KJD
KJD: Hei, meillä on 60-luvun talossa tuulettuva kellariseinä (betoni-harkko + ilmarako + kevytbetonieristys/sisäseinä. Sisäseinä seisoo palikoiden päällä 60 cm välein saumakohdissa, joista on rako ilmarakoon, oletan, että tämä oli tarkoitus tuuletukselle. (Ulkoseinät on myöhemmin eristetty ulkopuolelta salaojituksen yhteydessä). (Meillä on betoni-laatta, joka on eristämätön, siksi
0 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
Jonatan79
Jonatan79: [citat] Jos et aio porata satoja reikiä, pölynimuri ei levitä pölyä kaikkialle...
21 vastausta · 5,6k lukukertaa
·
B
Bulten37: Kiitos vastauksesta. Käytin kipsiliimaa ja se toimi todella hyvin reikien peittämiseen.
2 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
V
växelventil: Hei, tarvitsen vähän neuvoa. Kuten kuvasta näkyy, harkitsen täyttää osan räjäytyskivellä, minkä jälkeen levittäisin 0-32 ja viimeiseksi kerrokseksi 0-4, onko se tyhmää? Sillä räjäytyskiveä minulla on paljon, ja se on noiden L-tukien asettamiseksi kulmaan ja täyttö moreenilla.
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
·
J
Jerald Stuartson: Se riippuu siitä, millaisen sopimuksen teet. Kyse on sekä työympäristövastuusta että tuotteen takuusta. Rakennuksen kantavaan rakenteeseen liittyen määrittäisin selkeästi, mikä paino/kuorma sen täytyy kestää, ja siirtäisin sitten vastuun tämän varmistamisesta asiakkaalle.
2 vastausta · 1,2k lukukertaa
Z
z_bumbi: Pari tukipalkkia keskellä kehyksen yhdistämiseksi. Vinotukia tai ristikko seinien puolella. Suojakaide puuttuu kokonaan. Asenna se! Levy riippuu siitä, mitä ja/tai kuinka monta.
4 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
hscn
hscn: ="Jonte Karlsson, post: 4770535, member: 480076"]Kannattamaton väliseinä voi vakauttaa kantavaa ulkoseinää.[/QUOTE] Riippuu siitä, kuinka vanha ja vinossa talo on. Minulla on vanha hirsitalo, jossa kahden ulkoseinän osat yläkerrassa kallistuvat noin seitsemän senttimetriä lattiasta kattoon, kattokorkeus 203 cm. Edellinen omistaja oli suoristanut sisäpuolelta 2”x 4” koolaamalla,
11 vastausta · 4,5k lukukertaa
·
P
pjkw: Laita kaksinkertainen expander reikään, käytä puuruuvia lopuille. Jos olet vain porannut kipsilevyn läpi, voit kylläkin laittaa puuruuvin siihenkin, kittaamalla tai ilman, riippuen siitä peittääkö konsoli reiän.
2 vastausta · 2,6k lukukertaa
tensiden
tensiden: [citat] Väliaikainen ratkaisu on ihan ok. Mutta haluaisin mieluiten välttää polyuretaania ja muita samanlaisia materiaaleja, jos mahdollista.
2 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
C
ChrisCornell: [citat] Hei, Se kului pois ajan myötä, melko nopeasti.
4 vastausta · 10,3k lukukertaa
Jiji
Jiji: Mistä seinä oikeastaan koostuu? Olin käyttänyt gipsbruk tuohon pieneen palaan. Mutta olenhan minä rakentanut puoli taloa sillä myös. :rofl:
3 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
H
HM2020: [citat] Hyvä ehdotus!
4 vastausta · 1,5k lukukertaa
V
Växthuslena: [citat] Kiitos, asetan lohkot keskelle.
4 vastausta · 2,0k lukukertaa
S
SnickareHobb: Sen pitäisi toimia. Pitäisi kysyä joltakin plåtverkstad jos he voivat korjata. Ajattelin, että ehkä voisi olla jotain valmista ostettavaksi. :-)
2 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
Huggedugge1
Huggedugge1: Joo, se palkki on tarina itsessään. :crysmile: Ostin kaksi 10,1 m IPE-palkkia, 10 cm korkeita. Kun ne tulivat, ne roikkuivat kuin kastemadot, laatikoiden välissä, joiden päällä niiden piti seistä. Luulen, että myyjällä ei ollut oikein käsitystä… No, oli pakko ottaa hitsausfirma, joka hitsasi molemmat palkit yhteen ja sitten koteloimme ne 3 mm corten-levyllä. Sitten kiinnitimme
360 vastausta · 42,0k lukukertaa
·
J
jonas889: Hei kaikki! Haluaisin hieman apua siihen, miten minun pitäisi rakentaa seinäpaneeli lasitetulle parvekkeelle. En ole kovin perehtynyt rakennustekniikkaan tai toteutukseen. Nykyinen seinä on vain tehty pellistä, joka (katso kuvat). Ympärillä on metallirankoja. Minun kysymykseni on oikeastaan, miten minun pitäisi edetä? Pitäisikö minun kiinnittää paneeli suoraan metallirankoihin vai
0 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
BirgitS
BirgitS: Kaikki puu imee kosteutta ja turpoaa, kun ilmankosteus on korkea, ja vapauttaa kosteutta ja kutistuu, kun ilmankosteus on matala. Näin tapahtuu kaikelle puulle myös sisätiloissa.
