Saako kantavaan seinään tehdä mitään muutostöitä? Purkaminen ei taida olla mahdollista kustannusten vuoksi.

Voiko seinään tehdä "ikkunoita" ilman vahvistamista? Olettakaamme, että seinä on kantava. Vaalea betoniseinä, jossa näkyy halkeama ja vaurioita. Puupaneelit tai lattia edessä. Kuvassa on rakenteilla oleva seinä, jossa näkyy rouhittu kohta betonissa ja paljas lattia. Betoniseinä 70-luvun talossa, televisio taustalla, mahdollisesti kantava seinä. Kysymys seinämuutoksista ilman vahvistusta. Seinä, jossa on aukko ja kaksi maisemataulua, lasten leikkikeittiö edessä, vasemmalla ovi ja oikealla näkyy keittiö, jossa on taso ja paperikassi.

Asun ylimmässä kerroksessa 70-luvun betonitalossa.

Seinä on 290x240.

BirgitS
Kaikki kantaviin rakenteisiin kohdistuvat toimenpiteet voivat johtaa siihen, että vahvistuksia (kuten vaihto jne.) tarvitaan. Tarvitset paitsi yhdistyksen luvan, myös hyväksytyn rakennusilmoituksen kunnalta. Jos yhdistys toimii kuten sen pitäisi, he vaativat, että palkkaat rakennesuunnittelijan laskemaan, millaista vahvistusta tarvitaan.

Osa hallituksista tietää, mitkä seinät ovat kantavia kiinteistössä.

BirgitS BirgitS sanoi:
Kaikki kantaviin rakenteisiin kohdistuvat toimenpiteet voivat johtaa siihen, että tarvitaan vahvistuksia (kuten lisätuentaa). Sinun tarvitsee sekä yhdistyksen lupa että kunnan hyväksymä rakennusilmoitus. Jos yhdistys toimii niin kuin sen pitäisi toimia, he tulevat vaatimaan, että palkkaat rakennesuunnittelijan, joka voi laskea, millaista vahvistusta tarvitaan.

Eräät hallitukset tietävät, mitkä seinät ovat kantavia kiinteistössä.
Kiitos palautteesta, minulla oli joku epäselvä toive, että voisi tehdä ”pieniä toimenpiteitä”, mutta ei sitten. T

Heij83
Minun piti tehdä samanlaisia toimenpiteitä asunnossani hallituksen hyväksynnällä, muuta ei silloin tarvittu. Myös ylhäällä.

Heij83 Heij83 sanoi:
Minun täytyi tehdä samanlainen toimenpide asunnossani hallituksen luvalla, mitään muuta ei tarvittu silloin. Myös ylhäällä.
Revitsit kantavaa seinää ilman kunnan rakennuslupaa? Oliko sinulla firma siellä vai miten menettelitte?

Heij83
Tein ikkunan kantavaan betoniseinään.
Ilmoitin hallitukselle, mihin se sijoitetaan ja kuinka suuri se olisi, ja sain hyväksynnän.
Käytin yritystä, joka teki työn.

BirgitS
Heij83 Heij83 sanoi:
Tein ikkunan kantavaan betoniseinään.
Ilmoitin hallitukselle minne se tulisi ja kuinka suuri se olisi ja sain hyväksynnän.
Käytin firmaa, joka teki työn.
Ilman hyväksyttyä rakennusilmoitusta voi tulla ongelmia.

H Herrman5 sanoi:
Kiitos palautteesta, minulla oli epämääräinen toive, että voisi tehdä "pienempiä muutoksia", mutta ei sitten. T
Sitten sinun täytyy määritellä pienempi. Poraa reikä - KYLLÄ, asenna ikkuna - Riippuu koosta tietenkin.

1: Puhu hallituksen kanssa
2: Palkkaa rakennesuunnittelija
3: Hanki hallituksen ja kunnan hyväksyntä (rakennusilmoitus)
4: Toteuta muutos.

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.