Hei
Minulla on uskomattoman ruma puupaneelikatto rivitalossa (puu). Juttelin naapurin kanssa, joka oli repinyt omansa alas ja laittanut kipsilevyn. Kuitenkin hän oli laittanut kipsilevyn suoraan palkistoon? Olen aika aloittelija tässä, mutta onko se hyvä ratkaisu?! Tuntuu siltä, että olisi parempi rakentaa uusi runko ja kiinnittää kipsilevy siihen?
 
H HM2020 sanoi:
Hello
Minulla on uskomattoman ruma puupaneelikatto rivitalossa (puu). Puhuin naapurin kanssa, joka oli repinyt omansa alas ja laittanut kipsilevyä. Hän oli kuitenkin laittanut kipsilevyn suoraan palkistoon? Olen aika aloittelija tässä, mutta onko se hyvä ratkaisu?! Tuntuu, että olisi parempi tehdä uusi runko ja laittaa kipsilevy siihen?
Normaalisti laitetaan harvalaudoitus cc 300, johon sitten ruuvataan kipsi. Mahdollisesti muovi, jos yläpuolella on tuuli.
 
  • Tykkään
Tjrex ja 1 muu
  • Laddar…
H HM2020 sanoi:
mutta onko se hyvä ratkaisu?
Ei, harva 28x70 jos kattoristikot ovat c/c 1200 mm
kipsi 1200 leveys harva 400c/c, kipsi leveys 900 mm harva 450 c/c
 
  • Tykkään
HM2020
  • Laddar…
Miksi et kiinnittäisi suoraan paneeliin, kun se on pontattu, sillä on hyvä kantavuus etkä menetä paljoa huonekorkeutta?
 
  • Tykkään
Öckeröhus ja 1 muu
  • Laddar…
Bo arnold Bo arnold sanoi:
Miksi et kiinnittäisi suoraan paneeliin kun se on pontattu, siinä on hyvä kantavuus etkä menetä paljoa huonekorkeutta
Hyvä ehdotus!
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.