Minulla on vanhempi talo, jossa olen poistanut lattian vaihtaakseni päällekkäisen eristyksen, mutta pohdin nyt, kuinka saan mahdollisimman vakaan lattian.

Aikaisemmin lattiaan oli naulattu 2” lankku palkistoon ja sen jälkeen 34 mm uritettu puulattia, mutta koska palkistossa on eri etäisyyksiä, ajattelin:
1) Leikata 145 mm eristys vanhaan palkistoon
2) Asettaa ja tasata 70x45 mm cc60 kohtisuoraan vanhaa palkistoa vastaan
3) Eristää 70 mm eristeellä
4) Ruuvata ja liimata 22 mm lattialastulevy

Joten 2” lankku plus 34 mm uritettu puulattia korvataan 70 mm lankulla (kohtisuorassa) plus 22 mm lattialastulevyllä. Tuleeko tästä yhtä vakaa?
 
Olen etsinyt foorumilta, mutta löydän vain tietoa kuinka vahvistaa lattianiskat olemassa olevalla korkeudella.

Minulla on mahdollisuus nostaa lattiaa 70 mm, ja mietin samalla kolme asiaa yhdellä iskulla, nimittäin:
1) Mahdollisuuden saada lattia täysin vaakasuoraksi
2) Saada CC60 lattiankannattimeen, johon aion liimata ja ruuvata lattiakipsilevyn
3) Vahvistaa lattiaa siten, että se tuntuu jäykemmältä

Tästä syystä aikaisempi kysymykseni oli asettaa 45x70 mm kohtisuoraan olemassa olevaan lattiankannattimeen.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.