auttamaan arviolla?

Petter Höglander Petter Höglander sanoi:
Olemme katsomassa kiinteistön ostamista, johon kuuluu myös latoja. Ladot ovat vanhoja, rappeutuneita ja niissä on eterniittikatto ja ennen kaikkea ne ovat valtavia. Arvioisin, että 10x40 m per lato. Olen yrittänyt googlata, mitä purkaminen voisi maksaa, mutta on vaikea löytää arvioita. Onko joku tehnyt jotain vastaavaa ja voisi auttaa minua arvion tekemisessä?
Eterniitin osalta irrotimme hiljattain katon, maksoimme noin 100k 300m2 purkamisesta + poisviemisestä (telineet olivat jo paikoillaan).

Yksityishenkilönä en koskaan usko, että voisi ansaita enemmän rahaa millään muulla työllä kuin tällä.
Kertakäyttöinen haalari, joka heitetään pois, hyvä suojamaski.
Purkaa, muovittaa ja ajaa kaatopaikalle.
Ei vaikea työ, ei työ joka vaatii suurta voimaa tai erityistä ominaisuutta, vaan yksinkertainen paskaduuni, josta firmat veloittavat hurjan paljon.

• Tykkään
Dortmunder DAB ja 2 muuta
  • Laddar…
Viitteenä halusivat katto- ja saneerausyhtiö vastaavasti 100.000 ja 72.000 alasottamisesta ja viemisestä pois eterniitti minun 190 m² harjakatolta.

Magnus E K
Ainoa oikea on, että se joka asensi nämä yli 1000 m² eterniittikattoa myös purkaa ja kuljettaa ne pois, kuolleena tai elävänä. Oikea aika vuodesta tehdä kierros hautausmaalla ja etsiä kummituksia.

Sanon samaa kuin argastesnickarn. Mieti ja ole varovainen ja osta kallis ja hyvä kumimaski hienolla patruunasuodattimella. Kertakäyttöiset haalarit ja kumisaappaat. Pese vaatteet, jotka sinulla on alla, ennen kuin viet ne asuintiloihin jälkeenpäin.

Mitä tulee latoihin, sinun tulee käydä ne läpi ja katsoa, ​​ovatko ne todella niin rappeutuneita. Usein riittää uusi aaltopeltikatto halvimmasta lajista ja muutama kymmenen tuhatta kruunua rakenteen ja julkisivun korjauksiin, ja niin vanha huonokuntoinen ulkorakennus kestää 70 vuotta lisää.
Kokonaiskustannukset voivat olla jossain viiden sadan kruunun neliömetriltä, vähän tuurilla ja omalla työllä. Yritä rakentaa jotain uutta sillä hinnalla.
Suuret ulkorakennukset ovat suureksi hyödyksi myöhemmin, kun autot, veneet ja traktorit sekä polttopuut tarvitsevat katon. Jos haluaa itse tai jälkeläinen perustaa yrityksen, se sujuu huomattavasti paremmin, jos on kylmiä varastotiloja. Monia on pelastettu ikuisesta tukiriippuvuudesta, koska he pystyivät perustamaan yrityksen isoisän vanhaan navettaan ja näin aloittamaan pienemmällä pääomalla.
Muuten vanhoissa ulkorakennuksissa voi yleensä vuokrata veneiden tai asuntovaunujen säilytystä ja saada mukavan sivutulon siitä.

• Tykkään
Magnus E K ja 4 muuta
  • Laddar…
Henkilökohtaisesti en koskaan purkaisi latoa, se mikä on rakennettu, voidaan korjata.
Millainen on katon kunto, ja miksi se pitäisi purkaa?
En vain minä, vaan monet muutkin tarvitsevat tilaa katon alla.

Mutta jos se pitää purkaa, voit purkaa ja heittää katon itse, niin kaivuri tekee loput ja pakkaa kontteihin, jos sitä ei voida polttaa talvella.

Onnea
/W

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.