D
David_Nyberg: Voisi sanoa, että FEM on tietokoneistettu lujuusarviointi. Sen pitäisi tietenkin jäykistyä, mitä karkeampaa puuta käytät "tukemiseen". Uskon, että siitä tulisi jäykin, jos laittaisit kaksoisdiagonaalit tai ristit kerran leveyttä kohti. 45 asteen kulmassa. Eli risti jokaisella 1,2 metrillä. Jos laitat pitkän >5,2m diagonaalin, se on suurimmaksi osaksi suora tai lähellä
5 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
H
hydrolift: Oletko kokeillut painepesuria? Mielestäni se näyttää yleensä vastavaletulta sen jälkeen.
4 vastausta · 1,8k lukukertaa
Y
Yoshimel: Okei, ja Malmö kunta sanoi, että Malmölla oli erittäin alhaiset pitoisuudet verrattuna Svedalaan, Staffanstorpiin.
10 vastausta · 4,9k lukukertaa
Dr Benz
Dr Benz: [bild] [bild] Aloitan pian pienen eteisen ja kylpyhuoneen rakentamisen. Muualla talossa olen jo aloittanut kehikon rakentamisen, joten talon korkeus on jo asetettu. Kysymys on, miten parhaiten rakennan oikeaan korkeuteen niin, että se on samalla tasolla muiden lattioiden kanssa? Muualla talossa asennetaan uritettua lastulevyä lattialämmityksellä. Mutta kun kyseessä on klinkkeri, tarvitaan
0 vastausta · 864 lukukertaa
·
KJD
KJD: Herätän eloon tämän keskustelun, koska en ole löytänyt paljon muuta täältä. Ostetaan blokkeja, tyyppiä 70x400x700mm noin 70 kr, sahataan palat sopiviksi ja käytetään kaakelifixiä. Jos seinässä on putkia ym., pitää valaa/tasoittaa niiden ympärille - kipsipohjainen tasoite kuiviin tiloihin, kalkki/sementti kosteisiin tiloihin. Kalkki/laasti/korjaus kerroksille < 20-30mm, ja
11 vastausta · 33,8k lukukertaa
·
J
J Vos: [citat] Jos liimaat vain jiirin, niin ei ole ongelmaa irrottaa listaa.
5 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
J
Johannabjursas: Aiomme korjata sillan ja korjata rappauksen sekä samalla uudistaa terassin. Rappaus (kalkki) on halkeillut ja irronnut yläreunasta, missä terassi melkein koskettaa. Mietin, miten voimme tehdä niin, että rappauksen kanssa ei tule samaa ongelmaa uudelleen. Täytyy varmaankin laittaa jokin eristepaperi puun ja betonin väliin, ja/tai pitää tietty etäisyys, jotta kostea puu ei olisi
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
Mikael_L
Mikael_L: [citat] En voi tehdä sitä paremmin kuin mitä on jo tehty, joten en edes yritä sitä. Saat lukea ketjun (ja linkin) uudelleen itse.
30 vastausta · 9,6k lukukertaa
·
M
marp68: Kiitos kaikesta avusta. Siitä tuli flytspackel. Sitten underlagsfoam ja laminaattilattia. Tuli hyvä.
7 vastausta · 4,8k lukukertaa
S
Snickarkirre: [citat] Ei aivan, onhan se aina mukavaa! :) Okei, hyvä sitten betoni ehtii kovettua kunnolla. Kiitos samoin!
6 vastausta · 1,5k lukukertaa
H
herge: On olemassa paljon ketjuja tästä aiheesta, mutta en löydä oikein vastaustani. Olen tässä kaivamani kellarin kanssa ja aion nyt rakentaa sen uudelleen. En ole koskaan tehnyt tällaista projektia aikaisemmin ja pohdin seuraavaa: Aika suorakaiteen muotoinen huone, joka valetaan yhteensä 27 neliömetrin kokoiseksi. Laitan vain EPS-levyni (20 cm, 2x100 mm) reuna reunaa vasten olemassa olevaan
0 vastausta · 725 lukukertaa
·
Ö
ÖronMüsli: [citat] Luuleeko joku, että voisi käyttää PEM-putkia saadakseen siitä täysin pyöreän?
7 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
MathiasS
MathiasS: [citat] Minulla oli sellainen koko talossa (seinissä oli kutterspån). Luulen, että sillä ei ollut lainkaan kosteuden estävää toimintoa, ottaen huomioon miten se oli asennettu jne., mutta olen korvannut sen ikääntymänkestävällä muovilla lisäeristyksen yhteydessä sisä- ja ulkopuolella.
15 vastausta · 11,4k lukukertaa
·
J
Jylais: Hei! Yritän remontoida terassiani ja laajentaa sen aluetta hieman. Vanha terassi on ollut paikallaan yli 20 vuotta, joten oli aika korjata sitä. Seinän viereen tulee tukipuut kahdelle talon sivulle. (Aiemmin se oli kiinnitetty kolmelle sivulle pilareilla ja tukipuilla etuoven alle). Pisimmällä seinällä olen sahannut julkisivulautaa siihen kohtaan, mikä muodostuu laudoitetun lattian
0 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
H
hackatall: [citat] Se, jota he myyvät, on minulle liian matala. Minulla on kuitenkin paljon romua ja liimapuuta makaamassa, joten valmistaminen ei tule olemaan kallista. Se vie vain aikaa.
