Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Samir_88: [citat] Hei, kävitkö siellä ja shoppailitko sitten?
Jonatan79: Laattaako kivetystä? Tyylikäs, yksinkertainen ja minimaalinen ylläpito. Millainen talo ja tontti teillä on, löytyykö kuvia?
Skyflakes: [citat] Jos ei käytä oikeaa liimaa, on liimassa kiinni!
Eiselekd: [bild] [bild] hei, yksi askelmistamme täytyy vaihtaa ja haluamme tietää, tietääkö joku, voiko vielä saada 5 cm paksuja, 32x170 cm kokoisia raudoitettuja betonilaattoja. Yllä olevassa kuvassa näkyy vahingoittunut askelmalatta kuvan alareunassa ja etsimme samanlaista laattaa kuin ylempänä.
VLJ: No ja, voit tehdä sen paljon tyylikkäämmin. Poraa kaksi reikää putkia varten, sitten katkaise lista keskeltä reikien kohdalta ja ujuta toinen pala putkien taakse ja liitä yhteen. Kittiä/täytä mahdolliset epätasaisuudet.
Syll: [citat] Upea ketju! Olen itse vielä n00b piikkaamisessa, mutta aion aloittaa yläkerran kylpyhuoneella. Oliko iso ero eri kerrosten välillä? Minua huolettaa, että aloitan ja sitten hups, olen kellarissa.
Carl Johansson: Sinun pitäisi luultavasti jatkaa KC bruk ollaksesi täysin varma.
joakim_j: Aion (toivottavasti) pian aloittaa oman Thermomur-rakennusprojektini, ja on muutama asia, joita haluaisin kysyä. Kuinka kiinnittää lohkot laattaan? Sain vinkin henkilöltä, joka on rakentanut useita taloja sekä Thermomurilla että muilla samanlaisilla elementeillä, että kiinnitän laatan kulmaprofiilin, ja sitten ruuvaan alimman lohkon siihen kiinni, kuten minun piirroksessani: [bild] Olen
Ulf Kronander: Olen rakentanut verannan, johon tarvitsisin jonkinlaiset puutyöt, puukoristeet kulmaan tolpan ja katon väliin. Mielellään vähän tukevampia, jotka auttavat kantavuuden kanssa. Onko jollakulla vinkkejä?
snurre79: Ajattelin rakentaa viljelylaatikoita rinteeseen kahdessa vaiheessa. En ole tottunut tällaiseen, joten otan kiitollisena vastaan vinkkejä ja yksinkertaisempia piirustuksia, jos jollakulla on.
Biffen87: Kuulostaa vähän kuin seinät entisessä asunnossani. Tiili, joka on rappattu, huokoinen kuin mikä, murenee heti kun poraa siihen ja on vaikea saada kiinnikkeet kiinni. Keksin nerokkaan idean sekoittaa plastic paddingia ja painaa sitä runsaasti reikiin yhdessä kiinnikkeen kanssa ja antaa kuivua, sitten ne pysyivät kuin kallio, ja sitten vain ruuvattiin tavarat paikoilleen. Pituus on aika
BirgitS: Pergola on avoin rakenne ilman seiniä ja kattoa. Nyt en tiedä, mitä juuri sinun kuntasi ajattelee siitä, mitä haluat rakentaa, todennäköisesti kutsuttuna staket tai plank, (sinun tulisi kysyä heiltä välttääksesi ongelmia tulevaisuudessa) mutta usein sen pitäisi olla vähintään 50 % läpinäkyvä ottaen huomioon pystysuorat tolpat.
Denan353: Ahaa, minun vuoroni sitten. Höyryjarru?
Aare: Rakennan parhaillaan uudelleen taloa vuodelta 1934. Minulla on tapana tehdä hieman liikaa kuten tavallisesti. Rakennanhan itselleni. Liimaan kipsilevyjen saumat (ennen kuin painan ne yhteen), ennen tasoitetta laitan vähän lateksia saumaan (ennen tasoitetta, nauhaa, tasoitteen ensimmäinen kerros). Tiedän, vähän liioiteltua. Mutta minkä tällä kertaa tein väärin. Aliarvioin
Isakare: Arvaisin, että pelti ja tiili pitäisi vaihtaa paikkaa, sillä tiili on sama työ kuin betoni, vaikka tiilet ovat kalliimpia. Ja pellistä pitäisi sanoa kantattu pelti, sillä huovan ja betonin väliin tulee aaltopelti, vaikka sitä harvoin asennetaan uuteen taloon, mutta se on erittäin sopiva alueille, joissa tulee paljon lunta.
