Minulla on talo, jossa on julkisivutiili, joten en voi enkä halua kiinnittää kantavaa palkkia kattoon tiileen. Yksi vaihtoehto on löytää alapuolella olevat koolingit, mutta koska niiden välillä on ilmarako, en tunne oloani mukavaksi tehdä sitä itse, joten haluan löytää toisen ratkaisun.

Kattotuolit ovat 120 cm välein ja ajattelen kahta vaihtoehtoa ja kolmatta, jota haluan mieluiten välttää.

1. Balkkikengät räystäslaudassa (joka on naulattu kattotuoleihin) ja aseta terassikatoksen kattotuolit niihin.

2. Poista räystäslauta ja korvaa se koolingilla (120x45?), joka ruuvataan kattotuoleihin, ja sitten balkkikengät siihen?

3. Ripusta terassikatoksen kattotuolit talon alapuolelle kiinnittämällä naulalevyllä. Tämän vaihtoehdon olen nähnyt muissa taloissa täällä foorumilla, mutta en halua mieluiten käyttää 120 cm väliä, koska silloin joudun käyttämään suurempia mittoja terassikatoksen kattotuoleihin, eivätkä ne tule juuri siihen kohtaan, johon haluan ne, ja saan vähemmän katon kaltevuutta.

Onko joku tehnyt jotain samankaltaista tai osaa antaa vinkkejä?

Huomasin, että luin aiemmin toista keskustelua, jossa oli kiinnitetty kannatinpalkki kattoristikoiden päähän ja liimaliimattu 45x45 lista alareunaan, jotta terassin kattoristikot voivat levätä sen päällä, kuulosti kätevältä ratkaisulta, mutta sitten minun täytyy kasvattaa kannatinpalkin kokoa, mutta se on ok.

Mutta millä ruuvilla kiinnitetään se sitten kattoristikoiden päähän?

K
Ennen kuin remontoimme ja uudistimme terassia, olemassa oleva terassin katto kiinnitettiin 45x120 palkeilla, jotka olivat kiinnitetty "sivulle" jokaiseen kattotuoliin, melkein kuin vaihtoehto 3, mutta vieressä eikä alla. Niiden poikki oli 45x45 palkeilla. Etureunassa oli 45x170 kannattajapalkki tolppien päällä, joilla 120 palkit lepäsivät.

Kaltevuus oli aika jyrkkä ollakseen terassikaton, se oli vain 2,2 metriä syvä ja 15 metriä leveä.

Kävin ulkona katsomassa vähän lisää nyt ja valitettavasti tuntuu, että on liian tiukkaa ruuvata päihin, jalanjohde on hieman korkeampi, joten näyttää siltä, että siinä olisi enemmän tilaa ruuvata. Joten se taitaa olla vaihtoehto 3 tai kuten sanoit, laitetaan ne vierekkäin ja ruuvataan rinnakkain. Tai onko sinulla jotain muuta vinkkiä sitten viime remontin, jos löysit paremman ratkaisun? ;)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.