Minulla on vanhempi talo, jossa olen poistanut lattian vaihtaakseni päällekkäisen eristyksen, mutta pohdin nyt, kuinka saan mahdollisimman vakaan lattian.
Aikaisemmin lattiaan oli naulattu 2” lankku palkistoon ja sen jälkeen 34 mm uritettu puulattia, mutta koska palkistossa on eri etäisyyksiä, ajattelin:
1) Leikata 145 mm eristys vanhaan palkistoon
2) Asettaa ja tasata 70x45 mm cc60 kohtisuoraan vanhaa palkistoa vastaan
3) Eristää 70 mm eristeellä
4) Ruuvata ja liimata 22 mm lattialastulevy
Joten 2” lankku plus 34 mm uritettu puulattia korvataan 70 mm lankulla (kohtisuorassa) plus 22 mm lattialastulevyllä. Tuleeko tästä yhtä vakaa?