Mitä tehdään nyt?
Puuseppä on naulannut pintahuovan kiinni. Sen sijaan, että naulanpäät olisivat huovan/ liimapinnan alla, ne ovat kaikki näkyvissä ylhäältä.

Hän väittää, että se tulee olemaan tiivis silti. Voiko siihen luottaa vai pitääkö minun tehdä jotain?

Laittaa kattohuopamassaa vai asentaa huopa uudelleen?

• Ytpintaa, jossa on näkyviä naulojen päitä vedenpitävässä huopakatossa; huoli vuotosuojasta.
En olisi hyväksynyt sitä, ellei se nimenomaisesti mainittaisi kokoamisohjeissa.

Kun vaihdoin kattosi, joka oli kiinnitetty klammersilla täsmälleen samalla tavalla, minulla oli lahoa ja minun piti vaihtaa jokainen rivi raakaponttia saumojen alla. Joten ei, ellei kyseessä ole jokin erikoismalli, jossa valmistaja on erikseen hyväksynyt/suositellut sen, ei ole mitään syytä hyväksyä sitä.

On olemassa riski, että naula vaeltaa, jos se liikkuu, joten ei se ole ok.

• Tykkään
PärreC
  • Laddar…
Mitä minun täytyy tehdä?
Lisätä uusi papp päälle vai riittääkö laittaa katemassaa naulojen päälle?

Kaikki kokoamisohjeet, jotka löydän, puhuvat piilotetusta naulaamisesta, seuraava vuota tulee liimata päälle, joten siihen sanoisin "Tee Uudelleen, Tee Oikein!"
Pyydä viittausta valmistajan kokoamisohjeisiin, jos väitetään, että tuo toimii.

• Tykkään
Dowser4711
  • Laddar…
H Hälva sanoi:
Mitä minun täytyy tehdä? Laitanko uuden huopakatteen päälle vai riittääkö, että laitan katemassaa naulojen päälle?
Pelkkä katemassa naulojen päälle on käytännössä kuin korjaisi tulevan reiän pelkällä katemassalla ja toivoisi, ettei se vahingoittuisi naulojen vuoksi ajan myötä. Se toimii varmasti monille nauloille, mutta nauloja on paljon...

Seuraa valmistajan ohjeita siitä, miten korjataan reikiä huopakatepinnassa.

• Tykkään
Appendix
  • Laddar…
Tuo ”snickaren” tarvitsee kylläkin tulla naulatuksi kiinni itse sopivalla tavalla, ja seuraavaksi kysyä, kelpaako se ja tuntuuko se hyvältä?
Mikä PAPPSKALLE!
Vain purkaa ja tehdä uudelleen riippuen siitä, mitkä edellytykset ovat.

S
Älä hyväksy laastiratkaisuja.. katon tulee olla oikein tehty, muuten olisit voinut jättää sen tekemättä ollenkaan.

• Tykkään
Dowser4711 ja 1 muu
  • Laddar…
Ei ole vain ytpapp, joka tarvitsee vaihtaa tällaisen mokan jälkeen. Molemmat kerrokset on poistettava ja korvattava sen jälkeen, kun alusta on tarkkaan tarkistettu, että mitään nauloja ei ole ilman kantaa, tai muita teräviä esineitä rikkomisen jälkeen. Se on kamala työ, joka pitää tehdä, eivätkä he varmasti ole iloisia, mutta valitettavasti niin joskus on, kun kroppa on nopeampi kuin järki.

En hyväksyisi kerroksen lisäämistä päälle myöskään, mikä voisi olla rakentajan helpoin ratkaisu. Silloin tulee vielä enemmän kohoumia, joihin vesi jää, suuri määrä nauloja melko paksujen papinkerrosten alla, jotka joustavat, kun kävellään katolla, ja jotka voivat työntyä seuraavan kerroksen läpi.

• Tykkään
Anonymiserad 168520
  • Laddar…
Pienen säätämisen jälkeen katto uusittiin uudella huovalla. Kirvesmies teki uudelleen ja teki oikein. (;

• Tykkään
SC Aero ja 3 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.