Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
krvi: Kiitos hyvistä neuvoista! Hankittu no more nails ja aion kokeilla sitä. Vaikutti kätevältä välttää tulpat kevytbetoniruuvilla, tutkin sitä seuraavalla kerralla.
Workingclasshero: Se olisi hienoa ajaa läpi rikt- ja tasohöylän nähdäksesi kunnon :-)
Styrtekniker: Hei. Minulla on erityisesti höylätty lankku, joka on käpristynyt. Tiedän, että veneenrakentajat osaavat muotoilla puuta. Toivon, että saisin hyviä neuvoja ennen kuin teen jotain typerää. Olen ajatellut upottaa lankun veteen jonkin aikaa ja sitten ruuvata sen paikalleen. Ja anna sitten kuivua kiinnitettynä paikalleen. Uskotteko, että se onnistuu?
mlkjhr: Se ei ollut hyvä, mutta jos vaadit heitä naputtelemaan ja liimaamaan palan, joka sopii tiukasti uraan, niin se ei pitäisi olla vaarallista.
Rolma245: Aloitin vetämällä syöksytorvet lisärakennuksesta, ne menevät suoraan maahan, vaikuttaisi toimivan paremmin ensimmäisissä kesäsateissa!
billyby: [citat] Se on mennyt hyvin! nyt rakennetaan keittiötä, joten kaakelointi saa odottaa vähän. teollisuusimuriin liitetty saneringensfräs, jonka vuokrasin Ramirentiltä, hoiti työn 30 minuutissa.
Hmo89: [citat] Siinä se on. Kiitos! Aion mennä Horbachiin ja katsoa, mitä heillä on.
kniv: [citat] Laita paksumpi puupala tolpan päälle, johon voit lyödä? Pelastaa useimmiten ainakin puutolppien päät.
L A Axelsson: [citat] HEA 140 kestää enemmän kuormitusta kuin nelikulmainen 150*150, ei lahoa ja jos se on sinkitty, ei myöskään ruostu, mutta se ei ole välttämätöntä. Usein saatavilla käytettynä romuliikkeistä. Toki ei pidä olla niin korkeaa ilmankosteutta perustuksessa, että puutavara lahoaa. Jos se nyt oli mitä tukipalkki teki.
Dr Benz: Kipsiseos, jota käytimme asunnossa, tuntui erittäin hauraalta. Nyt talossa käytämme KC C:tä, ja se tuntuu kestävän paremmin. Joten suosittelisin KC:tä, mutta jonkun toisen on varmaan päätettävä, mikä on teille sopivinta.
BengtH: Pitäisi toimia tavallisilla porttisaranilla. Muokkaa: on myös taivutettu versio, joka voi sopia paremmin paksumpaan porttiin [bild]
halj: [citat] Mutta rauhoitu. On vaikea nähdä, että neljä lohkoa sinistä betonia nostaisi arvoja talossa. Minulla on itse kaikissa ulkoseinissä ja osittain sisäseinissä sinistä betonia. Ennen uutta ilmanvaihtoa oli noin 300 Bq/m3. Sitä paitsi, radonkaasu ei itsessään ole vaarallista, vaan ne aineet, joihin radon hajoaa, niin kutsutut radontyttäret, jotka emittoivat haitallista säteilyä.
e02jr: https://www.cutlistoptimizer.com/ Saatavilla verkkosivuna ja sovelluksena, luetellaan materiaalit ja halutut palat ja voi valita sahauslevyn leveyden jne. Tarkoitettu levyille, mutta voi tehdä materiaalista minkä muotoisen haluaa, joten se toimii myös listoille.
Snickarkirre: Et voi liimata kiinni teräskiskoa PL800:lla tai vastaavalla? En usko, että laasti tarttuu kovin hyvin kiillotettuun teräskiskoon. Sinun on varmaan vain varmistettava, että imuroit kunnolla, jotta leca on pölytön ja liima tarttuu.
