Olen hieman epäröivä laittaa nauhaa lyhytsaumoihin, koska pelkään, että siitä tulee liian paljon kohoumaa, joka näkyy valon alla. (En ole koskaan tehnyt tätä ennen) Lyhytsaumat on ruuvattu JA ne ovat jo olemassa olevan kipsilevyn päällä, jossa ei ole saumaa alla. Kuinka suuri on riski, että ne halkeavat…?

Olen asentanut kaksinkertaiset kipsilevyt kaikkialle, koska vanhoissa oli liikaa tapettia ja roskaa. Ne oli lisäksi naulattu (kattopaneelit roikkuivat), joten ruuvaaminen oli joka tapauksessa tehtävä. Lyhytsaumat koskevat pääasiassa kattoa, mutta myös jotakin seinää, jossa koolauksien etäisyys oli väärä, joten saumaa ei voitu säilyttää. Kuitenkin kaikki nämä saumat ovat ilman saumaa koolauksessa, jossa on alla oleva kipsi ilman saumaa (limittäin).

Saumoihin laitetaan tietysti paperinauha, mutta haluaisin välttää lyhytsivuja ja seinää, jossa levyt on leikattu eikä saumaa ole.

Jos jokin halkeaa, kuinka kauan se voi kestää siinä tapauksessa? Ne urat, jotka on täytetty, pysyvät hyvin. Viikon jälkeen.

Talo on vuodelta 65 ja on jo asettunut miten pitääkin.

Hilfe Bitte!

P
Jos siihen tulee kuhmu, et ole hionnut ja tasoittanut tarpeeksi.

Nyt en kyllä itse tee tällaisia asioita kotona, koska asun jonkun kanssa, joka työskenteli nuoruudessaan maalajana, mutta tasoitetaan, liimataan ja hiotaan 2 ellei 3 kertaa ennen maalausta. Mutta lyhytsaumat ja ne, joissa ei ole ponttia, saavat nauhoja.
Ja se, mikä on takana, on ehdottomasti.

P PappasHammare sanoi:
Jos siinä on kohouma, et ole hionut ja tasoittanut riittävästi.

Nyt tosin en ole itse se, joka tekee tällaista kotona, kun asun jonkun kanssa, joka työskenteli nuoruudessaan maalarina, mutta tasoitetaan, liimataan ja hiotaan 2, ellei 3 kertaa ennen kuin maalataan. Mutta lyhyet liitokset ja ne ilman ponttia saavat nauhat.
Hioa ja tasoittaa muutaman kerran ei ole ongelma. Huoli on saada se hyvin, nauhan on peitettävä, mutta ei liikaa. Mutta minun maailmassani sen pitäisi rakentaa ainakin 2-3 mm. Mutta tarkoitatko, että JOS sen tekee oikein, sitä ei kuitenkaan pitäisi nähdä?

Aina tulee laajennus/patti kun tasoitat lyhyitä saumoja. Sinun tulee vain varmistaa, että tasoitat erittäin kauas saumoista, joissa tiedät valon viipyvän.
Käytä myös himmeämpää väriä katossa, kun sinulla on kipsikatto, jotta epätasaisuudet näkyvät vähemmän.

Sisäkattoihini laitoin paperinauhaa lyhyille saumoille. En kuitenkaan laittanut niitä kittiin, vaan käytin märkätilaliimaa sen sijaan. Kitin ja hiomisen tein kerran, liimasin nauhan ja sitten kitti+hionta x2 tai 3. Lopuksi palkkasin maalarin asentamaan microlit/renovointitapettia kattoon. Tuloksesta tuli erittäin hyvä, mutta se riippuu pohjatyöstä. Huoneessa, jossa on hieman korkeampi katto, palkkasin toisen maalarin, joka ei ollut yhtä tarkka kitin ja hiomisen kanssa. Tämä johti siihen, että tapetointi-maalari joutui parantelemaan. Jos mielestäsi näyttää huonolta ensimmäisen maalikerroksen jälkeen, voit aina kitata vähän lisää ennen kuin jatkat maalaamista :)

D DaDolly sanoi:
Aina tulee laajennus/patti, kun tasoittaa lyhyttä saumaa. Sinun on vain varmistettava, että tasoitat hyvin kauas saumasta, jonne tiedät, että valo heijastuu. Käytä myös mattapintaisempaa maalia katossa, kun sinulla on kipsikatto, niin epätasaisuudet näkyvät vähemmän .
Joo, kattomaali on matta, joten siinä olemme samalla aaltopituudella. Se on kai vain tasoitettava tarpeeksi. Täytyy kokeilla makuuhuoneessa, missä se ehkä näkyy vähiten. Onko väliä, jos nauha näkyy (edellyttäen, että se pysyy paikallaan tietysti)?

