Hei, olen etsinyt mutta en ole löytänyt mitään tästä aiheesta.

Minun piti laittaa hylly eteiseen ja oletin että se oli vain kaksoiskipsiä, mutta kun olin porannut ensimmäisen reiän laajentajalle, huomasin että kipsilevyn takana on OSB-levy. Mikä sinänsä voi olla hyvää, mutta vähemmän hyvää on se että olen nyt porannut 10 mm reiän.

Mitä teen nyt?
1.) Pitäisikö minun siirtää hyllykannattimet muutaman senttimetrin ja paklata reikä jonka porasin?
2.) Vai pitäisikö minun porata myös osb-levyn läpi ja käyttää trippelilaajentajaa? Vai kuulostaako tämä täysin hullulta?

Haluaisin tehdä mahdollisimman vähän vahinkoa seinälle ja saada hattuhyllyn pysymään siellä missä sen pitäisi.

3.) Kestääkö varmasti tavallinen puuruuvilla kun on kaksoiskipsi + osb? Hylly on 120 cm leveä, normaali hattuhylly.

Kiinnitä hylly tavallisilla puuruuveilla. Halvempaa, pienempiä reikiä tarvitset, kun sinun täytyy siirtää sitä, ja se pysyy varmasti yhtä hyvin. Vinkki: vaikka se olisi kipsiseinä, kokeile ensin aina ruuvilla ennen kuin poraat mollytapille. Voi olla, että osut koolaukseen, jolloin säästät vaivaa mollytapin kanssa:)

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Laita kaksinkertainen expander reikään, käytä puuruuvia lopuille. Jos olet vain porannut kipsilevyn läpi, voit kylläkin laittaa puuruuvin siihenkin, kittaamalla tai ilman, riippuen siitä peittääkö konsoli reiän.

• Tykkään
tergo ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.