Hei

Saan kotiin betonilevyn, joka on palanut kaksi viikkoa ja sitten käsitelty betonilasyrilla.

Levy tulee olemaan ulkona säässä kuin säässä. Mikä käsittely on paras? Pitäisikö minun lisätä vielä muutama kerros lasyyria? Haluaisin mielelläni pinnan, joka kestää rasvatahrat ja muut roiskeet, haluan myös säilyttää harmaan betonivärin.
 
Viimeksi muokattu:
Ei kukaan, jolla olisi varaa/vinkkejä antaa minulle? :(
 
BirgitS
Tein oman ruokapöydän muutama vuosi sitten. Ostin tämän vaihtoehdon:

https://www.wsochcompany.se/ytbehandlingar-slip/ytbehandlingar-till-betong-och-sten/heydi-top-1000-ml-impregnering-och-skydd-for-betong/


mutta silloin oli 500ml pulloja. Joten 1 litra on aika paljon yhdelle levylle.
Toistaiseksi se on kestänyt 2 lasta ja useita juhlia punaviinitahroineen. Kokeilimme muutamia kokeilupaloja ensin ja tämä oli mielestämme paras.
Työstän keittiön ulkotason ja ajattelin käyttää samaa, mutta emme ole siellä vielä täysin valmiita. Olen kiillottanut pinnan 800 hiomapaperilla ja sitten käsitellyt sitä.
 
  • Betonipöytälevy ulkona asvaltilla, käsitelty ja hiottu, valmis uuteen projektiin.
A Appeman sanoi:
Tein oman ruokapöydän muutama vuosi sitten. Ostin tämän version:
[linkki]

Mutta silloin oli 500ml pulloja. Joten tulee todella paljon yhdelle levylle 1L kanssa.
Tähän mennessä se on kestänyt 2 lasta ja useita juhlia punaviinitahroineen. Kokeilin muutamia testipaloja ensin, ja tämä oli mielestämme paras.
Työstän ulkokeittiön työtasoa ja ajattelin tehdä samalla tavalla, mutta vielä ei ole valmista. Olen hionut pinnan 800 karkeudella ja sitten käsitellyt sen.
Näyttää todella hienolta! Huomasin, että linkkaamasi tuote oli loppu. Pitääkö hioa ennen käsittelyä vai meneekö se hyvin muutenkin?

Tiedän, että saamani on käsitelty jollain lasyyri, onko se hyvä vai huono asia?
 
Pöydällä (katso bild) en ole tehnyt muuta kuin käsitellyt sen sen jälkeen, kun se on palanut loppuun. Hyvä kysymys, tähän pitäisi kai toimittajan pystyä vastaamaan, luulisin. Tämä, jota käytin, imeytyi mielestäni melko nopeasti. Ja nyt vesi helmeilee pinnalla.
Betonipöytä, jossa musta pigmentti ja kiillotettu pinta. Vesi helmeilee. Keskellä pesuallas ja kynttilänjalkoja. Edessä kukka-asetelma.

(Musta pigmentti betonissa ja vain terästetty pinta)
 
Lasuurin sanotaan tunkeutuneen betoniin, joten muu käsittely saattaa aiheuttaa ongelmia, lisää lasuuria voi antaa tiheämmän pinnan, mutta tarkista toimittajalta tarkemmin, mitä he ovat käyttäneet ja kuinka paljon.
 
  • Tykkään
Magnus Ar
  • Laddar…
Z z_bumbi sanoi:
Lasuri on luultavasti imeytynyt betoniin, joten toinen käsittely voi törmätä, enemmän lasuria voi antaa tiheämmän pinnan, mutta tarkista toimittajalta tarkemmin, mitä he ovat käyttäneet ja kuinka paljon.
Mitä seurauksia voi olla, jos toinen menetelmä törmää yhteen?
 
Mahdotonta vastata tietämättä alkuperäistä käsittelyä ja suunniteltua käsittelyä. Helpoin tapa on selvittää, mikä on käytössä tänään ja katsoa, voiko sen toistaa tarvittaessa.
 
Z z_bumbi sanoi:
Mahdotonta vastata ilman alkuperäistä käsittelyä ja suunniteltua käsittelyä. Helpoin tapa on selvittää, mikä on käytössä tänään ja katsoa, voiko sitä toistaa tarvittaessa.
Tänään käytössä on betoni-lasyyri. Onko lasyyri hyvä menetelmä ulkobetonipenkille? Jos on, niin ehkä jatkan, mutta voisiko olla parempia vaihtoehtoja? Mehiläisvaha? Öljy? Lakka?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.