Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
doroni: [citat] siinähän on reikiä riippukiskossa myös, joten voin kiinnittää 1-2 ruuvia per kisko myös, joten se on ylimääräinen turvallisuus.
projektetthem: Voi nähdä lisää kuvia, jos seuraatte meitä IG:ssä _villalyckan. Rakentamisen osalta reportaasi ilmestyy todennäköisesti myöhemmin tänä vuonna netissä ja lehdessä.
Alfredo: Ehkä tämä sopii? https://www.byggahus.se/forum/threads/baenkbord-ritning-och-maengdlista.372829/
Posetiv: Aion maalata 40 neliön Lecablock-seinän ja haluan sen mahdollisimman halvalla, koska näen seinän kerran 10 vuodessa. Ajattelin maalata suoraan seinälle, mutta blokit imevät maalia, joten pitää olla jonkinlainen rappaus päällä. Voiko sekoittaa jonkin vellin jota voi penslata ja sitten maalata, vai pitääkö rappauksen olla tietyn paksuista? Kuten sanottu, näen seinän kerran 10
datja: Vinotuet kummallekin puolelle riittävät metsästystornille.
nybyggarn3: Muistan, että dokumenttisarjan päähenkilö cowboykåken rakensi kierreportaat ja siihen liittyvän kaiteen. Kaide tehtiin jännittämällä ja liimaamalla puutavaraa useissa kerroksissa portaiden ympäri. Hauska sarja, joka löytyy SVT:stä. Itse kaide rakennetaan lähempänä loppua.
lindbloms_93: Aiomme rakentaa 9x8,5 m kokoisen kaksoisautotallin pulpettikatolla. Kattorakenne koostuu keskialtaasta liimapuusta 115x630 ja sitten poikittaisista kattopalkeista 45x170/45x220, sekä kattohuovasta. Seinät koostuvat 250 mm leca. Keskipalkki lepää autotallin ovien välisellä seinäosalla, ja kysymys kuuluu, kestääkö lecassa seinä itsessään kantaa liimapuupalkin vai tarvitsemmeko
aanderrsson: [citat] Ei ongelmia. Tämä on vain noin 1,6x1,6 metrin alue avarassa pohjaratkaisussa. Loput pohjaratkaisusta on avointa, noin 40m², jossa on lattialämmitys.
Benny Hertz: [citat] Voitte olla rauhassa, se ei ole asbesti.
Christian Alkesjö: Olen jumissa nykyisessä projektissani, jossa keittiön ruokailutila sijoitetaan eri paikkaan kuin aiemmin, ja tämä tarkoittaa, että kantava seinä on tiellä ja se on poistettava. Olen yrittänyt ottaa yhteyttä suunnittelijoihin Helsingissä, mutta ne, joihin olen onnistunut saamaan yhteyden, työskentelevät vain yrityksille eikä heitä kiinnosta tehdä poikkeusta. Olen ajatellut tehdä
InsidersUnited: Tingitä 150 000 kr tästä syystä, osta se, älä vaihda. Matkusta Mallorcalle. )
Rony Karlsson: [citat] Hei! Tuhannet kiitokset perusteellisesta palautteestasi. Ei, saan apua käsityöläiseltä, joka auttaa minua asennuksessa.
Andenzz: Hei! Purkasin tänään tulisijan ja siihen kuuluvan kasetin. Poistin kaksi laattaa kummastakin päästä lattiaa, jolla tulisija oli, saumoineen ja lähetin analysoitavaksi, koska talo on vuodelta -65. Tulokset olivat negatiivisia. Ne näyttivät olevan kiinnitetty tavallisella muurauslaastilla, ei näyttänyt olevan kiinnityslaastia, mutta saumat voivat tietysti sisältää asbestia. Kun olin
olofh: [citat] jaha. Ei näy kuinka suuri se on, mutta joko pehmeällä saumausmassalla tai jos vähän isompi, tippa rakennusvaahtoa. Se estää tasoitetta valumasta pois.
z_bumbi: Tärisevä hiomakone toimii myös muotin sivuilla, käytä ilman paperia.