1 vastaus · 2,8k lukukertaa
·
V
Växthuslena: [citat] Vai niin, se ei kuulosta ollenkaan hyvältä..
6 vastausta · 2,8k lukukertaa
D
Dissonans: Olen etsinyt foorumilta, mutta löydän vain tietoa kuinka vahvistaa lattianiskat olemassa olevalla korkeudella. Minulla on mahdollisuus nostaa lattiaa 70 mm, ja mietin samalla kolme asiaa yhdellä iskulla, nimittäin: 1) Mahdollisuuden saada lattia täysin vaakasuoraksi 2) Saada CC60 lattiankannattimeen, johon aion liimata ja ruuvata lattiakipsilevyn 3) Vahvistaa lattiaa siten, että se tuntuu
1 vastaus · 990 lukukertaa
Mats-S
Mats-S: [citat] Vanerin etuna on, että saat seinän, johon on helppo kiinnittää tauluja, koukkuja ja muuta moninaista, joten valitsisin varmaankin vanerin molemmille puolille koolauksia. Sen päälle voit korvata tretexin kipsillä saadaksesi saman paksuuden seinälle.
1 vastaus · 905 lukukertaa
M
Magnus Ar: [citat] Tänään käytössä on betoni-lasyyri. Onko lasyyri hyvä menetelmä ulkobetonipenkille? Jos on, niin ehkä jatkan, mutta voisiko olla parempia vaihtoehtoja? Mehiläisvaha? Öljy? Lakka?
9 vastausta · 5,8k lukukertaa
·
Joel Sverneborn
Joel Sverneborn: Suuret kiitokset nopeasta vastauksesta, voimmeko sitten täysin luottaa riviin C, kun luemme kosteusmittaria?
2 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
Elisabetk
Elisabetk: [citat] ok, sitä minun täytyy katsoa. KIITOS
11 vastausta · 4,5k lukukertaa
·
Niho86
Niho86: [citat] En ole kovin huolissani siitä, että rappaus imisi vettä, koska se on ohutrappaus, jolla on alhainen vedenläpäisevyys ja korkea höyryläpäisevyys. Ulkonema on nykyään 45 cm ja haluan lyhentää sen 25-30 cm:iin, en poistaa sitä kokonaan. Epäröin eniten, koska se on vielä yksi työvaihe, kun katto on jo poistettu, ja pelkään, että talo näyttää entistä kapeammalta.
31 vastausta · 19,4k lukukertaa
·
Arvid Stålsträng
Arvid Stålsträng: Kiitos @fribygg
25 vastausta · 6,9k lukukertaa
·
raubtier
raubtier: Kävin ulkona katsomassa vähän lisää nyt ja valitettavasti tuntuu, että on liian tiukkaa ruuvata päihin, jalanjohde on hieman korkeampi, joten näyttää siltä, että siinä olisi enemmän tilaa ruuvata. Joten se taitaa olla vaihtoehto 3 tai kuten sanoit, laitetaan ne vierekkäin ja ruuvataan rinnakkain. Tai onko sinulla jotain muuta vinkkiä sitten viime remontin, jos löysit paremman
3 vastausta · 3,4k lukukertaa
K
Kurtivan: [citat] Silikonimaali? Poista irtonainen rappaus, kostuta ja levitä uudelleen esim. Weber 135.
4 vastausta · 1,5k lukukertaa
T
tergo: Markskiva on valmistettu palamattomasta kosteutta ja vettä hylkivästä ROCKWOOL kivivillasta. Markskiva on erittäin jäykkä ja kova levy, joka on erityisesti suunniteltu maanrakenteisiin, pohjakerrokseen ja kellarin seiniin. Markskiva (rockwool.com)
10 vastausta · 2,7k lukukertaa
·
C
conzec: [citat] Hyvä näkökulma, kiitos!
2 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Ne ristikkokatetut kattotuolit johtavat painon katolta ulkoseinille, joten yksikään alapuolella olevista kerroksen seinistä ei ole kantavia. Kuitenkin, yhden poistaminen tai muuttaminen on monimutkaista. Suosittelen, että palkkaat rakennetekniikan ammattilaisen (www.sbr.se), joka voi arvioida paikan päällä mitä voidaan tehdä ja miten ongelma voidaan ratkaista. Muutokset kantavaan
1 vastaus · 2,9k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.