8 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
M
moken: [citat] Joo toisaalta, kun ajattelee tarkemmin, on melko selvää, että harjapalkki ottaa paljon katon kokonaiskuormasta. Kiitos vastauksesta :)
4 vastausta · 1,7k lukukertaa
L
Lundin018: Olemme purkaneet vanhan puukaton maakellariimme. Katon runko koostui kahdesta pyöröhirrestä, jotka lepäsivät peruskivien päällä. Maakellarin pituus on noin 7,4 metriä ja siinä on 2 kulmakiveä ja yksi kivi keskellä. Eli 3,7 metriä peruskivien välillä. Ajatuksena on käyttää uudelleen kivet ja niiden sijainnit, mutta minulla on ongelma löytää pyöröhirsiä kyseisen pituisina.
0 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
MathiasS
MathiasS: [citat] Kyllä.
9 vastausta · 17,3k lukukertaa
·
MathiasS
9 vastausta · 17,3k lukukertaa
·
C
Chippe: @Alfredo Haha, ok luulin, että se kuului johonkin, joka on vielä pystyssä. Olen löytänyt tietoa puusepältä, joka sanoo, että se kestää erittäin hyvin eikä puu hänen mukaansa väänny.
12 vastausta · 12,9k lukukertaa
BirgitS
BirgitS: Sadan vuoden ikäisissä taloissa ei kyse ole vain kattoristikoista, vaan myös kerrosrakenteen palkeista, ja ne voivat kulkea eri suuntiin eri osissa ullakkoa eikä tietenkään voi poistaa seinää, joka on niiden tukemiseksi tarpeen.
6 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
L
Lini: [citat] Haasteena on, että keltaisen viivan ulkopuolella olevan alueen on mentävä 10-15cm alemmas kuin kuvassa näkyy, jolloin soraratkaisu on hankala. Valaminen on yksi vaihtoehto, mutta hieman hankalampi, kuten mainitsit.
2 vastausta · 941 lukukertaa
·
BirgitS
BirgitS: Se on luultavasti tiikkiä. Foorumilla on useita ketjuja, joissa ihmiset ovat kunnostaneet tiikkioviaan hiomalla ja öljyämällä ne erittäin onnistuneesti.
1 vastaus · 1,0k lukukertaa
·
B
Bennyro: Ehkä vähän myöhässä, mutta toiset saattavat hyötyä kaavoista. https://www.zhitov.ru/sv/ Olen itse rakentanut viisi portaita laskelmien mukaan kaavoilla. Sekä kulmikkaita että suoria, joista pisin oli 6300 mm ja 1200 leveä. Vangstycke liimapuusta 52x240 mm, lattiakorkeus 3250 mm. Askelmien ja nousujen liimaaminen on ehdottomasti kielletty, liimattaessa portaat varmasti narisee. Upota
1 vastaus · 2,2k lukukertaa
Huggabuggaa
Huggabuggaa: Tulenkestävä massa
1 vastaus · 828 lukukertaa
Huggabuggaa
1 vastaus · 828 lukukertaa
N
Niklaspe: Aion tehdä pienen laajennuksen 2000x4000 ja 20 asteen kattokaltevuudella. Mietin, voisinko tehdä upotetun välipohjan piirroksen mukaan ja käyttää painekyllästettyjä 90x90 liimapuupylväitä "tukkeina" pilareissa, jotta voisin lyhentää hieman koko perustuspaalun korkeutta. Uskotteko, että se toimii? Liitän kuvan
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
Z
z_bumbi: Eikö olekin helpompaa ja edullisempaa valaa pilarit suoraan? Silloin voit laittaa hieman raudoitusta yläosaan samalla kun olet siinä. Muuten kaivaa reikiä, laita sepeliä, kasa karkeabetonia ja paina pilari alas ylösalaisin oikeaan korkeuteen. Leikkaa osa kiinnikkeestä ennen.
7 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
Åsa Lund
Åsa Lund: Drevaa ja tiivistele molemmilta puolilta ennen kuin asetat listat. Ehkä myös yksi tiivistyslanka kynnyksen alle, jotta siitä tulee erityisen hyvä.
1 vastaus · 1,8k lukukertaa
·
Viktor.J
Viktor.J: Päädyin poraamaan 16mm reikiä 12mm raudoitukselle ja ankkurimassalle. Se tulee kyllä vähän kalliimmaksi, en usko, että 3 tuubia riittää, mutta se on kätevämpää kuin sekoittaa massaa betonin pitämiseksi. Lisäksi minun olisi luultavasti pitänyt käyttää paljon isompaa porakokoa voidakseni käyttää expanderia ja 12mm raudoitustankoa. 16mm reiät on nopea porata. Se, yhdessä
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
D
Dublin: Puskaan omaa ketjuani - onko kellään rakennustekniikan tuntemusta tai voisiko joku antaa näkemyksiä yllä olevaan kysymykseen?
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
·
T
The Doc: Saatavilla myös kaksikerroksisiin taloihin samassa paikassa
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.