Hei,
Olen parhaillaan kunnostamassa vierashuonetta, jossa on savupiippu ja erillinen kamiina.
Nyt suunnitelmani on asettaa kattosliuskeita kipinäsuojaksi kamiinan alle.
Ajatuksena on laittaa muovia lattialastulevylle, kehystää L-profiiliteräksellä ja valaa karkeabetonilla sekä asettaa liuskeet pehmeään karkeabetoniin.
Onko suunnitelmassani mitään epävarmaa? Pysyvätkö liuskeet kiinni?
Pinta-ala on noin 1 neliömetri ja valukorkeus 25 mm, ajattelen, ettei minun tarvitse raudoittaa?

Kiitollinen mielipiteistä
 
En ollut käyttänyt karkeabetonia, valitse hienobetoni sen sijaan. Sitten on helpompi säätää, koska hienobetoni sisältää pienempiä kivenkokoja verrattuna karkeabetoniin. Onhan riskinä, että karkeabetonin kivenkoko tekee siitä, ettei korkeutta voi säätää yhtä helposti kuin betonilla, jossa on pienempi kivenkoko. Sinun pitäisi myös yrittää saada jonkinlainen raudoitus "betonikakkusi" alle, jotta se ei halkeile ja liuskekivisi irtoa.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.