Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
zarkov: [citat] Ei lainkaan, se vie vain vähän enemmän aikaa.
Namnet: [citat] Olen nähnyt tuon ratkaisun, mutta se ei ole täysin oikea. Ei halua leikata pois eristystä, joka ensin on laitettu. Lisäksi syntyy kylmäsilta. Aion saada liukuovipaneelejä koko sivun matkalta, joten silloin on pakko leikata eristys koko matkalta.
NickeNickee: OnceWall on nyt jatkanut Lavellasponten valmistusta, joten sitä on saatavilla rakennustarvikeliikkeistä tai suoraan OnceWallin kautta.
Staffan-N: Jos rakenteesta tulee ruma, niin kaiverrat kompassiruusun ja laitat sen kattoon :)
fribygg: [citat] Henrik ei ole ollut aktiivinen 15 vuoteen, joten sinun ei pitäisi odottaa vastausta nyt....
Gräsand: Olen tekemässä uusiksi talon eteistä 1910-luvulta. Puupalkkirakenne ja vesikiertoinen lattialämmitys, jotka ovat jo aiemman omistajan jäljiltä. Mietin vähän klinkkerin alla olevaa rakennetta. Toiveena on, että valmis lattia nostaa korkeutta mahdollisimman vähän, koska viereisissä huoneissa ei ole lattialämmitystä ja ne ovat siksi jo nyt hieman alempana kuin eteisen lattia.
Micke1994: [citat] Aa tuntui vähän siltä joissakin, ei ehkä 20/120 kpl on liian syvällä
offlarjon: Kiitos kaikista hyvistä vastauksista, nyt minulla on täydellinen käsitys siitä, miten seinäkiinnike kiinnitetään turvallisesti :)
SvanteC: [citat] Sinun kannattaa kysyä suunnittelijalta, joka voi laskea kuormat ym. Sitä ei voi arvata.
wildeside: Tasoita se kipsilaastilla.
partyoverallt: Kiinnostus oli todella vähäistä. Eikö näin tehdä vai? ;) Onneksi luotan ideoihini :D [bild]
Ossian K Olsson: [citat] Jos haluat varmistaa kunnolla, voit asettaa kaksi rimaa (tyyppiä harvarima 70x28 tai 70x45) koko seinän leveydelle, joihin sitten ruuvaat kiinnikkeen. Onhan olemassa riski, että levy antaa periksi, kun ruuvit istuvat niin keskittyneesti. [bild] Esimerkkikuva
Danin: [citat] Olet varmasti enemmän kuin tyytyväinen, muistan, että pesemiseen meni 1 päivä ja maalaamiseen 1 päivä. Se sujui aika kätevästi. He olivat taitavia huolehtimaan turvallisuudesta, sillä heillä oli koko ajan turvavaljaat. Pesemisen ja maalaamisen välillä oli noin 6 viikkoa. Naapuri teki saman viime vuonna, jolloin he tekivät kaiken 2 päivässä, pesu ja maalaus. Ei algeainetta
jonaserik: Tulee varmaan parempi 6 cm:llä ja silloin raudat asetetaan noin 2 - 2,5 cm pohjasta, on se taipuminen, jota pitäisi estää. Sitten rapatusta talosta olen samaa mieltä ulkonäöstä.
Karriärmamman: Ehdot. Omakotitalon tontti suurella ajotiellä, jossa peurat tulevat joka ilta. Ne kulkevat ajotietä pitkin tontille ja syövät kaiken ja vetävät kaiken maasta ja ruukuista. Olen kyllästynyt siihen. Suunnittelen aitaa tietyille osille tonttia, joka "istuu aidassa" eikä näy. On vaikea saada porttia ajotielle, koska ei ole mahdollista olla avattavaa osaa polkupyörille ja jalankulkijoille
halj: [citat] Paras kestävyys saavutetaan kevytbetoniruuvilla. Tulpat toimivat erittäin hyvin betoniin, mutta eivät kevytbetoniin. Erityisesti jos kyseessä on jotain, jota on vedettävä. Reikä suurenee ja tanko irtoaa. Ei ole muita hyviä vaihtoehtoja, ellei halua alkaa sählätä ankkurimassan kanssa. Vain kierrä sisään ilman esiporausta, varovasti lopussa, jotta et kiristä liian tiukalle ja
Demmpa: Katso https://www.byggahus.se/forum/threads/val-av-traeskruv.489690/
Isakare: [citat] Minulla on tämä Biltemasta, ostin sen 15 vuotta sitten, paljon käytetty työssä. Rikkoutuneet ruuvikannat: Harjoittele, harjoittele oikeilla työkaluilla, niin et koskaan riko mitään ruuveja.
tacho: Okei, hyviä ehdotuksia teiltä molemmilta. Sitten en käytä enempää aikaa sen tietyn tuotteen etsimiseen. Kiitos avusta!
neo11: Sinulla on paksukivikerros. On vain lyödä pitkä naula vasaralla, valitse pituus olosuhteiden mukaan. https://www.bygghemma.se/hus-och-bygg/tak/takavvattning/tillbehor-takavvattning/stift-wijo-for-rorsvep-stenvagg/p-653818-653856?gclid=CjwKCAjw1MajBhAcEiwAagW9MZeZoypY0pU5uIjXMEetpxQ-YqyS91ylu14W-5O3xOIDk6gO944QtBoCVHMQAvD_BwE Ja rörsvep
jonaserik: NYT on taas vähän käynnissä. Tässä eristeessä ei ole ASBETS joten rentoudu. Tämän tyyppistä eristystä käytettiin aiemmin ja se on kuitueristys tai kuten sanotaan, jouhituote-
perhed: Hei! En tiedä onko tämä oikea paikka foorumilla postata tämä, mutta kokeilen tässä. Tänään huomasimme muutamia tahroja seinällä talon yläkerrassa. Katso kuvat. Heti ajattelimme, että katto vuotaa. [bild] [bild] [bild] Yläkerrassa katto näyttää hyvältä. Ei rikkoutuneita kattotiiliä tai mitään. Eristys näyttää kuivalta. Savupiippu, joka on hieman kauempana, on myös kuiva.
Henningelvis: Mielestäni näyttää siltä, että sinulla on harjakatto, eli useita pitkittäisiä harjapalkkeja, joiden päälle on laitettu lautoja. Minua mietityttää kuitenkin tukirakenne. Harjapalkkien pitäisi yleensä olla keskellä kantavan seinän päällä, mutta siellä missä sinulla on parvekehuone, ei ole sellaista seinää. Arvaan, että se huone on tullut jälkeenpäin. Kuvistasi näkyy
alexander___: Asennan vaakapaneelia yksikertaisella pontilla. Tarvitsenko todella sahata tippanokkaa alimpaan lautaan näissä? Ajattelen, että nykyinen muotoilu tarjoaa saman toiminnon?
Chippe: Vanha ketju mutta minulla oli noin 10 kuukautta vanhat 45x170 painetut puupalikat, jotka olivat olleet autotallissa ja hieman taipuneet noin 1-2 cm keskeltä päihin päin. Vesivaa'an avulla korjasin kaksi tasaista pintaa ja laitoin puupalikat niiden päälle. Asetin painoja ja muuta keskelle palikoita ja muutaman päivän kuluttua ne olivat suoristuneet. En tiedä kuinka kuivia ne olivat, mutta