Hei.
Minulla on korotettuja viljelylaatikkoja kasvihuoneessa, joiden alla on lecaharkkoja korkeuden lisäämiseksi. Ajattelin laittaa multaa päälle. Kysymykseni on, imevätkö lecaharkot vettä, kun kastelen maata, ja säilyttävätkö ne kosteutta? (Jos eivät, ajattelin lisätä kuusen käpyjä).
Ystävällisin terveisin, Lena

V Växthuslena sanoi:
Hei.
Minulla on viljelylaatikot kasvihuoneessani, joiden alla on lecaharkkoja korkeuden saamiseksi. Ajattelin laittaa multaa päälle. Kysymykseni on, ottavatko lecaharkot vettä, kun kastelen multaa, säilyttävätkö ne kosteuden? (Ellei, aion laittaa kuusenkäpyjä).
Terveisin Lena
Ne eivät ime huomattavaa määrää kosteutta. Mieti pohjan ja osan sivuilta muovilla/altadukilla tiivistämistä vesivaraston luomiseksi?

H hapazard sanoi:
Ne ottavat vain huomaamattoman määrän kosteutta. Mieti tiivistämistä pohjasta ja hieman ylös muovilla/tamppimatolla luodaksesi vesivaraston?
Kiitos, luulen että maaperän vedenläpäisevyys on hyvä, mutta nyt tiedän, että Leca-harkot eivät ota niin paljon kosteutta.

V Växthuslena sanoi:
Kiitos, luulen että maassa on hyvä vedenläpäisevyys, mutta nyt tiedän, että lecablocken ei ime kovin paljon kosteutta.
Niin kauan kuin se valuu sivuille, ei tarvita läpäisevyyttä alaspäin.

H hapazard sanoi:
Niin kauan kuin vesi valuu sivuille, ei tarvita läpäisevyyttä alaspäin.
Kiitos, asetan lohkot keskelle.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.