Hei, kun revimme alas sen, mitä luulimme olevan tavallinen struktuuritapetti, mutta joka osoittautui olevansa paksu muovi/vinyylitapetti, muuttui seinän alaosan rappaus ja laasti melkein hiekaksi. Jäljelle jäi tämä hieno seinä. Onko kenelläkään vinkkejä kuinka edetä ja rakentaa se uudelleen? Olemme yrittäneet saada muuraria, mutta kukaan ei näytä haluavan ottaa tätä (heidän mielestään) pientä työtä, joten kaikki vinkit otetaan kiitollisina vastaan, koska näyttää siltä, että meidän on tehtävä se itse. Talo on rakennettu noin vuonna 1927 ja tämä on sisäseinä.

• Vaurioitunut sisäseinä, jossa alempi osa rapautunut paljastaen hiekkaa ja murenevaa rappausta. Oikealla puolella näkyy pinoa.
Sen voitte kunnostaa uudelleen. Kuinka tarkka teidän tulee olla, riippuu siitä, mitä aiotte tehdä seinän kanssa.
Ostakaa sopivaa rappauslaastia ja sekoittakaa ohjeiden mukaan. On myös hyvä olla käytössä rappauslauta ja sopivan kokoisia lastoja.

Jos sen halutaan olevan sileä ja hieno, voitte viimeistellä päällimmäisen kerroksen hiekkatasoitteella.

Olen asunut talossa, jossa sisäseinät koostuivat pula-ajan betonista ja kivestä, enimmäkseen kivestä, joten aina kun piti porata pieni reikä, romahti puoli seinää alas. Aluksi käytimme Husfixiä, joka toimi erinomaisesti mutta tuli melko kalliiksi, joten sitten ostimme laastia säkeissä ja sekoitimme itse. (Husfixillä on myös joitain muita haittoja, mutta joskus se on todella hyvä.)

• Tykkään
agl
  • Laddar…
Jiji Jiji sanoi:
Sen voitte puhdistaa sen uudelleen. Kuinka tarkkoja teidän pitää olla, riippuu siitä, mitä aiotte tehdä seinän kanssa. Osta sopiva laastiseos ja sekoita sen ohjeiden mukaan. On myös hyvä olla tasoituslauta ja muutama maalauslastat sopivissa kooissa.

Jos haluatte, että siitä tulee sileä ja hieno, voitte tasoittaa sen uloimman osan hiekkatasoitteella.

Asuin talossa, jossa sisäseinät koostuivat pula-ajan betonista ja kivestä, enimmäkseen kivestä, joten joka kerta kun piti porata pieni reikä, puolet seinästä putosi alas. Aluksi käytimme Husfixiä, mikä toimi erinomaisesti mutta tuli melko kalliiksi, joten ostimme sitten laastia säkissä ja sekoitimme. (Husfixissä on myös muita haittoja, mutta välillä se on todella hyvä.)
Tuhannet kiitokset! Olen ymmärtänyt, että on parasta käyttää samaa tai pehmeämpää materiaalia, kun korjaa tällaisia juttuja. Ajattelen, että se on luultavasti kalkkilaastia, mutta voisiko silti käyttää kipsilaastia? Kaikki näyttävät olevan sitä mieltä, että se on helpompi työstää…

Mistä seinä oikeastaan koostuu?

Olin käyttänyt gipsbruk tuohon pieneen palaan. Mutta olenhan minä rakentanut puoli taloa sillä myös. :rofl:

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.