Demmpa: Täsmälleen mistä materiaalista pressut on tehty? Kuinka suuri päällekkäisyys tulee olemaan? Minkä kokoisia pressut ovat? Miten ne pingotetaan? Kuinka kauan niiden tulisi pysyä yhdessä? Pääseekö tuuli tarttumaan pressuihin?
SueCia: [citat] sinulla on kaikki tiedot, joten voit vain katsoa byggmaxista ja laskea. Emme myöskään tiedä seinän paksuutta.
nino: Olen kittanut 1 tonnin itse, mutta silloin oli useita tiloja, mutta tehtiin samaan aikaan. Olen myös kittanut kokonaisen mökin, noin 70-90 neliömetriä, itse, mutta silloin oli 3-5 mm. Jos aiot kitta niin paksulti, niin suurelle pinnalle ja itse, niin luulen että sinulla tulee olemaan ongelmia... Jos tekisin sen itse, ensin pohjustaisin, asettaisin korkeudet valmiiseen pintaan, jakaisin
Torbjärn: Olin unohtanut tämän ketjun, mutta tältä näyttää lopputulos: [bild] Kun lämmitän, ovat laatat korkeintaan haaleita, eivät lämpimiä :love:
Danne N: Ongelma on, että palkkaamani firma on ostanut kaiken ja odotan, että palkkikenkä ja tolppa ovat samat mitat. Olen huomannut useita virheitä ajan myötä, esim. että voin raaputtaa betonin pois kynsilläni. Näyttää myös siltä, että puupalikoita on laitettu palkkikenkien alle tukemaan. En aio maksaa tai antaa heille uutta mahdollisuutta! Olen tullut siihen tulokseen, että tämä on
mckn: Rakkaat ystävät, aion valaa sisäänkäyntiportaita "pyramid style", eli pitää päästä ylös ja alas kolmelta sivulta. Ylhäällä on suuri askelma ja sitten kaksi askelmaa lisää ja kaksi nousua. Olen lukenut kaiken mahdollisen ja katsonut kaikki YouTube-videot, mutta minulla on muutamia kysymyksiä, koska en ole nähnyt kenenkään valavan juuri tällaisia portaita: 1. Aion tehdä
falkn: Aja vähän pidempi julkisivutulppa tyyppiä SXR Fischeriltä. Tulee vetämään hyvin riippumatta tiilestä tai jos olet saumassa. https://www.bauhaus.se/fasadplugg-sxr-10x140-t-fzv?gclid=CjwKCAjw-IWkBhBTEiwA2exyO22FtooiXyNCTbKtNItvt-6OyJ3sBBtNc089v6vuY9WRQGtbqPYfgRoCP8kQAvD_BwE
Dan_Johansson: Onko sinulla jo akkuj ärjestelmä, on helpointa valita sama...
ZedLeppelin: Onko joku, joka tarvitsee pari skarpvinkelutkastare ja paljon krokar Plannjan Zink-Magnesium-sarjasta. Saatavilla Ölme, Kristinehamnista ulkopuolella. Hinta: 500-kruunuinen? https://www.blocket.se/annons/varmland/plannja_zink_magnesium_delar/109131087
masen7502: [citat] Ok. Kiitos hyvistä vinkeistä
danne9: [citat] Eikö portteja yleensä rakenneta rungolla. Tässä on vain ylä- ja alareunan sääntö, ei sivuilla. Ajattelen, että se olisi ollut helpompaa ja parempi, jos olisi ollut kulmia, joihin voisi asentaa vinotuet. Niin kauan kuin säännöt eivät halkeile, kun ruuvaan jiiriin, ne saattavat riittää yhdessä lankkujen kanssa. Olen perillä alaheltasta yläreunan nurkkaan (olen katsonut