Moi,

Voiko avoimeen takkaani, joka on tällä hetkellä rakennettu vain kalsiumsilikaattilevyistä, laittaa tavallista kaakelia? Ensin ajattelin rapata sen, mutta nyt mietin sellaisia lasitettuja kaakeleita.

Avoin takka rakennusvaiheessa, jossa käytetty kaliumsilikaattilevyjä, seisoo keskellä huonetta, vieressä ikkuna ja rakennustelineet.

Tietääkö joku miten edetä? :love:

Ystävällisin terveisin,

Torbjärn

Tarvitsenko jotain erityistä materiaalia, joka kestää hyvin kuumuutta? :thinking:

Torbjärn Torbjärn sanoi:
Tarvitsenko erityistä materiaalia, joka kestää hyvin lämpöä? :thinking:
Tarvitset polymeripohjaisen fixin, esim. Kiilto Highflex S2 DF, joka kestää lämpölaajenemisen.

N Nikorasu sanoi:
Tarvitset polymeripohjaisen kiinnityksen, esim. Kiilto Highflex S2 DF, joka pystyy käsittelemään lämmön laajenemisen
Kiitos! Entä sauma, tarvitsenko jotain erityistä siihen? :thinking:

Pitäisikö kaakelin taakse laittaa verkko, vai riittääkö levyjen primerointi? :thinking:

Torbjärn Torbjärn sanoi:
Kiitos! Entä miten on sauman kanssa, jotain erityistä? :thinking:

Pitäisikö laatan taakse laittaa verkko vai riittääkö, että pohjamaalaa levyt? :thinking:
Torbjärn Torbjärn sanoi:
Kiitos! Entä miten on sauman kanssa, jotain erityistä? :thinking:

Pitäisikö laatan taakse laittaa verkko vai riittääkö, että pohjamaalaa levyt? :thinking:
Käytin tavallista saumaa ja se on toiminut ilman halkeamia 2 vuotta. Luulen, että sinun pitäisi olla tarkka, että saat hyvän tartunnan kiinnitysaineella. Levittelin sen alustalle ja myös laatoille. Se pysyy paikoillaan.

• Tykkään
Torbjärn
  • Laddar…
Kiitos. Kun poltat kamiinassasi, kuumenevatko kaakelit silloin? :thinking:

Torbjärn Torbjärn sanoi:
Kiitos. Kun poltat takassasi, lämpenevätkö kaakelit silloin? :thinking:
Kyllä, niin lämpimiä, ettei niihin voi koskea.

N Nikorasu sanoi:
Joo, niin kuumia, että niihin ei voi koskea.
Ok, minun täytyy kokeilla :beer:

Olin unohtanut tämän ketjun, mutta tältä näyttää lopputulos:
Takka, jonka ympärillä on harmaat kaakelit. Kaakelit pysyvät vain lämpiminä tulessa.

Kun lämmitän, ovat laatat korkeintaan haaleita, eivät lämpimiä :love:

• Tykkään
ivaa ja 2 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.