10 264 lukukertaa ·
4 vastausta
10k lukukertaa
4 vastausta
Poista sementti pihakivistä
Olen asentanut noin 40 neliömetriä pihakiveä, keltaruskeaa mukulakiveä, talon ulkopuolelle.
Kun saumasin saumaushiekalla (eli lakaisin alas), sekoitin joukkoon 25 prosenttia tavallista sementtiä (1 osa sementtiä, 3 osaa saumaushiekkaa) ja lakaisin alas. Valitettavasti sää muuttui ja tuli vähän kosteaa viimeistelyn aikana, ja satoi koko seuraavan päivän, joten vasta tänään näen lopputuloksen. Useat kivet ovat muuttuneet sementistä harmaiksi.
Tietääkö kukaan, miten tämän harmaan sementtipinnan saisi pois pihakivestä? En tiedä kuinka syvälle sementti on tunkeutunut kiveen, mutta se on kiinnittynyt ainakin kovasti.
Vetykloridihappo? Uskaltaako sellaista kokeilla? Vai vahingoittaako se myös pihakiveä ja sen keltaista väriä?
Kun saumasin saumaushiekalla (eli lakaisin alas), sekoitin joukkoon 25 prosenttia tavallista sementtiä (1 osa sementtiä, 3 osaa saumaushiekkaa) ja lakaisin alas. Valitettavasti sää muuttui ja tuli vähän kosteaa viimeistelyn aikana, ja satoi koko seuraavan päivän, joten vasta tänään näen lopputuloksen. Useat kivet ovat muuttuneet sementistä harmaiksi.
Tietääkö kukaan, miten tämän harmaan sementtipinnan saisi pois pihakivestä? En tiedä kuinka syvälle sementti on tunkeutunut kiveen, mutta se on kiinnittynyt ainakin kovasti.
Vetykloridihappo? Uskaltaako sellaista kokeilla? Vai vahingoittaako se myös pihakiveä ja sen keltaista väriä?
Ei pitäisi saumata sementillä. Pinta asettuu useiden vuosien ajan, joten tarvitaan jotain joustavampaa. On olemassa epoksipohjaisia tuotteita, jotka näyttävät toimivan hyvin. Mutta suosittelen kivituhkaa. Se huuhtoutuu ajan myötä, mutta sitä voi lisätä. Silloin pinta voi asettua kuten haluaa, ja jos kaltevuus on oikein, vesi valuu pois ja asettuminen on tasaista.
Kiitos vastauksesta, yhdeksän vuotta myöhemmin 
Ongelma on ratkaistu, ja se onnistui itse asiassa hienosti 25 prosentin sementillä. Se näyttää edelleen hyvältä.
Ongelma on ratkaistu, ja se onnistui itse asiassa hienosti 25 prosentin sementillä. Se näyttää edelleen hyvältä.
Hei. Minulla on sama ongelma. Kuinka olet ratkaissut ongelman?C ChrisCornell sanoi:Olen asentanut noin 40 neliömetriä pihakiviä, keltaiseen taittuvia pyöristettyjä kiviä, talon ulkopuolelle.
Kun saumasin saumahiekalla (eli lakaisin alas) sekoitin joukkoon 25 prosenttia normaalia sementtiä (1 osa sementtiä, 3 osaa saumahiekkaa) ja lakaisin alas. Valitettavasti sää muuttui ja oli hieman kosteaa viimeistelyn aikana sekä satoi koko seuraavan päivän, joten vasta tänään näen lopputuloksen. Useat kivet ovat muuttuneet harmaiksi sementistä.
Onko kellään tietoa, kuinka tältä harmaalta sementtipinnalta voisi päästä eroon pihakivissä? En tiedä, kuinka syvälle kivessä sementti on tunkeutunut, mutta se on ainakin palanut kiinni.
Suolahappo? Uskaltaako sitä kokeilla? Vai tuhoaisiko se myös pihakivet ja niiden keltaisen värin?
Klikkaa tästä vastataksesi