Aion (toivottavasti) pian aloittaa oman Thermomur-rakennusprojektini, ja on muutama asia, joita haluaisin kysyä.
Kuinka kiinnittää lohkot laattaan? Sain vinkin henkilöltä, joka on rakentanut useita taloja sekä Thermomurilla että muilla samanlaisilla elementeillä, että kiinnitän laatan kulmaprofiilin, ja sitten ruuvaan alimman lohkon siihen kiinni, kuten minun piirroksessani:
Olen hieman epävarma siitä, miten korkeuserot vaikuttavat lohkojen sivuilla, mutta ehkä sen voi kompensoida asettamalla hieman alusmateriaalia ulkosivulle tai liimaamalla jotain solumuoviliimalla.
Miten te olette tehneet? Ajattelen hieman, että asetan alimmainen kerros paikoilleen ja sitten kaadan vähän betonia käsin, jotta voi olla varma, että koko juttu ei nouse, kun lopulta valat loput seinästä. Se vie tietysti lisää aikaa, mutta aikaa on asia, jota me kotinikkarit voimme välillä käyttää.
Toinen asia, josta olen hieman epävarma, on miten toimia ikkunoiden kohdalla. Olen löytänyt kaksi erilaista asennusohjetta, joissa sanotaan eri tavalla. Eroavaisuuksina on se, pitäisikö ikkunan alapuolella olla solumuovinen smyygilista vai ei. Miten olette tehneet siinä kohdassa? Onko kenelläkään kuvaa ehkä?
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.