Jeson58: Hei! Minulla on sama ongelma kuin sinulla, mutta ilman lasikuitukangasta, kuva. [bild] Ajattelin laittaa kipsilaastia ja asentaa remonttikipsi eteen saadakseni hienon seinän. Luulin, että jossain keskustelussa joku joutui purkamaan kipsiä, koska se alkoi homehtua. Siinä tapauksessa se ei tunnu olevan hyvä idea. Onko joku, joka tietää enemmän tästä? Oletan, että salaojitus on todellinen
joelfro: Olen mökillä ja aion tasoittaa lattialastulevylle. Laitoin Raychem Quicknetin. Ongelma on, että kaapelit työntyvät esiin muutamissa paikoissa. Luulisin, että voin korjata sen fixillä. Onko se ok? Sanotaanhan, että verkko voidaan laittaa suoraan fixiin. Tämä ei ole märkätila. En saa lisää tasoitetta, ja olisi mukavaa saada valmista.
useless: Koska kyseessä on vain muutama lauta, en olisi erityisen huolissani. Jos olosuhteet olisivat olleet huonot, kaikki laudat olisivat osoittaneet merkkejä kasvustosta. Harjaa pois pahimmat ja jatka eteenpäin...
JohanErik84: Hei, Minulla on lattia, joka kallistuu melko paljon joissakin paikoissa. Keskeltä 40 m² huonetta molempia seiniä kohti alaspäin. Korkeusero voi olla enimmillään noin 50 mm korkeimmasta pisteestä. Olen nostanut parkettikerroksen, ja nyt siellä on vanha lautalattia, joka ei ole suoraan sanottuna parhaassa kunnossa. Tämän lattian alla on hiekan/soran sekoitus, joissa palkit lepäävät.
BirgitS: Toiset ovat kirjoittaneet, että linoleummatojen alla on ollut paperikerros, joten se voi olla myös sinun tapauksessasi.
MNilsson1: Ajattelen myös ohittaa bärlina ja käyttää sen sijaan pari ylimääräistä perustusplinttiä.
hsd: Olen käyttänyt sementtiä sekoitettuna hiekkaan savupiipussa ja se on edelleen tuoretta 15 vuoden jälkeen myöhemmin olen toisessa savupiipussa käyttänyt rappauslaastia, kc, ja se on pysynyt noin 12 vuotta ilman irtoamista tai halkeamia
Rickard.: [citat] Ei niitä voi verrata, jopa ohuimmilla kankailla on 6-7 kertaa enemmän massaa ja ne ovat täysin eri materiaalia. En tietenkään tiedä, tuleeko siitä ongelma, mutta olen nähnyt, kun kondenskangas on pingotettu pellin alle ja tietyllä säällä on ollut pisaroita kaikkien profiiliohjujen alla.
myrstack: Onko valmistajalla ohjeita kiinnityksestä kevytbetoniin? Sinulla on turvallisuusaspektina lasikaiteet, jotka on tietenkin harkittava, joten ensin yrittäisin noudattaa ohjeita. Jos ohjeita ei ole tai jos muuta ei suositella, harkitsisin ensisijaisesti kemiallista ankkuria ja kierrevaijeria tai erittäin pitkiä tulppia huolellisesti valitun ruuvin kanssa. Jos yrität käyttää tulppia ja jokin
Mawe85: [citat] Olen liimannut siirtymälistan klinkkerin ja parketin välille. Pysynyt neljä vuotta tähän mennessä. Mutta ehkä sinun täytyy ottaa koko lista ylös, jotta se kiinnittyy kunnolla.
preben89: Ok kiitos vastauksesta
Boan: [citat] Ei pitäisi olla paljon, mutta olisi kyllä mahtavaa. Vinkkejä jostain Göteborgin lähistöllä?
Demmpa: Olen leikannut useita/monia klinkkerilaattoja kulmahiomakoneella, klinkkereille on erityisiä kiekkoja.