Puinen autotalli tiiliseinällä. Näyttää siltä, että ilmarako puuttuu.
Nyt olen vaihtamassa autotallin ovet ja huomaan, että minulla ei ole mitään mihin kiinnittää, koska 100x100 pylväs on täysin mädäntynyt.

Ulkopuolella rapattu tiili näyttää hyvältä ja haluaisin mieluiten korjata sisältä, vaikka se ei kestäisikään 100 vuotta.

Kuinka rakennan korjaukseni parhaalla mahdollisella tavalla?
 
  • Käsin piirretty kaavio puisen autotallin seinärakenteesta, jossa on tiiliseinä ja puupilarit. Osa pilareista ja asfalttilevyistä vaurioituneita.
  • Rakennevaurio tiiliseinässä, jossa näkyy rapistunutta tiiltä ja puuta. Huonokuntoinen pystypilari, joka kaipaa korjausta.
  • Rummutettu seinä ja mädäntynyt puupalkki, jossa puulastuja ja haitarimainen rakenne. Seinän tehdasvalmisteinen rappaus säilynyt ehjänä.
  • Räpylöity ulkoseinä, tiili- ja puupylväs näkyy. Puu on lahoamassa, ja ilmaväli puuttuu. Kysymys paras tapa korjata sisäpuolelta.
  • Puuttuva pala mädäntynyttä puupilaria, paljaana näkyvä tiiliseinä ja vaalea rappaus kerrostalon sisällä.
  • Garagen seinä avattu, paljastaen eristeet ja puupalkit. Näkyvissä putkia, sähköjohdot ja mädäntynyt puu. Eristys vaurioitunut ja korjausta tarvitaan.
  • Rikkinäinen autotallin ovi ja katto, puinen rakenne näkyvissä ilman tuuletusaukkoa.
  • Rikkonainen seinäpaneeli paljastaa villaa, kaapeleita ja mädäntynyttä puupilaria autotallin kulmassa, vasemmalla oleva punainen harja.
Miksi ei vaihtaa pelari?
 
Kyllä, se pitää tietysti vaihtaa.
Pohdin enemmän, kuinka minun tulisi tehdä tämän ulkopuolella (koska korjaan sisältäpäin).
Voin tietysti sisäpuolelta painaa uuden asfalttilevyn paikalleen ja sitten uuden pilarin.
Mutta silloin syntyy rako olemassa olevaan asfalttilevyyn, eikä tässä alttiissa kulmauksessa ole myöskään ilmaväliä.
Haluan tietysti purkaa niin vähän kuin on tarpeen.
 
Miksi ei taitaisi tuulensuoja ennen uutta pilaria?
 
Eikä mitään uutta asfalttikartonkia tarkoitatko?
Se saattaa olla fiksua. Silloin pitäisi tulla myös vähän ilmarakoa automaattisesti.

Onhan olemassa myös diffuusioavointa tuulensuojamuovia. Voisiko se olla parempi kuin pahvi?
 
Valitsisin tavallisen Örnpappin, se on yksinkertainen, hyvä ja halpa.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.