Gabsson: [citat] Ei, ei tarvitse primeria koska alusta (kevytbetoni) on imukykyinen. Kuitenkin alusta on esikasteltava, muuten on vaara että kipsi irtoaa kuivuessaan. Jos alusta taas on erittäin sileä tai täytyy pölynsidota, niin silloin tarvitset primerin. Finjan suositusten mukaan.
snuttjulle: [citat] Ja mielestäni on ihanaa voida ripustaa suhteellisen raskaita asioita nuppineulalla tai taulu kapealla dykkelillä ja kun niitä pitäisi siirtää, otetaan pois naula tai neula ja siistitään ruuvimeisselin takapuolella niin tapettiin ei jää jälkeä. Mutta tietysti, kun kiinnittää jotain raskasta seinään, usein jää jälkiä jälkeenpäin, mutta vahvuudesta ei silloin vastaa
eppeee: Aion vaihtaa parvekkeen lattian uudempaan, siinä on paljon halkeamia ja se on ruma, sammaleinen ja huonokuntoinen. Kysymys, jonka kohtaan nyt, on pitäisikö minun myös vaihtaa koolaukset? Ne ovat 150x45 ja ovat cc60. Olen testannut veitsellä ja ne vaikuttavat ehjiltä, paitsi päällimmäinen kerros (1-2mm). Liitän kuvan.
127.0.0.1: Olen tekemässä kotitoimistoa entisestä pannuhuoneestamme kellarissa. 60 vuoden polttamisen jälkeen katto ja seinät eivät olleet suoraan sanottuna puhtaat, ja saadakseni noen pois olen hangannut saippualla ja huuhtonut vedellä, mikä hyötyy siitä, että huoneessa on hana + viemäri. En ole käyttänyt korkeapainepesuria, vaan tavallista vesiletkua matalalla paineella. Seinät ja katto
bompa: Hei Olen repinyt kellarin lattian irti. Hiekassa alapuolella on kosteutta kuukausien jälkeen. Mitä pitäisi tehdä rakentaakseen sen uudelleen Mitä pitäisi käyttää?
Christer Bill: Hei! Minulla on neljän kiven korkuinen tiilimuurin seinä, joka on siirtynyt. Kaivoin ja suoristin muurin, mutta tuntuu siltä, että se liukuu taas. Voiko sitä estää? Nyt suoristin sen ja säädin noin 5 cm eniten... Purkaa, pestä kivet ja liimata jollain tavalla?
raveper: Jos tuntuu siltä, että se on kiinni, voit luultavasti olla rauhallinen, vaikka ajatuksesi pidemmästä ruuvista pitäisivät paikkansa. Voi kuvitella, että se löystyy ajan myötä, jos sitä käytetään ja kiristetään todella paljon, mutta todennäköisesti ei.
iceman-eklund: Haluan vain lisätä, että aiemmin saamani vinkki on käyttää suolahappoa (esim. Biltemas tai vastaavaa Espanjassa) ja sitten mahdollisesti pyörivää korkeapainepesuria ja/tai harjaa ja vettä. Käsineet ja kulutusta kestävät vaatteet, mahdollisesti lasit ja suojus. Kiillotuskone kuulostaa kiinnostavalta ja ystävällisemmältä...
MVJK: Tein näin: vaakasuora 70x45 pienillä virstoilla alla. Näin sain kaiken tasaiseksi ja vaakasuoraksi. Korkeat kaapit kiinnitetään seinään kiskoilla, joten painon ei pitäisi olla ongelma. Kiitos kaikesta palautteesta! [bild]
Lars-Göran Lindström: Hei Olen laatimassa budjettia uudelle talollemme. Yksi kysymys meillä on, että Ytong vs. ICF. Olemme pyytäneet tarjousta Ytongista ja odotamme vastausta. Meillä on tarjous ICF-lohkoista. Täydentääkseni täytyy minun tietää mitä betoni maksaa. Tarvitsemme 25 tonnia. Internetissä on paljon hintoja,,,, ei,,,, kaikki haluavat että otan heihin yhteyttä. Onko jollakulla kohtuullisen
optimum: Onko kyseessä tukipilarin upotus palkkien urituskohtia varten? Siinä tapauksessa tein sen pistosahalla omissa pilarissani terassille. Säädä pistosahan syvyys ja sahaa paljon kiekkoja. Kokeilin syvyyttä koepalalla, jotta se olisi oikea syvyys. Nämä kiekot lyödään pois vasaralla, tasoitetaan sitten taltalla ja lopuksi hiotaan pinta tasaiseksi. Tässä on video, joka näyttää miten se
mexitegel: Putki ei halkea. Betoni kutistuu jopa hieman, kun se kovettuu. Varmista vain, että rakenne ei pääse kaatumaan tai levy irtoamaan, jos esim. lapsi kiipeää ylös ja hyppii reunalla.