T
Olen äskettäin tehnyt 170 mm reiän 160 mm spiraaliputkelle. Reikä on lähellä kattopalkkia kulmassa. Betonilattia on noin 15 cm paksu ja tuntuu tukevalta. Talo on vuodelta 1957. Menin kahden raudoitusraudan läpi lattian alareunassa. Oletan, että se on kunnossa, mutta haluaisin silti kuulla, onko olemassa mitään riskiä?

Olen yrittänyt löytää samanlaisia ketjuja täältä, täytyyhän olla monia, jotka ovat tehneet vastaavan rei'ityksen ilmanvaihtoa varten.

Ajattelin tehdä samanlaisen reiän talon toisessa kulmassa.

Kiitos kaikentyyppisistä vastauksista.

• Pyöreä, valaistu reikä betonilaatassa lähellä puista kattoristikkoa. Reikä on tehty 170 mm:n halkaisijalla 160 mm:n ilmastointiputkelle.
  • Mittakasia käytetään betoniin poratun 170 mm reiän syvyyden mittaamiseen vanhassa talossa.
  • Betonisylinteripala, jossa on näkyvissä kiviainesta, asetettu ruskealle pinnalle. Pala sisältää kaksi armeringsjärjestä alareunassa.
Valitettavasti minulla ei ole vastausta, mutta haluaisin tietää mitä käytit tehdäksesi reiän.

T
pokasd pokasd sanoi:
Minulla ei valitettavasti ole vastausta, mutta ihmettelen mitä käytit reiän tekemiseen?
Firma teki sen. Otti reiän yläpuolelta kattovintiltä. Vaatimus oli vapaa korkeus reiän yläpuolella noin 70-80 cm, jotta pääsee käsiksi reikäsahalla. Kesti ehkä minuutin päästä läpi.

• Tykkään
pokasd
  • Laddar…
Todennäköisesti tehty timanttiporalla. On olemassa sekä käsikäyttöisiä että jalustaan kiinnitettäviä malleja. Yleensä vuokrattavissa samasta paikasta, mistä vuokrataan muita koneita (Cramo, Ramirent jne.)

Kärnäpora, joka on asennettu telineeseen. Sopii betonin tai muiden kovien materiaalien poraamiseen. Voidaan vuokrata esimerkiksi Ramirentistä.

• Tykkään
Prodigys ja 1 muu
  • Laddar…
T
Hieman OT, mutta ydinporaukset ovat mielestäni erittäin kauniita.

• Tykkään
mexitegel ja 5 muuta
  • Laddar…
Tämä on kysymys suunnittelijalle, joten siirrän ketjun alafoorumille Rakennusmateriaalit ja rakennustekniikka.

T
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson sanoi:
Tämä on kysymys suunnittelijalle, joten siirrän ketjun alafoorumiin Rakennusmateriaalit ja rakentamistekniikka.
Kiitos siitä! Huomasin myös, että olitte muokanneet otsikkoani :)

• Tykkään
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Ei hätää. Olen tehnyt paljon rei'ityksiä ennen putkiremontteja ja monia raudoitusrautoja on tullut katkaistua matkan varrella ja kaikki talot ovat yhä pystyssä (y);)

Voit rentoutua:)

• Tykkään
Workingclasshero ja 1 muu
  • Laddar…
T
Ohchips Ohchips sanoi:
Ei hätää. Olen tehnyt paljon rei'itystä ennen putkiremontteja, ja monia raudoitettuja tankoja on taipunut matkan varrella, mutta kaikki talot ovat edelleen pystyssä (y);)

Voit rentoutua:)
Kiitos vastauksestasi! Juuri tämän tyyppinen vastaus, jonka halusin kuulla. Betoni suurilla kivillä tuntuu erittäin tukevalta.

• Tykkään
Ohchips
  • Laddar…
Se näyttää ehdottomasti vankalta. Ja tuo porarei'itys on vienyt vain pienen prosentin koko vahvistuksestasi, joten on erittäin epätodennäköistä, että se vaikuttaa merkittävästi rakenteen kantavuuteen. Voit nukkua rauhassa ilman huolta.

• Tykkään
Tubie
  • Laddar…
T Tobbe_G sanoi:
Firma teki sen. Tekivät reiän ullakon päästä. Vaadittiin vapaa korkeus reiän yläpuolella noin 70-80 cm, jotta reikäsahan kanssa pääsi käsiksi. Kesti ehkä minuutin päästä läpi.
Olen samaa mieltä edellisen viestin kanssa, että se on riskitöntä. Päästä läpi minuutissa kuulostaa kevytbetonilta, kun taas sekä reiän että ytimen kuva näyttää massiivista hyvin valettua betonia, joten oletan, että he taistelivat vähän kauemmin.

T
M myrstack sanoi:
Olen samaa mieltä edellisen viestin kanssa, että se on riskitöntä. Päästä läpi minuutissa kuulostaa kevyeltä betonilta, mutta sekä reiän että ytimen kuva osoittaa massiivisen hyvin valetun betonin, joten oletan, että he joutuivat taistelemaan hieman pidempään kuin niin kauan
Kiitos vastauksesta! Ok, ehkä 2-3 min ;) Seisoin alhaalla odottaen, että pora tulisi läpi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.