Rakkaat ystävät, aion valaa sisäänkäyntiportaita "pyramid style", eli pitää päästä ylös ja alas kolmelta sivulta. Ylhäällä on suuri askelma ja sitten kaksi askelmaa lisää ja kaksi nousua. Olen lukenut kaiken mahdollisen ja katsonut kaikki YouTube-videot, mutta minulla on muutamia kysymyksiä, koska en ole nähnyt kenenkään valavan juuri tällaisia portaita:

1. Aion tehdä kaltevuuden poispäin talosta 1 cm/m. Miten saisin helpoiten kehyksen tähän kulmaan?? Aion käyttää 45 x 195, jotka halkaisen oikeaan mittaan. Voinko vain kallistaa niitä hieman vai tuleeko sotkua, jos ne eivät istu tiivisti perustaa vasten? Vai pitäisikö minun vain laskea muotin etulevyä ja antaa rimojen nousta ylöspäin?

2. Pitäisikö minun kiinnittää tapit tai porata kiinnitys raudoitukselle pohjaan, johon valan? En ymmärrä saumaa portaiden ja pohjan välillä, täytyykö minun asettaa jotain portaiden ja perustan väliin valun aikana ja sitten poistaa sen? Mahdotonta?

3. Tarvitsee valaa hieman rappauksen päälle saadakseni haluamani korkeuden, onko se katastrofi?

4. Mihin ihmeessä ylimmän osan muotti asennetaan? Voinhan antaa etulevyn olla pidempi ja mennä sivujen yli, jotta se lepää toisen askelman muottia vasten, mutta se on tiellä, kun yritän käyttää tasoituslautaa.

Toivottavasti joku osaa antaa hyviä vinkkejä…
Terveisin

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.