Hei! Olen täydessä vauhdissa carportin rakentamisen kanssa tänä kesänä. Mutta olin hieman miettinyt liittyen plinttien raudoitukseen.

Olen kaivamassa noin 1,6 metriä syviä kuoppia, joihin asetan 20-30 cm sepeliä, joka tiivistetään, ja sitten kaadan 10-15 cm karkeabetonia jalustaksi ennen kuin valumuotti asetetaan paikalleen.

Valumuotin halkaisija on 20 cm ja syvyys 1,2 metriä.

Suunnitelmana on käyttää 3 raudoitustankoa muodostamaan kolmio, jotka todennäköisesti hitsataan hieman yksinkertaisesti muodon säilyttämiseksi, kun ne laitetaan paikoilleen, ja sitten taivuttaa alaosan L-muotoiseksi, jotka sitten valetaan kiinni betonijalustassa.

Joten kysymykseni ovat seuraavat.

1. Minkä kokoista raudoitusta tulisi käyttää?

2. Riittääkö 3 raudoitustangon hitsaaminen kolmioksi muutaman senttimetrin välein pitämään muoto?

3. Tuleeko tolppakenkä fyysisesti kiinni raudoitustankoon vai riittääkö, että ne valetaan yhteen muutaman senttimetrin välein? Eli sijoitanko tolppakengän raudoituskolmion keskelle?

4. Kuinka kauan tulisi odottaa, kunnes voi asettaa valumuotin ja valaa loput plintistä, kun jalusta on valettu?

5. Mikä on helpoin tapa varmistaa, että raudoitustanko ei mene liian syvälle, jotta se pysyy keskellä jalustan betonia?

Kiitos etukäteen! Ystävällisin terveisin, Henke

Onnistunut saamaan vastaukset kysymyksiin 1, 2 ja 5.
Onko joku ystävällinen sielu, joka voi vastata muihin?

4 Aseta muotti märkään betoniin eli älä odota ollenkaan.

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
Z z_bumbi sanoi:
4 Laita muotti märkään betoniin eli älä odota ollenkaan.
mutta itse pilari pitäisi kai odottaa ehkä 1 päivä ennen valua? jotta jalka ehtii kovettua hetken

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.