Ajattelin rakentaa portaat parvekkeelta terassille alakertaan. Mielestäni teräksinen kierreporras on liian kallis, joten ajattelin rakentaa suorat portaat puusta. Olen piirtänyt pari kuvaa. Ehkä niistä näkee, mitä olen ajatellut. Ensin sahataan aukko parvekkeen kaiteeseen, jonne rakennetaan tasanne, johon portaat sitten liitetään. Onko joku tehnyt vastaavaa ja voisi antaa vinkkejä? Mittoja jne. Olen nähnyt valmiita kantavia sivulankkuja, mutta ne ovat enintään seitsemän askelmaa. Korkeusero on 3 metriä, joten tarvitaan 15-16 askelmaa laskujeni mukaan. Ajattelen, että puoliväliin portaita tarvitaan myös tuki.

• Balkong, piirros puuportaista kulkee alaspäin aurinkoiselta parvekkeelta, joka tarvitsee uuden aukon kaiteeseen portaiden asennusta varten.
  • Balkongin terassi, käsin piirretty suunnitelma puisesta suorasta portaikosta, joka yhdistää ylä- ja alakerran. Ruukku, jossa kukkia, roikkuu katosta.
Terve, olen tekemässä samanlaista rakennusta. Haluaisin myös rakentaa portaat parvekkeelta alaterassille, en ole sulkenut pois kierreportaita, mutta pelkään, että se saattaa tuntua enemmän hätäportaalta kuin luonnolliselta osalta talokuvaa. Miten sinulla meni, saitko portaita tehtyä?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.