B Bluppidupp sanoi:
Sisäkattoihini laitoin paperinauhaa lyhyisiin saumoihin. En kuitenkaan laittanut niitä tasoitteeseen vaan käytin märkätilaliimaa sen sijaan. Tasoitin+hioin kerran, liimasin nauhan, sitten tasoite+hionta x2 tai 3. Lopuksi palkkasin maalarin asentamaan microlit/korjaustapettia kattoon. Tuloksesta tuli todella hyvä, mutta kaikki riippuu pohjustuksesta. Huoneessa, jossa katto on hieman korkeampi, palkkasin toisen maalarin, joka ei ollut yhtä tunnollinen tasoituksen+hionnan suhteen. Se johti siihen, että tapettimaalarini joutui parantelemaan.
Jos mielestäsi se näyttää huonolta yhden maalikerroksen jälkeen, voit aina tasoittaa hieman enemmän ennen kuin jatkat maalaustyötäsi :)
Kyllä. Liimaan nauhan koska en saanut sitä toimimaan tasoitteella. Ja vielä pahempi lyhyissä saumoissa...

Nauha pysyy paikoillaan, joten oletan, että tasoitteen tehtävä on vain tehdä siitä tasainen? (Olen myös esitasoittanut saumoihin ennen liimausta)

Juu, kitti on osittain se, joka kiinnittää sen ja sitten tasoittaa kaiken. Jos olet liimannut nauhan kiinni, niin jäljellä oleva kitti on enimmäkseen esteettistä.

Tavallinen medium-kitti on usein hieman liian kuivaa nauhojen asentamiseen. Erityisesti kattoon on hankalampaa spaklata.
Käytän J-kittiä saumojen kohdalla. Uskon, että se sisältää enemmän liimaa ja on tahmeampaa.

Halkaa 99,99% varmuudella ilman nauhaa, kun ilmankosteus laskee taas talvella.

Kittaa 40 cm kummallekin puolelle saumasta, niin näet, että se on lähes näkymätön.

D DaDolly sanoi:
Ja, kitti on osittain se, joka liimaa sen kiinni ja sitten tasoittaa kaiken. Jos olet liimannut nauhan kiinni, on jäljelle jäävä kitti lähinnä esteettinen.

Tavallinen medium-kitti on usein hieman liian kuivaa nauhojen kiinnittämiseen. Erityisesti katossa on vaikeampaa tasoittaa kittiä.
Käytän J-kittiä saumoihin. Luulen, että siinä on enemmän liimaa ja se on tahmeampaa.
Jep. Olen myös nähnyt, että ensimmäisellä kierroksella käytettiin toista kittiä, joka oli tahmeampaa. Mutta nyt olen liimannut huoneen sekä katosta että seinistä, ja liiman käyttö katossa oli melko haastavaa, joten nauhan tasoittaminen ei olisi onnistunut hyvin.

C Cerb sanoi:
Melkein varmasti halkeaa ilman nauhaa, kun ilmankosteus vähenee jälleen talvella.

Tasoittele 40 cm kummallekin puolelle saumasta, niin näet, että siitä tulee lähes näkymätön.

Hyvä. Sitten tehdään niin. Olisin katunut, jos olisin valinnut oikotien, joka ei onnistunut hyvin. Täytyy harjoitella, harjoitella ja harjoitella lisää.

Rakennan parhaillaan uudelleen taloa vuodelta 1934. Minulla on tapana tehdä hieman liikaa kuten tavallisesti. Rakennanhan itselleni. Liimaan kipsilevyjen saumat (ennen kuin painan ne yhteen), ennen tasoitetta laitan vähän lateksia saumaan (ennen tasoitetta, nauhaa, tasoitteen ensimmäinen kerros). Tiedän, vähän liioiteltua. Mutta minkä tällä kertaa tein väärin. Aliarvioin ilmankosteuden ja lämpötilan. Tasoitteella ei ollut aikaa kuivua, eikä maalilla myöskään. Yhden käytävän valmistuminen on nyt vienyt noin 2 viikonloppua. Nauhoja on kaikkialla (paperi), mutta ne eivät auta halkeamista, jos tasoite ei ole kuivunut. Kesällä käytän nyt enemmän aikaa.

• Vanha talo, gyprok-seinät, kipsin saumauksia ja nauhoja, rakentamisen ja remontoinnin keskeneräinen tila; oviaukko ja puupalkki näkyvissä.
  • Katto- ja seinärakenteita talon remontin keskellä, näkyvissä paljaita kipsilevyjä ja puupalkkeja rakenteessa.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.